۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۱۸۴۵۰

دعوت مراجع، علما و نهادهای حوزوی از مردم برای حضور گسترده در انتخابات/ تاکید بر التزام همگان به رعایت قانون

خبرگزاری رسا ـ در آستانه برگزاری انتخابات، مراجع تقلید، علما، شخصیت ها و مراکز و نهادهای حوزوی مردم را به حضور گسترده و انتخاب آگاهانه در پای صندوق های رای فراخواندند.
انتخابات انتخابات خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حالی که کمتر از دو روز به برگزاری انتخابات زمان باقی مانده است، مراجع تقلید و علما مردم را به حضور حماسی، دشمن شکن و پرشور در پای صندوق های رای دعوت کردند.
 
بر اساس گزارش رسا، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و علوی گرگانی از مراجع تقلید حضور مردم در پای صندوق های رای را وظیفه دینی و اجتماعی عنوان کردند.
 
آیت الله مکارم شیرازی:
همه سلایق در انتخابات شرکت کنند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج خود همه مردم، احزاب و گروه های سیاسی را با هر سلیقه سیاسی به پای صندوق های رای فراخواند.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد که اگر افرادی از برخی نهادها هم دلخور باشند و شاید دلخوری شان هم بجا باشد نباید با صندوق رای و انتخابات قهر کنند.
 
مردم در انتخاب نمایندگان مجلس و خبرگان هوشیار و بیدار باشند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین برای برگزاری آبرومندانه و عزت مندانه انتخابات دعا کرد و از مردم خواست در انتخاب خود هوشیار و بیدار باشند.
 
آیت الله نوری همدانی:
شرکت مردم در انتخابات فریضه دینی و اجتماعی است
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در سخنرانی های جداگانه حضور در انتخابات را واجب دینی و ملی عنوان کرد و از مردم خواست به افرادی رای دهند که درد و رنج محرومیت کشیده باشند.
 
این مرجع تقلید همچنین تاکید کرد که مردم به افرادی رای دهند که پایبند به ارزش های انقلاب، دین و ولایت فقیه و انقلاب اسلامی باشند.
 
هیچ کس حق ندارد فضای انتخابات را آلوده به تهمت، بداخلاقی و توهین کند
حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین التزام به قانون را به مسؤولان، کاندیداها و حامیان آنان توصیه کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد فضای انتخابات را به بداخلاقی و تهمت و توهین آلوده کند.
 
آیت‌الله سبحانی:

مردم بدون توجه به هیاهوها آگاهانه رای دهند

حضرت آیت الله جعفر سبحانی نیز با اشاره به لزوم حضور پرشور ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار داشت: براساس آموزه‌های قرآن کسانی را باید انتخاب کرد که از مبانی فکری و عملی نیرومند برخوردار باشند، معتقد واقعی به مبانی اسلام بوده و فریب دیگران را نخورند و بتوانند برای کشور برنامه‌ریزی سازنده کنند.

 

مرجع تقلید شیعیان گفت: امیدوارم مردم ایران همانند راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن در انتخابات هفتم اسفندماه نیز شرکت و بدون توجه به هیاهوها دقت کنند و افراد واجد شرایط و کسانی را که به هیچ شکل از اسلام و قانون تجاوز نمی‌کنند، برگزینند.

 

این مرجع تقلید یادآورشد: انتخابات هفتم اسفند سرنوشت‌ساز است که امیدواریم این انتخابات همچون انتخابات گذشته پرشور و هیجان باشد.

 

دعوت آیت الله جوادی آملی از مردم برای حضور در پای صندوق های رای
گزارش رسا حاکی است، حضرت آیت الله جوادی آملی نیز از مردم خواست حضوری حماسی و باشکوه در انتخابات داشته باشند.
 
وی ملت ایران را ملتی همیشه در صحنه و مدافع ارزش ها و انقلاب دانست و ضمن حق شناسی از آنان، تاکید کرد: چه نظامی بهتر از نظام مقدس اسلامی و چه کشوری بهتر از ایران اسلامی، ما در میدان مین هستیم اما در امنیت کامل به سر می بریم، باید قدر این نعمت را بدانیم و در پای صندوق های رای حاضر شویم.
 
مردم بهترین ها را برای خبرگان و مجلس برگزینند
 حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو از مردم خواست با هوشیاری کامل و با حضور حداکثری در میدان حاضر شده و با عقل و فکر صحیح از میان نامزدهای انتخاباتی بهترین فرد را برای سرنوشت کشور خود انتخاب کنند.
 
