۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۱۸۳۷۴

ضرورت حضور پر شور مردم در انتخابات و بصیرت انتخاب نماینده اصلح

خبرگزاری رسا ـ یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کاندیدای اصلح این است که استقلال طلبی و استکبارستیزی در جریان فکری اش موج بزند افرادی که این چنین هستند به توانایی‌های داخلی توجه داشته و دل به حال پتانسیل‌ها و توانمندی‌های کشور می‌سوزانند.
انتخابات

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، «وصیت اینجانب به ملت در حال و آتیه آن است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلای دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی که غالباً بین متوسطین جامعه و محرومین می‌باشند و غیرمنحرف از صراط مستقیم ـ به سوی غرب یا شرق ـ و بدون گرایش به مکتب‌های انحرافی و اشخاص تحصیلکرده و مطلع برمسائل روز و سیاستهای اسلامی، به مجلس بفرستند.»(امام خمینی ره)

 

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کاندیدای اصلح این است که استقلال طلبی و استکبارستیزی در جریان فکری اش موج بزند. افرادی که این چنین هستند به توانایی‌های داخلی توجه داشته و دل به حال پتانسیل‌ها و توانمندی‌های کشور می‌سوزانند. اینطور نیست که صرفا چشم امیدشان به خارج از مرزها باشد. شاخصه مهم دیگر این است که افراد برتر توانمندی هماهنگ کردن دو بال تعهد و تخصص را به خوبی داشته و با تنظیم سنجیده این دو به اوج گرفتن‌ها سرعت می‌بخشند. از سوی دیگر انگلیسی‌ها و ایادی استکبار روزهای منتهی به انتخابات با تمام قوا تلاش دارند که ذهن‌ها را به سوی کاندیداهای مورد نظر خود هدایت کنند و انتخاب اصلح را به حاشیه برانند. غافل از اینکه ملت آگاه ایران اسلامی این قبیل حرکت‌ها را چیزی جز دخالت در امور داخلی کشورشان و گستاخی سلطه‌گران به فهم و شعور ملت ایران تلقی نمی‌کنند. مردم ایران همواره مدرس‌ها را با آگاهی و بصیرت بر سید ضیا‌ها ترجیح داده‌اند.

 

انتخاب اصلح منطبق بامعیارهای امام و رهبری

احمد عبداللهی از کسبه بازار تهران در پاسخ به گزارشگر کیهان که از ایشان می‌پرسم: ملاک شما برای انتخاب چیست؟ می‌گوید: «ملاک ما کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب است. مثل مدرس را انتخاب می‌کنیم. مدرس مخالف با استعمارو برخاسته از قشر مستضعف بود. ان شاءالله کلام منتخبین مردم هم شعار و طبل تو خالی نباشد.»

 

 وی ادامه می‌دهد: «الان شرایط حساسی را می‌گذرانیم. ما که از محتویات برجام خبر نداریم باید شدیدا مواظب باشیم و درانتخابات فقط به خاطر رضای خدا و حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی رای دهیم، نه چاق و چله‌تر شدن حزب و گروهمان.»

 

وی در مورد تبلیغات گسترده رادیو انگلیس و ایادی استکبار توضیح می‌دهد: «تا حالا مردم به حرف انگلیس وآمریکا گوش نداده اند.اگر داده بودند باید از حمایت نظام کناره گیری می‌کردند،ولی همیشه پشتیبان نظام بوده اند.اگر به سه نکته‌ای که حضرت امام(ره) مشخص کردند توجه کنیم، مصالح نظام حفظ می‌شود:-1 پشتیبان ولی‌فقیه باشیم.-2هر وقت دشمنان انقلاب و اسلام از فردی تعریف کردند، بدانید آن فرد از خط انقلاب منحرف شده‌ است.-3ملاک حال فعلی افراد است قبلا چه قدر سوابق مثبت داشته ملاک نیست. ما ملت باید به این سه نکته توجه کنیم تا انقلاب بیمه شود و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به این نظام و کشور وارد کند.»

 

برای رفع چالش‌های منطقه‌اش راهکار مدون داشته باشد

امروز نقش مشارکت فعال کشاورزان در انتخابات برای گزینش افراد صالح در مجلس بسیارموثر است.

