۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۳۱۹۴۰۱
عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌ علمیه:

ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تبیین شاخصه‌های رفتاری حضرت فاطمه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جزایری، ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت و شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا(س) خواند و گفت: با تأمل در صبر، حلم، پاکدامنی و تواضع حضرت فاطمه(س) ایشان را در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌، معیار رفتار خود قرار دهیم و در حین عزاداری با کلمات و زندگی حضرت زهرا(س) آشنا شده و به معیارهای عبدصالح نزدیک شویم.
جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: وجود مبارک صدیقه کبری(س) که ام‌ابیها از القاب ایشان است، نشان‌دهنده شخصیت و الگوی جامعی برای بشریت است.

 

وی ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) در مقام فرزندی شایسته برای رسول‌اکرم(ص) و همسری مهربان و نمونه برای حضرت علی(ع)، مادری فداکار برای فرزندانشان و در بُعد اجتماعی به عنوان پیرو واقعی و جانباخته راه ولایت و ارزش‌های مقدس دینی به نحو احسن، نقش‌آفرینی کردند.

 

عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌ علمیه الگو گرفتن از سیره و رفتار حضرت زهرا(س) را راهکار مناسبی در حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: تأمل در حرکت و مشی فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی باشد.

 

وی به ویژگی‌های شخصیت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: عدم سوء استفاده از موقعیت و فرصت، وفاداری و پایبندی به عقاید و دفاع از حریم امامت و ولایت و رهبری صحیح جامعه، تلاش در جهت زدودن خرافات و بدعت‌ها و حضور فعال سیاسی یک زن در حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی، خانه‌داری و اهتمام به مسأله مدیریت امور منزل و تربیت فرزندان، همراهی با افراد و طبقات زیردست و محروم و قائل نشدن برتری و مقام خاصی برای خود،‌ قناعت، حجاب و عفاف، همگی در شخصیت حضرت زهرا(س) نمود و ظهور دارد.

 

حجت‌الاسلام جزایری ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت و شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا(س)خواند و تأکید کرد: حضرت صدیقه کبری(س) بنده و عبد صالح خداوند بودند، از این جهت ملجأ ائمه‌اطهار(ع) به‌ویژه امام زمان(عج) هستند؛‌ بنابراین ایام فاطمیه فرصت مناسبی است که انسان‌ها با هر گرایش و فکری در زندگی کوتاه پرفراز و نشیب و معنادار حضرت زهرا(س) بیندیشد.

 

وی با اشاره به سبک زندگی فاطمی(س) خاطرنشان کرد: با تأمل در صبر، حلم، پاکدامنی و تواضع حضرت فاطمه(س) تلاش کنیم که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌، ایشان را معیار رفتار خود قرار دهیم؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز شخصیت حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی سبک زندگی اسلامی معرفی کردند.

 

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: در ایام فاطمیه در حین عزاداری باید تلاش کنیم که با کلمات و زندگی حضرت زهرا(س) آشنا شویم و سعی کنیم به معیارهای عبدصالح نزدیک شویم.

 

حجت‌الاسلام جزایری یادآور شد: هرچند عمر مبارک حضرت زهرا(س) کوتاه بوده است اما در تاریخ گزارش‌های دقیق و متقنی از فعالیت‌های ایشان در مکه، مدینه و در زمان حیات پیامبراکرم(ص) و پس از رحلت آن حضرت در میدان جنگ، مسجد و محیط اجتماع و منزلشان آمده است که نشان‌ می‌دهد از منظر تفکر دینی، زن با رعایت حجاب و عفاف می‌تواند باعث تحول و تطور جامعه باشد./908/302/ب2

ارسال نظرات