۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۱۸۴۳۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

عزت و افتخار ایران حاصل مبارزه با استبداد و استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در جمع طلاب خواهر مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه، گفت: عزت و افتخار ایران حاصل مبارزه با استبداد و استکبار است.
حجت الاسلام حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران کرمانشاه با تبیین بخش هایی از خطبه فدکیه، تصریح کرد: خطبه فدکیه، خطبه ای سیاسی در دفاع از مقام ولایت امام علی (ع) است، در این خطبه سخنانی مطرح شد که بیان آن از قدرت بسیاری از افراد زمان خارج بود.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی بیان داشت: بیان خطبه فدکیه از زبان حضرت فاطمه اطهر (س) بیانگر این است که فعالیت سیاسی زنان در جامعه ممنوع نیست اما این فعالیت بایستی با شرایط خاص صورت گیرد که حفظ حجاب یکی از این شرایط است طوری که حضرت فاطمه (س) در زمان ایراد خطبه فدکیه سه لایه حجاب داشت.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه مرضیه (س) در خطبه عنوان داشت که دو چیز قلب مرا می سوزاند، یکی فقدان پیامبر (ص) و دیگری ظلم به وصی پیامبر است، این جریان در فتنه 88 تکرار شد که هم فقدان امام راحل بود و هم به رهبر معظم انقلاب ظلم شد.

 


وی افزود: حضرت فاطمه (س) در این خطبه پس از برشماری فضایل اخلاقی و معرفی پیامبر اکرم (ص) به معرفی امام علی (ع) می پردازد، آن حضرت می فرماید کار و تلاش حضرت علی (ع) برای به ثمر نشستن امر خداست، نزدیک ترین فرد به لحاظ سببی و نسبی به پیامبر (ص) امام علی (ع) است و در پیامبر مداری وی شکی نیست.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت: شیطان در زمان عصبانیت، در هنگامی که دو نامحرم خلوت می کنند و در زمانی که کسی در مقام قضاوت قرار می گیرد حضور داشته و به دنبال گمراهی و به گناه انداختن بندگان است، در چنین شرایطی حفظ تقوا انسان را از سقوط نجات می دهد و پیروی از شیطان در واقع ورود به ریل گناه است.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به حربه های شیطان در زمینه گمراه کردن افراد عنوان داشت: شیطان با ایجاد بغض و کینه در میان مردم، غفلت و فراموشی یاد خدا و زنگار نشاندن بر قلوب انسان و توجیه گناه در جهت گمراه کردن بندگان تلاش می کند.

 


وی در پایان ابراز داشت: عزت و افتخار ایران حاصل مبارزه با استبداد و استکبار است، ایران یار و یاور مظلومان جهان می‌باشد هرچند اینکه مسلمان نباشند، این حمایت از مظلوم پیام انقلاب به ما است./857/202/ب1

ارسال نظرات