۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۱۸۵۸۸

انتخاب آگاهانه و حضور مقتدرانه خط بطلانی بر نقشه‌های استکبار

خبرگزاری رسا ـ انتخابات ۷ اسفند مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است؛ مردم با حضور همه‌جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.
حضور مردم در انتخابات

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، انتخابات 7 اسفند مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است... مردم با حضور همه‌جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

 

طراحی آنها برای انتخابات 7 اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسؤال بردن تصمیم‌های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب، به‌شدت با آن مخالف بودند. .. هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلأ قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند. (دیدار مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان شرقی 29 بهمن 94)

 

فردا هفتم اسفند روز انتخابات و روز پیمان مجدد با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است. فردا ملت ایران گوش به فرمان رهبری در اقدامی شکوهمند بطور همه جانبه در سراسر میهن اسلامی در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و با انتخاب افراد اصلح، روحی تازه به نظام اسلامی خواهند بخشید و صدالبته دشمنان قسم خورده را نیز همچون همیشه ناکام از اهداف شوم خود خواهند کرد.

 

مردم با رفتن به پای صندوق‌های رای حمایت ملی خود را به نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده و منشاء انسجام و وحدت در کشور خواهند شد. ضمن اینکه زیرساخت‌های حضور مردم را برای انتخابات باید فراهم کنیم، لازم است کاندیداهای انتخابات نیز به مشارکت حداکثری کمک کنند. مردم باید بدانند با هر نوع انتخابی شاهد آثار و نتایج آن در همه کشور خواهند بود و باید انتخابی مناسب و اصلح را رقم بزنند. انتخابات مجلس خبرگان رهبری در راس تمام انتخابات قرار داشته و از جایگاه بالایی برخوردار است که مهم‌ترین مسئولیت این مجلس کمک به فرآیند انتخاب رهبری و کمک به اجرایی کردن برنامه‌های رهبری در قانون اساسی پیش‌بینی شده است. هر جایی که دولت‌ها بخواهند کاری انجام دهند باید تمام این امور از مسیر مجلس عبور کند و اگر مجلس قوی و درستی داشته باشیم که ریل‌گذاری برای دولت‌ها انجام دهد،حتما با نظارت‌های آتی می‌توانند دولت را نیز در این مسیر قرار دهند. تاثیرگذاری مجلس شورای اسلامی در همه ابعاد جامعه و تمام حوزه‌ها وجود دارد و تصمیمات مجلس برای کل ملت ایران فراگیر است و دولت مسئول اجرای تصمیمات قانون‌گذاری مجلس است.

 

روز تسویه حساب مردم با نامزدهای مورد حمایت بی‌بی سی

از مدتها قبل بلندگوهای شیطان و مراکز سخن پراکنی استکبار از جمله بی‌بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا، شبکه بهاییت من و تو و دیگر رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی برخلاف دوره‌های قبل که از مردم می‌خواستند پای صندوق‌های رای حاضر نشوند این‌بار در گردشی آشکار نه تنها از مردم می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند بلکه لیست‌های خاصی را به مردم معرفی کرده‌اند که به آنها رای بدهند!

 

دخالت‌های استعمارگران در کشورهای هدف همواره از راه نفوذ و رخنه در بدنه انتخابات آن کشور اوج گرفته است. این‌بار انگلیس و ایادی استکبار تمام قوای خود را جمع کرده‌اند تا با تغییر سلیقه ملت ایران به سوی گزینه‌های انتخابی مطبوعشان سرنوشت ملت را با نفوذ در انتخابات به طورغیرمستقم در دست بگیرند.

