۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۰۰۰
نهاوندیان:

حضور پرشکوه مردم در انتخابات قدرت مذاکرات را افزایش می دهد/ هدف اداره کشور است نه پیروزی در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات، گفت: حضور مردم در انتخابات بر قوت مذاکرات در همه عرصه های بین المللی دو جانبه و چند جانبه افزوده است.
محمد نهاونديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: برگزاری مناسب انتخابات بر قوت مذاکرات ما در همه عرصه های بین المللی دو جانبه  و چند جانبه افزوده است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از حرف های ناروایی که برخی از بدخواهان علیه ایران اسلامی می زدند حضور مردم در صحنه این سخنان را باطل می کند و اثر بسیار برجسته ای که این انتخابات خواهد داشت به سبب همزمانی با اجرای برجام و رفع تحریم ها انسجام ملی و فضای اقتصادی را برای سرمایه گذاری مناسب تر از گذشته فراهم می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با رفع تحریم ها سرمایه گذاری و کار اقتصادی در ایران امن تر شد و این انتخابات می تواند یک پیام تقویت کننده دیگری را ارائه کند.

 

رییس دفتر رییس با بیان اینکه هدف همه ما و نهادها خدمت بیشتر برای رفع مشکلات مردم است، گفت: اقتصاد ایران امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور دهه پیش رو خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات نیز می تواند پیام تقویت کننده دیگری را ارائه کند بر این که انسجام سیاسی کشور ریسک کار اقتصادی را کمتر کرده و در رقابتی که در بین فضاهای سرمایه گذاری است، این ایران است که همچنان بر اساس تهدید بسیاری از موسسات اقتصادی امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور دهه پیش رو خواهد بود.

 

نهاوندیان در پاسخ به این سوال مبنی بر این که بحث هایی در انتخابات نسبت به دولت در زمینه مسائل اقتصادی و برادر رئیس جمهور مطرح شده، تاکید کرد: همان طور که در اطلاعیه منتشر شده موارد آمده است اما زمان پاسخگویی به برخی بداخلاقی ها الان نیست و بعد از انتخابات فرصت کافی برای روشنگری وجود دارد.

 

وی درباره پیام انتخابات به کشورهای منطقه نیز، گفت: این انتخابات نشان می دهد در این منطقه که نگرانی های امنیتی وجود دارد ایران است که پایتخت امنیت منطقه بوده و هر جای دیگر اگر راه حل مشکلات را می جویند حتماً باید روی ایران اسلامی حساب کنند.

 

وی افزود: نکته دوم این است که این انتخابات راه حصول امنیت را نشان می دهد رابطه بین امنیت و مردم سالاری یک رابطه دو سویه است ایران اگر از چنین امنیت افتخار آفرینی برخودار است به دلیل این است که نظامش متکی به مردم بوده و همه امور خود را با اتکا به رای مردم تصمیم گیری می کند.

 

نهاوندیان، گفت: دیگران هم اگر می خواهند در کشورشان امنیت داشته باشند باید به مردم خود متکی بوده و برخی قدرت های جهانی که در گذشته سوء محاسبه داشته اند باید بدانند که نظام هایی قابل اتکا و اعتمادند که پشتیبانی گسترده مردمی دارند.
 

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از ویژگی های ما در این دوره این است که همه طرف ها در مقابل قانون و اجرای قانون همراه بودند اگر چه سلیقه ها، قضاوت ها و داوری ها متفاوت بوده اما در پایان همه نسبت به نظرات نهادهای قانونی همراهی کردند.


انتخابات هدف نبوده بلکه آن وسیله اداره کشور است
رییس دفتر رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: از امروز به بعد هم بسیار امیدواریم که همین گونه خواهد بود چرا که انتخابات به تنهایی هدف نیست بلکه خودش وسیله ای برای اداره کشور است./811/پ202/ج

ارسال نظرات