۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۳۱۹۵۸۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مهم‌ترین ویژگی‌ اولی‌الالباب تفکر و ذکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تفکر و ذکر از ویژگی‌های اولی‌الالباب است و این دو ویژگی فکر را در انسان بالنده می‌کنند و در نهایت جوامع دچار جنگ، آشوب و زیاده‌خواهی‌ها نمی‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در دیدار مدیر کل و جمعی از معاونان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هدف آموزش و پرورش در مدارس و دانشگاه‌ها باید پرورش اولی‌الالباب باشد.

 

وی در ادامه افزود: ممکن است دانشجویی در رشته تحصیلی خود به سطح بالایی از توان علمی دست پیدا کند اما درک حقیقت جهان و خدای متعال از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است و باید این نگاه که جهان از سوی خالق اداره می‌شود، در دانشگاه‌ها ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه تزکیه نفس پیش از تربیت قرار دارد، ابراز کرد: فکر، عقل و روح انسان بدون طهارت معنوی، قرآن را درک نمی‌کند و ضروری است به تزکیه نفس پیش از تربیت پرداخته شود.

 

خطیب جمعه در قزوین بیان کرد: خدای متعال جهان را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای رسیدن به کرامت خلق کرده و باید تلاش کنیم جامعه در مسیر کرامت و تقوا قرار گیرد.

 

این کارشناس حوزوی عنوان کرد: گردش آسمان‌ها و زمین که شب و روز را به وجود می‌آورد، آیات الهی است و تنها اولی‌الالباب هستند که آن را درک می‌کنند.

 

تفکر و ذکر از ویژگی‌های اولی‌الالباب است

این کارشناس دینی در ادامه به ویژگی‌های اولی‌الالباب اشاره کرد و افزود: تفکر و ذکر از ویژگی‌های اولی‌الالباب است و این دو ویژگی فکر را در انسان بالنده می‌کنند و در نهایت جوامع دچار جنگ، آشوب و زیاده‌خواهی‌ها نمی‌شوند.

 

این کارشناس مذهبی با توجه به اهمیت یادگیری قرآن کریم یادآور شد: ذکر تنها تسبیح نیست، بلکه خشیت داشتن، همه‌چیز را از سوی خدا دیدن، بهره‌مندی از کرامت و عظمت خدای متعال ذکر محسوب می‌شود و در نهایت ذکر همه قرآن است و باید به فراگیری قرآن بیش از پیش اهمیت داده شود.

 

خدا نور مطلق است

وی در ادامه یکی از اسم‌های خدا نور و خدا نور مطلق است، ابراز کرد: همه نورها در قرآن، پیغمبر (ص) و آل او متجلی شده و هر کسی که بخواهد بدون در نظر گرفتن نگاه قرآن به سراغ کارهای فرهنگی برود، کارش با موفقیت و اثرگذاری همراه نخواهد شد.

 

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم، ابتدا باید در خودمان تحول معنوی ایجاد کنیم و اگر اهل ذکر باشیم، فکرمان بالنده و اثرگذار می‌شود.

 

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه قرآن انسان را به آدم حیوانی و قرآنی تقسیم‌بندی می‌کند افزود: انسان در تقسیم‌بندی اولیه از گوش، چشم و قلب ظاهری برخوردار است و اگر شکر آن را به‌جای آورد، صاحب بصر، سمع و فؤاد که در مرتبه بالاتری قرار دارند می‌شود.

 

دگرگونی و تحول در جهان امروزی به واسطه ترویج منابع اسلامی

این استاد حوزوی تصریح کرد: اگر منابع اسلامی که همانند گنجی نهفته است در جهان ترویج پیدا کند، عالم را متحول خواهد کرد و همه ما برای ترویج آن رسالتی بر عهده داریم و نباید در این مدت کوتاه عمر تحت تأثیر حزب و جناح قرار بگیریم.

 

وی تأکید کرد: مسؤولان تحت تأثیر چالش‌های خطی، جناحی و سیاسی وقت و عمرشان را تلف نکنند، چرا که فرصت عمر کوتاه است و ضروری است تمرکزمان بر روی رسالت‌های الهی باشد.

 

حجت‌الاسلام انصاری، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: 24 کانون فرهنگی و تربیتی در استان داریم و این کانون‌ها دانش آموزان را جذب و برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

احداث 388 کتابخانه در مدارس استان

وی در پایان گفت: 654 مدرسه دارای کتابخانه و 388 مدرسه فاقد کتابخانه هستند و با هزینه کم می‌توانیم برای آن‌ها کتابخانه احداث کنیم./955/203/ب3

ارسال نظرات