 

همایون حجتی یک شهروند تهرانی به گزارشگر کیهان می‌گوید: « اینکه بخواهیم به توصیه فلان رادیو بیگانه سرنوشت کشورمان را رقم بزنیم، نازل‌ترین سطح تفکررا به نمایش گذاشته‌ایم. ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب در استقلال اندیشه و عمل به الگویی برای ملت‌های استقلال طلب دنیا تبدیل شده و باید در انتخابات 7 اسفند نیز این جایگاه به خوبی حفظ شود.بنابراین باید با بصیرت و از روی تحقیق رای دهیم. نه برای حرف‌های بیگانگان پشیزی ارزش قایل شده و نه چشم بسته به لیست منتخب فلان جناح و گروه خاصی دل ببندیم. انتخاب خود را آگاهانه داشته باشیم و نیت‌مان مخلصانه و برای رضای خداوند متعال و در راستای پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی باشد

 

شیرین حسینی یک فعال فرهنگی در باب بی‌محلی به تبلیغات جهت‌دار غربی برای روانه کردن برخی عناصر وابسته به صحن مجلس می‌گوید: «باید در انتخاب اصلح به رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری رجوع کنیم.چند روز پیش رهبری فرمودند عکس خواست دشمن عمل کنید، یعنی باید ببینیم دشمن از کدام کاندیدا حمایت می‌کند به آن فرد یا گروه رای ندهیم، چنانچه نیت‌ها چه در دل و ذهن کاندیداها و چه شرکت‌کنندگان در انتخاب خالص شود، انتخاب سازنده‌ای برای کشور رقم خواهد خورد. اجازه ندهیم با روانه شدن برخی عناصربه مجلس که مهم‌ترین نهاد قدرتمند قانونگذاری کشورمان است، سرنوشت نسل‌های آینده مبهم و بی‌ثبات رقم بخورد

 

وی ادامه می‌دهد: «ما با یک انتخاب سنجیده بار دیگر به سلطه گران می‌نمایانیم که طی تجربه‌های انتخاباتی گذشته دستشان کاملا برای ما رو شده و ما گول تبلیغات جهت دارشان را نخواهیم خورد. مردم برای رقم خوردن آتیه روشن فرزندان خود در انتخابات شرکت می‌کنند.آنها به خوبی درک کرده‌اند که چشم بسته فردی یا گروهی را انتخاب نکنند بلکه باید براساس یک بصیرت انقلابی فرد اصلح را انتخاب کرد. ملت ما به دنبال ثبت پیروزی دیگری با تکیه بر اندیشه و خردورزی و دوراندیشی است.» 

 

اشتغالزایی مطالبه شماره یک مردمی

یکی ازمطالبات شاخص مردم از نمایندگان رتق و فتق مسئله اشتغالزایی و حل معضل بیکاری است.به گونه‌ای که آمار نشان می‌دهد 90 در صد مردم از نماینده خود چنین تقاضایی دارند.

با این حال با توجه به رسالت قانونگذاری مجلس بعید به نظر می‌رسد که نماینده‌ای برای حل این معضل بتواند مستقیم وارد عمل شود، اما به هر جهت می‌تواند با مصوب کردن قوانین تسهیل‌کننده امور و نیز کمک به توسعه دامنه اشتغال‌زایی هم کمک حال دولت بوده و هم گام موثری در جهت تحقق این خواسته ملت بردارد.

 

عباس آشتیانی تولید‌کننده پوشاک به گفته خودش این روزها با انبوهی از چک‌های برگشتی روبروست و همه چشم امیدش به فروش شب عید است. وی در گفت و گو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «همه اش گفته می‌شود باید به تولید داخلی کمک شود،اما من مدت‌ها ست که برای دریافت وامی پنج میلیون تومانی سرگردان و مستاصلم. اگر این پنج میلیون می‌رسید، شب عید می‌توانستم پارچه بخرم و به تولیدی رونقی ببخشم. آن‌قدر در مسیر این وام برایم مانع تراشی کرده‌اند که عطایش را به لقایش بخشیده ام و قیدش را زده‌ام

