۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۸۷۶۴
مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات:

مرکز پژوهش‌های مجلس کمبودهای فرهنگی جامعه را شناسایی کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر این که با تقویت فرهنگ جامعه، مشکلات اقتصادی نیز برطرف می‏شود، گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باید به کمبودهای موجود در زمینه فرهنگ بپردازد و اگر مشکل در شیوه اجرا شدن یا نقص قوانین است، در صدد رفع این نواقص برآیند.
حجت الاسلام حقيقت

حجت الاسلام حسین حقیقت، مدیر مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ جامعه طبق معیارها و موازین اسلامی نباشد، سایر تغییرات نمی تواند بنیانی باشد.

 

وی درباره شعارهایی که در نوروز هر سال تعیین می شود، اظهار داشت: هر دورانی برای خود یک شعار نیاز دارد و پویایی این انقلاب است که در هر دوره با یک شعار کارها و امورات صورت گیرد؛ در انتخابات سال جاری نیز یکی از مسائلی که مردم با آن درگیر هستند، مشکلات اقتصادی است.

 

حجت الاسلام حقیقت تأکید کرد: اگر بحث فرهنگی اقتصاد که اقتصاد مقاومتی است حل نشود، راهکارهای دیگر پاسخ گو نخواهند بود؛ تأکید رهبر معظم انقلاب برای نام گذاری سال جاری به عنوان سال «دولت ملت، همدلی و همزبانی»، یک فرهنگ است که باید در رفتار دولتمردان تغییر ایجاد شود و با یک فکر واحد به سمت اهداف کشور پیش بروند.

 

مدیر مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات ابراز کرد: در انتخابات شعارهای اقتصادی دادن خوب است؛ اما مهمتر این است که بنیه فرهنگی مردم تقویت شود که در کنار آن مسائل اقتصادی هم حل خواهد شد.

 

کارشناس تربیتی حوزه علمیه قم اظهار داشت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باید به کمبودهای موجود در زمینه فرهنگ بپردازد و اگر مشکل در شیوه اجرا شدن یا نقص قوانین است، در صدد رفع این نواقص برآیند.

 

وی به تشریح علل مشکلات فرهنگی پرداخت و گفت: تنها بخشی از مشکلات فرهنگی با نقص قوانین مرتبط است و بیشتر آسیب های موجود مربوط به تبلیغات سوء، رسانه های بیگانه و ناهنجاری های موجود در جامعه است که بر اثر مشکلات فرهنگی و شیوه های غلط تربیت فرزندان در خانواده تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام حقیقت تصریح کرد: اگر پدر و مادر در خانواده به مسؤولیت های خود به نحو احسن نپردازند و فرزندانشان را به درستی راهنمایی نکنند، فرزندان با انتخاب نادرست به سمت ازدواج های ناموفق می روند.

 

کارشناس تربیتی حوزه علمیه قم با انتقاد از صدا و سیما تأکید کرد: صدا و سیما در این شرایط فرهنگی باید وارد میدان شود و با برنامه های تربیتی نقش ایفا کند و اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کند؛ این در حالی است که بیشترین فیلم و سریال های ساخته شده در صدا و سیما جامعه را به سمت تجمل و مصرف گرایی می کشاند.

 

وی با اشاره به آثار مخرب بدحجابی در جوانان تصریح کرد: تا زمانی که وضعیت حجاب در جامعه اصلاح نشود و جوانان بتوانند نیازهای خود را در خیابان ها برطرف کنند، هیچ گاه زیر بار مسؤولیت خانواده نخواهند رفت؛ اینها مسائل کلان فرهنگی است که در اولیت باید حل شود.

 

حجت الاسلام حقیقت درباره بودجه فرهنگی گفت: اگر میزان بودجه ای که برای فرهنگ تخصیص داده می شود، به درستی و در راه صحیح خرج می‏شد، وضعیت فرهنگی کشور بسیار بهتر از امروز بود؛ متأسفانه افرادی که مسؤولیت امور فرهنگی برعهده آن ها است، برنامه کاملی برای مسائل زندگی ندارند.

 

وی در پایان ابراز داشت: باید تلاش شود که فرزندان ما از دوران کودکی دین باور رشد کنند و تظاهر به دین نداشته باشند، اگر چه تظاهر به دین در جامعه بهتر از منکر علنی است؛ منکرات باید از قلب انکار شود و در هر فرد یک تقوای درونی وجود داشته باشد؛ جامعه رفتارهای ناشایست مسؤولان را به حساب دین می گذارد و این مسؤولیت سنگینی بر دوش مدیران است که در ابتدا باید خودشان رفتار صحیح داشته باشند./840/ت302/س

 

ارسال نظرات