۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۹۱۰
امام جمعه کرمان:

مردم نباید در انتخابات به صحبت های دشمن گوش دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این‌که مردم ایران نباید به صحبت های دشمن گوش دهند، گفت: دشمن مسأله ولایت را هدف اصلی خود قرار داده است.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري امام جمعه کرمان امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی(ع) گفت: تقوای الهی انسان ها را در زندگی دنیوی و آخرتی به سعادت می رساند.

 

وی افزود: علم و دانش منشأ آگاهی مردم را دارا است و انسان در طول زندگی به تجربیاتی دست پیدا می کند که کشور را در جهان بالا می برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که تجربه بالاتر از علم است، اظهار داشت: قناعت کردن به این معنا نیست که انسان غذایی را نخورد بلکه به این معنا است که انسان هر کاری را درست انجام دهد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که درست مصرف کردن را در وجود خودمان نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ممنوع در کشور این است که انسان بیش از اندازه کاری را انجام دهد.

 

وی ابراز داشت: علم و دانش، تجربه و تقوا سه عامل پیروزی انسان ها است که باید به این چند نکته اهمیت زیادی دهیم تا یک زندگی خدایی خوبی را برای خود و دیگران بر قرار کنیم.

 

امام جمعه کرمان با توجه به این که بدون کسب علم و دانش انسان به جایی نمی رسد، خاطرنشان کرد: کشور اسلامی ایران وقتی به قله نزدیک می شود که مردم در آن جامعه کوشش و تلاش کنند و بدانند کاری موفقیت امیز است که به صورت جمعی باشد.

 

وی یادآور شد: دشمن چون می داند که کشور ایران به درجات بالای علمی رسیده، نمی تواند نگاه بدی به جمهوری اسلامی کند زیرا کشور ایران، کشور قبل از انقلاب نیست که تفکر غربی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که یک جامعه باید در همه زمینه ها به قدرت برسد، ابراز داشت: کشور ایران توانسته خود را از جهت اطلاعاتی، قضایی، سپاهی و... بالا ببرد و این نشان می دهد که جوانان برای کشور خود زحمت می کشند.

 

انتخابات امسال اهمیت زیادی را نسبت به سال های قبل دارد
وی در خطبه های دوم در مورد انتخابات روز 7 اسفند، گفت: استقبال مردم در انتخابات نشان داده است که مردم کشور و انقلاب خود را دوست دارند و هیچ وقت رهبر خودشان را تنها نخواهند گذاشت.

 

امام جمعه کرمان ابراز داشت: انتخابات امسال اهمیت زیادی را نسبت به سال های قبل دارد زیرا انتخاب مجلس شورای اسلامی و خبرگان این انتخابات را از دیگر انتخابات جدا کرده است.

 

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام در این دوره انتخابات حرفی از نرفتن به انتخابات نزدند و تنها کاری که کردند به مردم می گفتند به فلان فرد رأی دهید و خطر این کار بیشتر از شرکت نکردن در انتخابات است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با توجه به این که مردم ایران نباید به صحبت های دشمن گوش دهند، بیان داشت: اگر مجلس خوبی را می خواهیم برای خودمان داشته باشیم، باید با دقت فرد مورد نظر را انتخاباب کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن مسأله ولایت را هدف اصلی خودش قرار داده و فهمیده است زمانی می تواند کشور ایران را از پای در آورد که رهبر ایران را از بین ببرد.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به این که مردم ایران با شرکت در انتخابات لبخند را به لب های امام زمان(ع) به وجود می آوردند، ادامه داد: مردم همیشه نشان داده اند که با بصیرت تمام در انتخابات شرکت می کنند.

 

با الگو قرار دادن فاطمه زهرا می توانیم زندگی خوبی را برای خود داشته باشیم
وی بیان داشت: روایات 75 روز و 95 روز عامل اصلی اختلاف شهادت حضرت فاطمه(س) است که روایت 95 روز در نزد علما از اهمیت بیشتری رواج دارد.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که با الگو قرار دادن فاطمه زهرا(س) می توانیم زندگی خوبی را برای خود داشته باشیم، اظهار داشت: چرا جوانان ما نسبت به ازدواج کم اهمیت می دهند و اهل بیت را الگوی خودشان قرار نمی دهند.

 

وی بیان داشت: جوانان و والدین قناعت را جایگزین تشریفات کنند زیرا یکی از علت های طلاق در جامعه به سبب بی قناعتی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با توجه به این که کار خواستن فقط به پشت میز نیست، ابراز داشت: از مسؤولان می خواهیم برای ایجاد شغل در جامعه کاری را انجام دهند.

 

وی یادآور شد: فاطمه زهرا(س) طبق گفته رسول خدا(س)، سرور زنان عالم بوده و مقامی به حضرت فاطمه(س) نمی رسد.

 

امام جمعه کرمان با توجه به این که مردم زندگی حضرت فاطمه(س) را مطالعه کنند، تأکید کرد: یکی از افتخارات کشور ایران این است که مردم می توانند آزادنه یاد و خاطره اهل بیت را زنده کنند.

 

وی با اشاره به این که عمل کردن به گفته های اهل بیت وظیفه تمام مردم است، ابراز داشت: عقل، ادب، حیا و شرم و حسن و خلق از ویژگی هایی محسوب می شوند که انسان می تواند مقام خود را در آخرت و دنیا بالا ببرند.

 

امام جمعه کرمان در پایان گفت: عشق به ولایت در تمام مردم وجود دارد و سعی کنند که هیچ وقت پشت ولی فقیه خود را خالی نکنند./9707/201/ب1

ارسال نظرات