۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۹۶۰۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

تقویت سیره فاطمی مانع خلأ معنوی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فاطمی شود.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی صادقی استاد حوزه علمیه مازندران، صبح امروز در نشست هم اندیشی بانوان فرهنگی مرکز استان که با موضوع بررسی سیره عملی حضرت فاطمه(س) برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در اوج انحرافات با سخنرانی و خطبه‌ای که ایراد کردند نقشه سیاسی حاکمان را تغییر داده و در جنگ‌های مختلف نیز نقش‌آفرین بودند.

 

وی بیان داشت: ولایت‌مداری حضرت فاطمه(س) و دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان امری شخصی و خانوادگی نبود بلکه مسأله امت و اصل اسلام بوده و به همین دلیل حرکت حضرت فاطمه در این عرصه، حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و انجام رسالتی مکتبی به شمار می‌رود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که رفتار و منش حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی بارز برای همگان باشد، افزود: این بانوی نمونه اسلام همچون شمعی بود که خود را فدای پدر و مادرش می کرد و این ویژگی ها باید مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیعه فرهنگ خود را مدیون حضرت زهرا(س) هست، افزود: اگر ما شعیه هستیم مدیون مبارزات و سخنرانی های شیوا بلیغ و مستدل حضرت در در دفاع از اسلام ناب محمدی  است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فاطمی شود.  

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که زندگی حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی حماسه است، ادامه داد: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ اسلام بهترین منشور برای دفاع از حریم ولایت در جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز توجه بیش از اندازه به زندگی مادی، خلأ معنوی را در زندگی به ارمغان آورده است، افزود: تا زمانی که این خلأ معنوی در زندگی حاکم باشد، جاذبه‌های دنیایی معنا پیدا نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: بصیرت و ولایت‌مداری تنها در داشتن یک تحلیل درست نیست؛ بلکه مبارزه و مجاهده در این راه حد اعلای بصیرت و ولایتی بودن است و حضرت زهرا(س) حائز این مقام بودند.

 

وی با تاکید بر درس‌آموزی زنان جامعه اسلامی از حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: زنان امروز جامعه اسلامی با پیروی از سیره عملی آن حضرت می‌توانند در جامعه موثر باشند و اقدامات سرنوشت‌ساز و تاریخی رقم بزنند و جنسیت آنان هرگز مانع از این موضوع نخواهد شد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش اجتماعی حضرت زهرا(س) گفت: ایشان در دوران حیات رسول خدا(ص) و در جنگ‌ها به عنوان پرستار مجروحان و کمک به پیامبر اکرم (ص) و در فعالیت‌های اجتماعی در محدوده ضوابط شرعی حضور داشتند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری ادامه داد: زنان فاطمی و مردان علوی باید شاخصه‌های موجود در بیان ائمه معصومان(ع) که به عنوان راهکارهای تکامل برای بشریت بیان شده را سرلوحه قرار دهند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به خطابه‌های آن حضرت در پاسداری از دین و ولایت افزود: این امر نشان‌دهنده این است که یک زن در سخت‌ترین شرایط همچون استوانه‌ای محکم، می‌تواند محور یک حرکت اجتماعی و سیاسی قرار گیرد و حضرت زهرا(س) محور تداوم مقاومت و حفظ ولایت بودند.

 

وی با اشاره به نقش محوری حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت گفت: حضرت على‌(ع) بخش زیادى از زندگى مشترکش با حضرت فاطمه(س) را در میدان‌هاى جهاد و یا مأموریت‌هاى تبلیغى گذراند و دور از خانه بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: حضرت فاطمه(س) خود نیز با همه توان براى یارى سپاه اسلام مى‏کوشید، در کارهاى خدماتى و امدادى شرکت مى‏جست و به یارى خانواده‏هاى رزمندگان و شهدا مى‏شتافت./1317/202/ب3

ارسال نظرات