۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۱۹۱۴۷
فرماندار مشهد اعلام کرد؛

مشارکت 60 درصدی مردم مشهد در انتخابات هفتم اسفند/ اعلام نتایج تا ساعاتی دیگر

خبرگزاری رسا ـ رضا منصوری گفت: تعدد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ویژگی های این دوره بود و در نتیجه زمان بیشتری برای شمارش آرا در چارچوب قانون نیاز است.
انتخابات در حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رضا منصوری، فرماندار مشهد مقدس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری مشهد حاضر شد و آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به اطلاع عموم رساند.

 

وی گستردگی برگزاری انتخابات در سطح شهرستان های مشهد و کلات را علت طولانی شدن همیشگی اعلام نتایج انتخابات در این حوزه دانست و گفت: حوزه انتخاباتی مشهد وکلات دارای 1159 شعبه اخذ رأی است و در هر یک از این شعب دو صندوق برای انتخابات هفتم اسفند وجود داشت. از طرف دیگر تعدد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از ویژگی های این دوره بود و در نتیجه زمان بیشتری برای شمارش آرا در چارچوب قانون نیاز است.

 

منصوری با بیان این که شمارش آرا در 979 شعبه اخد رأی به پایان رسیده و به فرمانداری تحویل داده شده است، پیش بینی کرد جمع بندی نهایی آرا در این حوزه رأی گیری تا شامگاه امروز به طول بیانجامد و افزود: صورت جلسه هایی که به فرمانداری تحویل داده شده اند، باید در دو سامانه الکترونیکی به ثبت برسند؛ یکی سامانه تجمیع هیأت اجرایی انتخابات و دیگری سامانه تجمیع هیأت نظارت شورای نگهبان.

 

فرماندار مشهد مقدس با اشاره به قطعی نشدن درصد مشارکت مردم مشهد در انتخابات، از احتمال مشارکت 60 درصدی واجدان شرایط حضور در انتخابات سخن گفت و خاطرنشان کرد: انتخابات با شور و نشاط و شکوه بسیار خوبی برگزار شد و این مسأله در صندوق های اخذ رأی مشهود بود.

 

وی آمارهای منتشر شده درباره نتایج نهایی انتخابات در شبکه های اجتماعی را فاقد اعتبار دانست و تصریح کرد: خروجی سامانه انتخابات کشور برای ما بسته است و تا پایان شمارش آرای آخرین شعبه، امکان دسترسی به خروجی آن را نداریم و باید برای اعلام وضعیت نتایج نهایی، تا پایان شمارش آرای صندوق ها صبر کرد.

 

منصوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر جزئیات برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان نیز در 3454 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه انتخابیه خراسان رضوی برگزار شد و چون شمارش آرای خبرگان در مشهد مقدس هنوز به اتمام نرسیده، درباره نتیجه نهایی آن نمی توان اظهار نظر نهایی کرد./820/202/ب1

ارسال نظرات