۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۷۶۲
مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان:

حضور حداکثری در انتخابات سبب ناامیدی دشمن می‌شود/ عبرت‌گیری از تاریخ صدر اسلام در تغییر خواص

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زنگنه حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب ناامیدی دشمنان از نظام جمهوری اسلامی می‌شود، گفت: زمانی که دشمنان حضور پرشور مردم را در صحنه انتخابات مشاهده کنند، تهدیدهای آنها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران کمتر و بی‌اثر می‌شود.
حجت الاسلام محمد زنگنه

حجت الاسلام محمد زنگنه، مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: ایام فاطمیه و شهادت صدیقه کبری(ع) فرصت مناسبی برای افزایش تأمل و ایجاد معرفت شیعیان نسبت به مکتب اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام زنگنه بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرهنگ اسلامی در جامعه عربستان به وجود آورد و مردمانی تربیت کرد که قرائت قرآن، زهد، شجاعت و مجاهدت را افتخار زندگی خویش می‌دانستند، اما همین افرادی که به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی وفادار بوده است، پس از وفات پیامبر اکرم(ص) تغییر رویه دادند و به پست و مقام و جمع‌آوری اموال روی آوردند و شهادت به حضرت زهرا(س) بعد از وفات ایشان حکایت از ظم و ستمی در تاریخ بشریت و تغییر رویه‌های آنان دارد.

 

رییس مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) ابراز کرد: این تغییر رویکرد مسلمانان در یکی از خطبه‌های نهج الباغه بدان اشاره شده است و مضمون این خطبه این است که زمانی که آیه امتحان و فتنه از مسلمانان نازل شد؛ دانستم که امتحان سختی در جامعه اسلامی مطرح است؛ زمانی که مضمون این آیه از رسول خدا پرسیدم، ایشان پاسخ دادند که امت اسلامی بعد از من با مال دنیا، دین داری، و تنمای رحمت خدا و اباحه‌گیری در دین امتحان می‌شود.

 

پس از وفات پیامبر اکرم(ص) انحراف‌های بزرگی میان خواص جامعه به وجود آمد

 وی با بیان این که پس از وفات پیامبر اکرم(ص) انحراف‌های بزرگی میان خواص جامعه به وجود آمد، گفت: یاران رسول اکرم(ص) به سبب سابقه‌ای که در اسلام داشتند به دین و ایمان خویش مغرور شدند و به جهتی خدمتی که به اسلام کرده بودند از اسلام سهم خواهی می‌کردند، آنها تمنای رحمت خداوند را داشتند و خودشان را از عذاب خداوند در امان می‌دیدند و ایده‌های شخصی خویش را به نام اسلام در جامعه ترویج می‌کردند.

 

 حجت الاسلام زنگنه بیان خواص رسول خدا(ص) به اباحه‌گری در دین خدا پرداختند، افزود: آنها هر فکر و برداشتی از جهان و ایدئولوژی شخصی از دین داشتند، در جامعه مطرح کردند و این مسأله سبب به وجود‌آمدن انحراف بزرگی در دین شد، این افراد به سبب هوای نفس و نادانی حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کردند و شراب را شیره انگور، رشوه را هدیه نام گذاری کرده بودند و همچنین در زمان کنونی متأسفانه افرادی هیچ گونه تخصصی در دین ندارند در مسایل دینی نظریه‌پرداز می‌کنند، بسیاری از مسؤولان گرفتار رشوه‌خواری و رانت خواری شده‌اند و ربا را معامله بیان می‌کنند و رشوه با عنوان هدیه قبول می‌کنند.

 

رییس مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) اظهار کرد: این انحراف‌هایی که زمان کنونی در میان جوامع مسلمانان وجود دارد باید در انحراف‌های صدر اسلام جست‌وجو کرد.

 

عبرت‌گیری از تاریخ صدر اسلام در تغییر خواص

 ویبه راهکارهای مقابله با انحراف‌های دردین در این زمان پرداخت و گفت: مسؤولان و خواص جامعه باید از درگاه خداوند بخواهند که در دین خویش ثابت قدم باشند و در هیچ زمانی خودشان مصون از انحراف دین ندانند و همچنین از بدعت‌هایی که در دین اسلام ایجاد کرد‌ه‌اند، دست بردارند و در برابر تمام آموزه‌های دینی اسلام تسلیم باشند.

 

رییس مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) بر ضرورت عبرت گیری از تاریخ از سوی مسؤولان و خواص جامعه تأکید و ابراز کرد: مسؤولان کنونی نظام نباید همانند یاران و خواص پیامبر اکر(ص) در صدر اسلام عمل کنند، به گونه‌ای که زهد و تقوای حضرت علی(ع) نتوانست جلوی شور و اشتتیاق آنها به جمع‌اوری مال و کسب مقام دنیا را بگیرد.

 

وی بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه از سوی خواص جامعه اشاره کرد و افزود: تا زمانی که مسؤولان و خواص نظام به این باور نرسند که ولی فقیه ولایت بر نفوس دارد، حمایت از ولی فقیه را در مقام عمل نخواهند داشت.

 

رییس مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) با بیان این که طبق روایات ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است، گقت: جایگاه و حرمت ولایت فقیه در جامعه باید را حفظ شود و مطرح شدن مسائلی همچون شورایی کردن ولایت فقیه و نظارت بر رهبری در جامعه خطر بزرگی برای استقلال نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که  مردم با حضور خود در صحنه انتخابات از نظام اسلامی در برابر تهدیدهای دشمنان محافظت می‌کنند، عنوان کرد: زمانی که دشمنان حضور پرشور مردم را در صحنه انتخابات مشاهده کنند، تهدیدهای آنها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران کمتر و بی‌اثر می‌شود.

 

حجت الاسلام زنگنه در پایان به شاخصه‌های نمایندگان اصلح اشاره و ابراز کرد: به طور قطع کسانی که امکانات ویژه رفاهی و تفریحی برای زندگی خویش مهیا کرده‌اند در حالی که مردم منطقه خویش حداقل امکانات رفاهی برخودار نیستند، شایستگی نمایندگی مردم را ندارد./998/302/ب2

ارسال نظرات