آیت الله علوی گرگانی:
مردم از انتخاب افرادی که دشمن برای آنها هورا می کشد جدا پرهیز کنند
 گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز در آستانه برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه با بیان این که رای دادن وظیفه ملی و دینی هر ایرانی است، گفت:انتخاب افراد مومن و منتفی و دلسوز برای اسلام و کشور وظیفه ای بس بزرگتر است.
 
در بیانیه وی آمده است: دوباره زمان انتخابات فرا رسیده و امتحانی دیگر برای امت فهیم و مومن کشور حضرت ولی عصر(عج)، ایران اسلامی در پیش است، لذا در این برهه از زمان که دشمنان کشور و دین دندان تیز کرده و با بوق های تبلیغاتی برای منحرف کردن اذهان شما، همت گمارده اند باید با حضور هر چه بیشتر و زیباتر در دو انتخاب و با بصیرت فراوان با معیارهایی که بزرگان بالخصوص رهبر معظم انقلاب برای همه ملت عزیز ایران ترسیم نموده اند، افراد اصلح را انتخاب کرده و از انتخاب افرادی که دشمن برای آنها تبلیغ کرده و هورا می کشند جدا پرهیز نماییند و همانطور که رای دادن وظیفه ملی و دینی است انتخاب افراد مومن و منتفی و دلسوز برای اسلام و کشور وظیفه ای بس بزرگتر است.
 
از این رو توصیه اکید می کنم با صلابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور چشمگیر داشته تا مهر باطلی هچون ادوار گذشته انتخابات بر آمال و آرزوهای بد خواهان نظام دینی و مردم سالار و دشمنان خارجی زده باشید
 
دعوت جامعه مدرسین برای خلق حماسه ای دیگر
از سوی دیگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به عنوان برجسته ترین نهاد حوزوی از مردم خواست حضوری حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند.
 
در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که خطاب به ملت شریف ایران اسلامی صادر شده آمده است:
همانگونه که مستحضرید روز جمعه هفت اسفند ماه در سراسر کشور عزیز و اسلامی ایران دو انتخابات حساس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
 
این دو انتخابات هم از حیث حساسیت و تأثیرگذاری داخلی و هم از جهت قوت بخشی به ادامه حرکت پرصلابت ملت ایران در مواجهه با استکبار جهانی و زیاده خواهان بین‌المللی از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار است.
 
انتخابات خبرگان رهبری که در دهه آینده رأس هرم الهی انقلاب اسلامی را تقویت و ضمانت می‌بخشد و انتخابات مجلس شورای اسلامی که برگزیدگان شما در این انتخابات انشاءالله بتوانند در چهار سال خدمتگذاری خویش تصمیمات مهمی را در جهت اهداف احکام نورانی اسلام و انقلاب اسلامی و عمران و آبادی ایران اسلامی اتخاذ نمایند.
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علم به هوش سرشار و آگاهی عمیق ملت عزیز به پیروی از بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» توصیه اکید بر حضور حداکثری برای کسانی که قانوناً می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند را داشته و اعلام می‌دارد که همگام با آحاد مردم در روز رأی گیری به پای صندوقهای رأی آمده و آرای خود را به صندوقها خواهد ریخت و اطمینان داریم که این بار نیز آراء هوشمندانه ملت، افرادی اصلح، شایسته و مردمی را به نمایندگی از خود به خبرگان و مجلس شورای اسلامی خواهد فرستاد.
 
نهادهای حوزوی: هر رای مردم تیری به قلب دشمنان و معاندان نظام است
مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی حوزه های علمیه، شورای نگهبان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز خدمات حوزه های علمیه، تیپ مستقل امام صادق(ع) و مراکز و نهادهای حوزوی نیز با صدور اطلاعیه های جداگانه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را تیری بر قلب دشمنان نظام و ملت ارزیابی کردند.
 
نمایندگان ولی فقیه و علمای بلاد نیز در آستانه انتخابات هفتم اسفندماه در گفت وگوهای جداگانه با خبرگزاری رسا، حضور مردم در پای صندوق های رای را تجدید بیعت دوباره با آرمان های والای انقلاب، امام و رهبری دانستند و از آحاد ملت، احزاب و گروه های سیاسی برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.
 
واکنش علما به مداخله شرم آور بیگانگان در انتخابات ایران
از سوی دیگر با توجه به مداخله بیگانگان در انتخابات امسال و خط و نشان کشیدن و تعیین تکلیف آنان برای ملت ایران، شماری گسترده ای از علما، شخصیت های حوزوی و صاحبنظران به حمایت های شرم آوری که صورت می دهند واکنش نشان دادند و تاکید کردند که ملت در انتخابات بر خلاف خواست دشمن عمل خواهند کرد. /924/

 

ارسال نظرات