وی گله مندانه می‌گوید: «تنها درباره رونق تولید داخلی حرف زده می‌شود، اما درعمل هیچ‌گونه تسهیلاتی در نظر نگرفته و نمی‌گیرند.نماینده کارآمد از نظر من فردی است که برای اعطای تسهیلات به میدان اشتغالزایی با تصویب قوانین حمایتی تلاش دو چندانی دارد

 

بکارگیری صاحبان اندیشه،شناخت پتانسیل‌ها و ارتقای توسعه

امروز که دشمنان نظام تمام تلاش خود را برای تفرقه افکنی و اختلاف میان مسئولان و مردم بکار بسته‌اند، از نماینده خود انتظار داریم که علاوه بر پیگیری مسائل و مشکلات مردم، ظلم ستیزی و کاهش شکاف طبقاتی را در راس برنامه‌های خود قرار دهد و در این راستا تلاش کند.

 

محمد عاشوری یک شهروند دیری در استان بوشهر معتقد است نماینده مجلس آینده باید بتواند پاسخگوی بخش اعظمی از خواسته‌های مردم باشد. هم اکنون یکی از خواسته‌های مهم مردم شهرستان دیر تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان این شهرستان است. همچنین امروز مهم‌ترین خواسته مردم برنامه‌ریزی بهتر در بحث اقتصاد واشتغال است.

 

این شهروند دیری با بیان اینکه نیروی کار تحصیل کرده در این شهرستان زیاد است، ادامه می‌دهد: «این درحالی است که ظرفیت‌های اشتغال از جمله تجارت دریایی، شیلات، کشاورزی و صنعت و معدن در شهرستان دیر بالاست و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌تواند شهرستان را به سمت تولید، اشتغال زایی و رشد اقتصادی سوق دهد. در این چند روز انتخابات نامزدها صحبت‌ها و برنامه‌های خوبی برای آینده ارائه داده‌اند که اگر جنبه عملی داشته باشد می‌تواند بسیار کارساز شود

 

علی احمدی یکی از اهالی شهر بردخون از توابع استان بوشهرمی گوید: «از میان 10 نامزد انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه اگر کسی بتواند اعتماد عمل به خواسته‌های اساسی را به مردم بازگرداند می‌تواند از رقبای خود پیشی بگیرد. یکی از مشکلات مردم بخش بردخون نبود اسکله صیادی برای پهلوگیری شناورها و قایق‌های صیادی است که بارها وعده اجرایی آن داده شد، اما تحقق نیافت و نماینده مجلس جدید باید پیگیر اجرا و تکمیل آن شود

 

از احمدی سوال می‌کنم:به نظر شما رفع این امور در حیطه وظایف نماینده مجلس می‌گنجد؟ وی پاسخ می‌دهد: «نماینده مردم باید با به‌کارگیری از صاحبان خرد و مشورت ظرفیت‌های موجود را شناسایی و با تصویب قوانین لازم در جهت رشد و شکوفایی منطقه گام بردارد

 

بر طبل اشتغالزایی بیهوده نکوبید

صادق سبزی یک جوان دانشجوی ایلامی که به گفته خودش برخاسته از قشر محروم جامعه بوده و با گوشت و پوست و خون درد دردمندان را چشیده و درک کرده است، در گفت و گو با گزارشگر کیهان لیستی از سوالات ذهنی اش را پیش روی کاندیداها قرار می‌دهد. پاره‌ای از مهم‌ترین سوالات این لیست چنین است: «نامزد‌های محترم آیا در هنگام تصویب طرح‌های اقتصادی، دستان ترک خورده، چهره خسته کارگران بی‌بضاعت و جیب خالی سرپرستان خانواده‌ها در نظرتان مجسم می‌شود یا جناح‌بندی‌های مجلس و خواسته‌های حزبی تمرکزتان را بهم می زند؟! برای حمایت قاطعانه از محصولات داخلی وجلو‌گیری از قبضه نمودن بازار توسط کالاهای بی‌کیفیت خارجی چه اقدامی انجام خواهید داد؟ آیا مطلعید که کارخانه‌های با سابقه ما در اثر عدم حمایت و ورود محصولات بی‌کیفیت، اما شیک و ارزان قیمت خارجی ورشکست یا رو به ورشکستگی هستند؟ آیا می‌دانید در اثر ورود این قبیل کالاها، بسیاری ازجوانان ما که در تولیدی‌های کوچک و یا در مغازه‌هایی که مصنوعاتشان را می‌فروختند از کار بیکار شده‌اند؟ اکنون ما از شما می‌پرسیم: برای اشتغال جوانان چه طرح‌هایی به تصویب خواهید رساند؟»

