۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۱۸۷۱۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

شرکت در انتخابات واجب عینی است/ مردم تکلیف‌شناسی و موقعیت‌سنجی خود را به نمایش بگذارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شرکت در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی واجب عینی بوده و مردم باید با قصد قربه الی الله در این عرصه مهم اسلامی و سیاسی نقش‌آفرینی کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از فعالان رسانه‌ای، با اشاره به فرارسیدن موعد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: همه واجدان شرایط رأی دادن باید با حضور خود در پای صندوق‌های رأی برای تحقق حماسه سیاسی دیگری در کشور تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هویت نظام ما مردمی بوده و مردم‌سالاری دینی در آن حاکم است، افزود: مردم‌سالاری دینی ترجمه جمهوری اسلامی بوده و مردم با شرکت در انتخابات در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه می‌بایست مردم همواره در صحنه حضور داشته باشند چراکه لازمه حکومت اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی حضور مردم در عرصه است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی هویتی مردمی و دینی دارد به همین دلیل حاکمیت در کشور نیز مردمی و اسلامی است تا از این طریق شرایط برای اجرای آموزه‌های اسلامی و تحقق آرمان‌های دینی مهیا شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی همواره مردم را رکن اصلی انقلاب و نظام می‌دانستند، افزود: امام راحل انقلاب را مبتنی بر حضور مردم تنظیم کرده و این موضوع را نیز همیشه در سخنرانی‌های خود تأکید می‌کردند که من با کمک ملت کار را شروع کرده و به یاری آن‌ها نیز تداوم می‌دهم.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی واجب عینی بوده و مردم باید با قصد قربه الی الله در این عرصه مهم اسلامی و سیاسی نقش‌آفرینی کنند، ادامه داد: حضور با وضو و با اخلاص در پای صندوق‌های رأی به این معنا بوده که ما برای تقویت نظام مقدس اسلامی و افزایش قدرت مسلمانان در انتخابات شرکت می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مردم ایران با حضور گسترده خود در دو انتخابات پیش رو به مظلومان جهان این پیام را می‌دهند که کشور و ملتی در دنیا وجود دارد که با حضور خود در پای صندوق‌های رأی پشتوانه مظلومان و آزادگان دنیا هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از مردم خواست تا با این‌گونه انگیزه‌های خوب و خدایی به صحنه آمده و با مشارکت حداکثری خود در انتخابات سبب خشنودی دوستان انقلاب و نظام اسلامی و ناراحتی دشمنان اسلام و انقلاب شوند.

 

وی در ادامه با تأکید بر مشارکت هوشمندانه در انتخابات، افزود: مردم باید در مورد نامزدهای حاضر در صحنه رقابت مطالعه کرده و به افراد اصلح رأی دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه احتمال دارد حضور نامزدهای متعدد در رقابت‌های انتخاباتی، انتخاب فرد اصلح را برای رأی‌دهندگان دشوار کند، تصریح کرد: با وجود تعدد نامزدها، افراد واجد شرایط رأی دادن می‌توانند با تحقیق و جستجو و مرور ملاک‌های مورد نظر خود، جامع‌ترین، کارآمدترین و امین‌ترین فرد را به عنوان نامزد اصلح خود شناخته و به او رأی دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت: البته مردم استان و ایران اسلامی آگاه، بصیر و باوفا بوده و تکلیف خود را درزمینهٔ انتخابات پیش رو می‌دانند اما بیان این نکات باهدف تأکید و تذکر است.

 

وی ادامه داد: ملت مسلمان و بابصیرت ایران اسلامی تاکنون بارها موقعیت‌‌شناسی و تکلیف‌شناسی خود به نمایش گذاشته و در انتخابات فردا نیز به کوری چشم دشمنان، مشارکت گسترده و به هنگام داشته و اقتدار و عزت خود را به رخ جهانیان می‌کشند./9314/302/ب3

ارسال نظرات