۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۳۸۱
استاد اخلاق حوزه‌ علمیه:

بهبود مشکلات اقتصادی در گرو عملیاتی‌کردن مسأله فرهنگ در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه‌ علمیه با بیان این‌که بهبود مشکلات اقتصادی در گرو عملیاتی‌کردن مسأله فرهنگ در جامعه است، گفت: مسؤولان حکومتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند باید به همان مقدار که به موضوع اقتصاد اهمیت می‌دهند، به مسأله فرهنگ نیز توجه داشته باشند.
فرهنگ مظلوم

حجت الاسلام حسن وطن‌خواه، استاد اخلاق حوزه‌ علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات و رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حفظ نظام اوجب واجبات است و یکی از مواردی که نظام را حفظ می‌کند، شرکت در انتخابات‌های نظام اسلامی است.

 

استاد اخلاق حوزه‌ علمیه بیان کرد: برخی از دولت‌مردان با این عقیده که اگر مشکلات اقتصادی حل شود مسائل فرهنگی نیز بهبود پیدا می کند، چنان مشغول پرداختن به مسائل اقتصادی شده‌اند که از فرهنگ غفلت شده است.

 

وی ادامه داد: مسؤولان حکومتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند باید به همان مقدار که به موضوع اقتصاد اهمیت می‌دهند، به مسأله فرهنگ نیز توجه داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه ابراز کرد: آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و آفات خانوادگی عواملی دارد که برخی از آنان به قوانین مصوبه مجلس شورای اسلامی در حوزه ازدواج و طلاق بازمی‌گردد.

 

وی افزود: شروط شانزده گانه‌ای که در دفترچه‌های ثبت ازدواج وجود دارد و جوانان بدون توجه آن‌ها را امضا می‌کنند، یکی از عوامل آفات خانوادگی است؛ این شروط خلاف شرع نیستند اما قانونی شدن آنان مفاسدی داشته است.

 

استاد اخلاق حوزه‌ علمیه خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه طرفداری محاکم از بانوان بیشتر از مردان است و این برای کسانی که ایمان و تقوای کامل ندارند، انگیزه‌ای شده که میل طلاق پیدا کنند.

 

وی یادآور شد: البته طلاق‌ها و آسیب‌های خانوادگی عوامل دیگری هم دارد که از جمله می‌توان عدم آموزش صحیح و فرهنگ سازی قبل از ازدواج اشاره کرد که همین امر سبب می‌شود که جوانان با کوچک‌ترین چیزی به فکر طلاق باشند.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به امر طلاق، قوانینی وضع کرده و سخت‌گیری کنند؛ اگر درباره طلاق قوانین مطابق شرع سخت‌تری باشد، بهتر است.

 

وی گفت: ردیف‌های بودجه که برای کارهای فرهنگی گذاشته می‌شود در بسیاری از کشورها همچون عربستان، بسیار بالا است اما ایران بودجه کافی در این عرصه نمی‌گذارد و البته مسیرهای فرهنگی هم به درستی تبیین نشده‌اند./997/302/ب2

ارسال نظرات