۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۵۰۷
امام جمعه بستک مطرح‌ کرد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با استقبال از فعالیت‌های اقتصادی مردمی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بستک با اشاره به نقش مشارکت مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: استقبال از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی در راستای ارتقاء مشارکت‌های مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.
عکسي از اقتصاد مقاومتي
حجت الاسلام یونس قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به سیاست‌های مختلف ابلاغ شده در زمینه‌های اقتصادی در کشور، گفت: این سیاست‌ها با هدف ارائه‌ نقشه ‌راه و تدوین شاخص‌های راهبری آن ابلاغ شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، این نوع اقتصاد را یک الگوی بومی و علمی برآمده‌ از فرهنگ انقلابی و اسلامی دانست که متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور ایران تدوین و ابلاغ شده است.
 
امام جمعه بستک، اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی‌ها و تاکید بر مزیت‌های تولیدات داخلی و همچنین تلاش برای خود‌اتکایی معنا کرد و گفت: ارج نهادن به تولید داخلی نسبت به واردات و خرید کالای داخلی، مهم‌ترین مساله در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
وی همچنین تاکید‌کرد: توانمندسازی مشارکت مردمی با هدف فراهم‌کردن زمینه حضور موثر همه افراد در فعالیت‌های مولد اقتصادی در دستور کار قرارگیرد.
 
حجت الاسلام قائدی، نهادینه شدن و گسترش اقتصاد مقاومتی و اطاعت از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک وظیفه همگانی و راهکاری مناسب برای مقابله با مشکلات اقتصادی ذکر‌کرد.
 
وی با اشاره به ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی تصریح‌کرد: رهبر معظم انقلاب، با تدابیر اندیشمندانه خود راه را نشان داده اند، بنابراین شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و سپس ارائه راهکارهای مناسب به مجریان در راستای فراهم ساختن زمینه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی از اهم وظایف پژوهشگران است.
 
نماینده ولی فقیه در بستک در پایان با اشاره به نقش موثر مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی ابرازداشت: از آنجایی که تحقق این امر مهم با مشارکت مردمی امکان پذیر است، بنابراین استقبال از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی در راستای ارتقاء مشارکت‌های مردمی باید در دستور کار قرار گیرد./851/303/ب2
ارسال نظرات