۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۱۹۴۵۳
آیت الله نوری همدانی:

دشمن با استضعاف سیاسی و فرهنگی به دنبال نفوذ در مجاری تصمیم‌گیری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام طلب علم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برخی از دشمنان اسلام با اعمال‌نفوذ در طول تاریخ استعمار به دنبال این بوده‌اند که ملل اسلامی را در استضعاف علمی و فرهنگی نگه‌دارند.
آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران و اعضا اداره کل کمیته استان قم و همدان به بررسی ابعاد نفوذ در مبانی استکبار بر اساس تجارب طول تاریخ استعمار کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: استضعاف فرهنگی یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در برنامه‌ها استعمار کشورهای اسلامی بوده است.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که در دین مبین اسلام طلب علم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: برخی از دشمنان اسلام با اعمال‌نفوذ در طول تاریخ استعمار به دنبال این بوده‌اند که ملل اسلامی را در استضعاف علمی و فرهنگی نگه‌دارند.


حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه نفوذ و استعمار دشمنان ابعاد مختلفی بر جوامع اسلامی داشته است، گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ نفوذ و استعمار خود در این ملل اسلامی با ایجاد علمی به دنبال تربیت مسئولان و مدیران این کشورها در سطوح رییس مجلس و ریاست جمهوری اقدام به جذب دانش پژوه کرده‌اند تا بتوانند باسیاست آموزشی فراماسونری خود با منابع خود این ملل به مدیریت و توسعه علمی آنان در راستای اهداف علمی خود پرداخته‌اند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دومین استضعافی که دشمنان اسلام در پی نفوذ و استعمار سیاه خود در کشورهای اسلامی به دنبال آن بودند استضعاف و فقر سیاسی بوده است، اظهار کرد: تعیین رییس‌جمهور، پادشاه، رییس مجلس و مدیران تراز اول در کشورهای اسلامی از مصادیق نفوذ است که در مطالعه تاریخ استعمار در عصر معاصر شاهد آن هستیم.


حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه استضعاف اقتصادی نیز از اهداف پلید دشمنان در استعمار بوده است، عنوان کرد: اقتصاد در اسلام یک رکن اساسی است و از مهم‌ترین مبانی استراتژیک اسلامی است؛ بنابراین در روایات آنچه شاهد آن هستیم این است که فقر یک امر عارضی بر جوامع است.


وی با اشاره به اینکه در روایاتی از امام صادق(ع) آمده است که راز بقاء و حفظ اسلام این است که اموال در اختیار کسانی باشد که مطیع امر اسلام باشند، گفت: قاعده در اسلام این است که انفال در اختیار پیامبر و امام معصوم(ع) و در غیاب آنان در اختیار نائب عام آنان باشد.


حضرت آیت‌الله نوری همدانی با شاره به اینکه استعمار با اعمال‌نفوذ از ابتدا مانع از استفاده اموال از سوی نائب شجاع و باتقوا امام معصوم شده است، ادامه داد: مردم می‌توانند با مجاهدت‌های خود اوضاع را تغییر دهند؛ بنابراین برای رفع استضعاف فرهنگی و اقتصادی نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد./837/پ202/ج

ارسال نظرات