 

وی با گله مندی از برخی شیوه‌های غلط تبلیغاتی و تخلف کاندیداها در تبلیغ می‌گوید: «با انتخاب نمایندگانی که تنها تعلق خاطر حزبی و منطقه‌ای دارند جز پسرفت جامعه چیزی رقم نخواهد خورد. نماینده باید متعلق به کل ملت ایران باشد و بیش از همه مصلحت نظام را در اولویت قراردهد. چرا باید به جای توصیف واقعیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانایی‌های یک نماینده،جلسه‌های شبانه حزب گرایی تعیین کند که چه کسی به مجلس راه می‌یابد؟چرا کسانی که در تهییج افکار تردستند، سرمشق و الگو برای رای دادن به فلان کاندیدای مورد نظرحزبی‌شان قرار می‌گیرند؟ مگر خود صاحب تفکر و اندیشه و تشخیص نیستیم؟ ما که برای خرید یک دست لباس چند ساعت وقت و هزینه صرف می‌کنیم، چرا نباید برای سرنوشت و آینده خود و فرزندانمان چند ساعت وقت برای تحقیق درباره کاندید مردمی مورد نظر‌مان بگذاریم؟ رای ندادن مدیون دنیا و آخرت است و بدون تحقیق رای دادن ظلم در حق خود و آینده فرزندانمان.پس بیاییم با بصیرت و شناخت رای بدهیم و کسانی را انتخاب کنیم که برخاسته از متن مردم باشند و با هدف خدمتگزاری پا به این عرصه خطیر نهاده‌اند

 

این دانشجو تاکید دارد در مورد کاندیدای مورد نظرمان تحقیق کنیم که آیا لیست طرح‌ها، برنامه‌ها و شعارهایش به مرحله عمل در می‌آیند و امکان عملیاتی شدن دارند؟ یا فقط به منظور جلب افکار عمومی و برای گردآوری آراء هستند؟

 

نماینده باید به تقویت زیر ساخت‌ها کمک کند

ناهید سرآسیابی یک شهروند ساکن ملارد در غرب استان تهران مهم‌ترین انتظارش از نماینده منتخب این منطقه چنین است: «وقتی یک نماینده از حوزه انتخابیه شهریار، قدس، اندیشه و ملارد به مجلس شورای اسلامی ورود می‌کند، انتظار می‌رود توزیع متوازنی در حضور متعادل در بین این چهار شهر داشته باشد

 

وی ادامه می‌دهد: «قریب به شش سال پیش و با تبلیغات بسیار زیاد از سوی برخی مسئولان منطقه، ملارد از بخش به شهرستان تبدیل شد، اما این ناحیه در بدیهیات و ضروریات بسیاری درمانده است. در شرایطی این منطقه به شهرستان تبدیل شده که پس از گذشت مدت‌ها همچنان با ضعف‌های شدید زیرساختی در عرصه‌های گوناگون اعم از بهداشتی، درمانی، ورزشی، فرهنگی روبرو است و حتی از داشتن مصلای درخور و شایسته مردم این منطقه نیز محروم است./998/102/ب3

 

منبع: روزنامه کیهان

ارسال نظرات