۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۹۰۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

خداوند متعال سرچشمه تمام امور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که رفتار خود را با رنگ الهی رنگ آمیزی کنیم، گفت: وقتی در زندگی برای خدا کار کنیم، با منبعی ارتباط برقرار می کنیم که سرچشمه همه چیز است.
خداشناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بتول عباس آبادی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در کارگاه سبک زندگی اسلامی که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، گفت: هر کاری در زندگی انجام می دهیم باید ببینیم خداوند آن را دوست دارد و مورد رضای او است و آیا جز دستورات پرودگار است.

 

وی با اشاره به این که خانواده و اعتقادات، مؤلفه های مهم در رشد شخصیت افراد هستند، گفت: خانواده جایگاهی برای رشد انسان هاست. اعتقادات و این که چه مسائلی را باور داریم، نیز مهم هستند و ضروری است که باورهای خود را مرور کنیم تا ببینم به آن چه اعتقاد داریم عمل می کنیم یا خیر؟

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حریم ها در خانواده ها باید حفظ شود، ابراز داشت: در خانواده باید چهارچوب صداقت، احترام، اعتماد و جایگاه حریم ها، حفظ شود؛ چرا که اگر چهارچوب ها در خانواده درست باشد، آن خانواده درست نیز حرکت می کند.

 

استاد مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد با بیان این که آن چه آموخته ایم، باید تبدیل به عمل کنیم، افزود: زندگی یعنی ارتباط با شاخه های مختلف که متشکل از خودم، خدا، طبیعت و مردم است.

 

رفتار خود را با رنگ الهی، رنگ آمیزی کنیم

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ظاهر زندگی ما خوشگل است و ما باید به دنبال خوشمزه بودن آن باشیم و برای خوشمزه شدن آن باید آن را چشید و در درون آن زندگی کرد.

 

عباس آبادی با اشاره به این که خوشمزه بودن زندگی به این است که زندگی ما رنگ خدایی داشته باشد، اظهار داشت: باید سراغ بگیرم آن چه در زندگی من انفاق افتاده است خدایی و الهی است و در آن رضایت خدا دیده می شود.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که خداوند متعال سرچشمه تمام امور است، گفت: وقتی زندگی برای خدا کار کنیم، با منبعی ارتباط برقرار می کنیم که سرچشمه همه چیز است.

 

دل های خود را وسیع و دریایی کنیم

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: رابطه بنده و خدا رابطه عاشق و معشوق است، ما عاشق خداوند هستیم؛ بنابراین باید عاشقانه عمل کنیم، این سؤال را باید از خود بپرسیم که آیا آن چه مورد رضای خداوند است انجام می دهیم و وظایف خود را انجام می دهیم.

 

وی به کسب مهارت ارتباط و جذاب بودن اشاره کرد و گفت: ابتدا باید یاد بگیریم دل های خود را وسیع و دریایی کنیم، در ارتباطات سعه صدر داشته باشید، ادبیات خود را از امروز تغییر بدهید؛ به دیگران نگویید که باید این کار رو انجام می دادی. نباید این کار را انجام می دادی و همچنین از کسی نپرسید که چرا این کار را انجام دادی. این ادبیات را جایگزین کنید؛ چه اتفاقی افتاد که این کار را انجام دادی؟

 

وسعت و نگاه هر کس به اندازه همت اوست

این کارشناس مسائل خانواده با طرح این پرسش که چگونه زندگی کنیم تا مورد رضای الهی باشد، افزود: انسان موجودی ارزشمند و عزتمند است، به گونه ای با دیگران رفتار کنید که علاوه بر این که عزت شما حفظ شود، احترام دیگران نیز حفظ شود. وقتی برخوردی از طرف مقابل می بینید به رفتار خودتان نیز نگاه کنید و ببینید آیا شما اشتباه رفتار کردید که دیگران این گونه با شما رفتار کردند؟ 

 

عباس آبادی اظهار داشت: بسته به شرایط، برخی اوقات باید سکوت کنیم و برخی اوقات باید گفت و گو کنیم، بدون شک همان گونه که گفت و گو معجزه زندگی است، سکوت هم معجزه زندگی است. 

 

استاد مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد افزود: وسعت نگاه و دید هر فرد به اندازه همت اوست؛ همت، مجموعه خواسته هایی است که توأم با تصمیم است؛ از این رو باید در زندگی به خواسته های خود دقت کنیم./1309/202/ب3

ارسال نظرات