۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۱۹۴۲۸
عضو هیأت علمی مؤسسه امام:

احترام به رأی مردم ابتدایی ترین اصل در مردم سالاری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نمایندگان انتخاب شده در مجالس را افرادی گذر کرده از فیلترهای جمهوری اسلامی و مردم توصیف کرد و گفت: هیچ کدام از نمایندگان را نمی‌توان ضد انقلابی خطاب کرد.
حجت الاسلام بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هیچ حقی را برای دخالت رسانه‌های غربی و سران استکبار در مسائل سیاسی ایران قائل نشد و گفت: شرکت در انتخابات تقویت نظام است و مردم در مصاحبه‌های مختلف بیان کرده‌اند که پیروز میدان انتخابات هستند و هیچ چشمی به دشمنان جمهوری اسلامی ندارند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حضور همیشگی مردم ایران در انتخابات مختلف جمهوری اسلامی را حقیقتی غیر قابل انکار دانست و ابراز داشت: با وجود سابقه زیاد دموکراسی در کشورهای غربی مردم این کشورها حضوری بسیار پایین‌تر از مردم ایران در انتخابات مختلف کشورشان دارند.
حجت الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: ملت ایران در ساختار جمهوری اسلامی رأی دادن را یک تکلیف و یک حق برای خود می‌دانند و به این منظور در انتخابات مختلف شرکت می‌کنند و علاوه بر اینکه می‌دانند سخنان دشمنان یاوه‌ای بیش نیست از آن‌ها هیچ تأثیری نمی‌پذیرند.
وی با اشاره به اظهار نظرهایی درباره طیف انقلابی و ضد انقلابی شرکت کننده در انتخابات هفتم اسفند گفت: این سخنان پایه‌ای ندارد؛ کسانی که در این انتخابات نامزد شدند توسط شورای نگهبان تایید شدند و مردم به آن‌ها رأی داده‌اند و در ساختار این نظام فردی ضد انقلابی وارد نشده است پس به کار بردن لفظ ضد انقلاب برای نمایندگان فعلی اشتباه است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: نمایندگان مجالس در کشور با رأی مردم نمایندگی را قبول می‌کنند و در دوران فعالیت خود می‌کوشند تا به مردم و جمهوری اسلامی خدمت کنند؛ ترکیب مجالس در تاریخ جمهوری اسلامی متفاوت بوده است ولی همه مسؤولیت سنگین پیشبرد امور کشور و مردم را به دوش کشیده‌اند.
حجت الاسلام سقای بی ریا فتنه انگیزی بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری در سال 88 را تخلفی قانونی عنوان و تصریح کرد: سوء استفاده از انتخابات شیوه انقلاب‌های مخملی است که از نصف یا کمتر از نصف مردم جامعه برای انجام آن استفاده می‌شود.
وی در پایان گفت: مردم ما بصیر هستند و می‌دانند که در جمهوری اسلامی فرهنگ پذیرفتن رأی مردم وجود دارد و فتنه 88 حرکتی جدای از این مسائل بود و افراد مذکور به قصد ایجاد فتنه وارد انتخابات شده بودند./836/ت302/ج
ارسال نظرات