۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۱۹۴۸۸
ویژه ملبغان حوزوی؛

آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری خاطره‌نگاری اشراق برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق در قم برگزار می‌شود، گفت: مبلغان بهترین مردم‌شناسنان در جامعه هستند و خاطره‌نگاری طلاب مجموعه بی بدیل از مردم شناسی است.
محمد حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی، مسؤول مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری خاطره‌نگاری اشراق، که ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ به تأثیر گذاری آثار دینی در فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: زمانی که روایت جذاب و ماجرای فردی که دارای ارزشها و مفاهیم دینی یا حب یا بغض فردی است به جامعه منتقل شود، کارکرد مناسبی خواهد داشت.

 

حسنی با بیان این که بیش از هزار سال است که علما و طلاب در امر تبلیغی سابقه دارند، بیان کرد: در این  زمان سوژه‌های جذابی در سفرهای تبلیغ روحانیان به دست می‌آید که مناسب به این خاطرات جمع آوری و به جامعه انتقال یابد.

 

مسؤول مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: امروز دغدغه‌هایی از متن فیلمنامه و رمان داریم و نمی توانیم به سلامت این آثا اعتماد کنیم، اما خاطرات تبلیغی مسأله‌ای است که بر اساس محور دین تدوین شده و در صحت آن شکی وجود ندارد.

 

وی با بیان این که متأسفانه حوزه‌های علمیه از بازگو کردن خاطرات و انتقال ان به عموم مردم و مبلغان جوان غفلت کرده است، گفت: امروز در عرصه هنر و سینما به شخصیت طلبه بهای زیادی می‌دهند و خاطره‌نگاری طلاب می‌تواند سوژه‌های بکر و نابی در این عرصه به نمایش بگذارد.

 

حسنی با بیان این که خاطرات تبلیغی طلاب یک تجربه مردم شناسی بی‌بدیل است، ابراز کرد: مبلغان بهترین مردم‌شناسنان در  جامعه هستند و با جمع‌آوری خاطرات روحانیان می‌توان به آن دست یافت.

 

مسؤول مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگر از سخنانش با بیان این که آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسر خاطره نگاری اشراق ویژه ملبغان در قم برگزار می می شود، گفت:  این آیین اختتامیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، ‌حجت الاسلام والملسمین صالحی خوانساری، رضا امیر خانی و مرتض سرهنگی در 12 اسفندماه از ساعت 18:30 در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلغیات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود./998/پ202/ی

ارسال نظرات