 

کشاورزان باید با حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه در انتخابات و در تعیین سرنوشت خویش مشارکت کنند.

 

رضا برومند یک کشاورز کردکویی از توابع استان گلستان نماینده‌ای را انتخاب می‌کند که به مشکلات کشاورزان اشراف داشته و برای حل چالش هایشان-که مدت هاست به قوت خود باقی هستند-برنامه ریزی مدون و منسجمی داشته باشد.

 

وی در گفت و گو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «من به نماینده‌ای رأی می‌دهم که به میان مردم و جمعیت کشاورزان منطقه بیاید و از احوال و گرفتاری‌های ما آگاه شود. این‌طور نباشد که تا رای آورد و بر صندلی نمایندگی نشست درهای اتاق کارش را به روی مردم و کشاورزان ببندد.»

 

این کشاورز کردکویی ادامه می‌دهد: «در وهله دوم نماینده‌ای را انتخاب می‌کنم که برای حل چالش‌های پیش روی کشاورزان بهترین برنامه را اعلام کند.الان مدیریت در بخش کشاورزی خیلی ضعیف است.برنامه‌ای برای اینکه چه بکاریم و به چه میزان بکاریم؟ نداریم.یک سال یک محصول به حدی کاشته می‌شود که بازار اشباع شده و کشاورزان مجبورند ارزان به واسطه‌های بازار بفروشند و یک سال آن‌قدر یک محصول کمیاب می‌شود که مشتری باید جور پرداخت هزینه بالاتر برای خرید آن را بکشد.»

 

وی در تکمیل صحبت هایش می‌گوید: «نماینده باید مردمی باشد و به چالش‌های منطقه‌ای که از آن برخاسته اشراف کامل داشته باشد. این مسئله با فرامنطقه‌ای عمل کردن نماینده منافاتی ندارد.در عین اینکه برای رفع چالش‌های منطقه خود اقدام می‌کند باید برای رفع چالش‌های کلی قشر کشاورزان در کشورتلاش داشته باشد. به عبارتی در عین نگاه به مشکلات جمعی از کشاورزان – به عنوان جامعه الگو- به درمان کلی چالش‌ها بپردازد. در بحث مشکلات کشاورزان مشکلات مدیریتی و برنامه‌ریزی از اهم مسائل پیش روست که مختص کشاورزان کردکوی نبوده و اغلب کشاورزان در هر نقطه از کشور با آن مواجه هستند.»

 

حضور پر شور رأی اولی‌ها در انتخابات 7 اسفند

اگر بگوییم در انتخابات پیش رو رقابت حقیقی بین دو جریان مرعوب غرب و اشرافی‌گرا با جریان مدافع مستضعفان و خودباور است،گزاف نگفته‌ایم. در این انتخابات دیگ‌های پلوی سفارت انگلیس در قالب حمایت شبکه بی‌بی سی ازتبلیغ یک لیست انتخاباتی خبرگان شروع به کار کرده است و همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، مردم بر عکس خواسته انگلیس خبیث عمل خواهند کرد.

 

چندی پیش یکی از چهره‌های مجلس نهم صراحتا عنوان کرد: «برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند، باید به لیست کامل (یعنی 16 کاندیدای منتخب برای خبرگان و 30 کاندیدای منتخب برای مجلس شورای اسلامی در تهران) رأی داد، چرا که هر جای خالی در هر یک از این لیست‌ها می‌تواند موجب بالا آمدن یکی از چهره‌های «جریان غیرانقلابی درون نظام» باشد.»

 

مهسا نورزاده یک فرهنگی در گفت و گو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «رأی اولی‌ها حضورشان در انتخابات پیش رو بسیار حساس است و این حساسیت را می‌توان از چند جنبه بررسی کرد. اولا رای اولی‌ها با حضور پرشورشان در انتخابات به استکبار نشان می‌دهند که نسل نوجوان و جوان انقلابی همچنان با آگاهی و بصیرت در صحنه هستند و این نسل از اهداف و نگرش نسل‌های قبل خود منفک نشده است. ثانیا موج تبلیغات گسترده غربی حتی بر انتخاب نسل چهارم انقلاب هیچ تاثیری ندارد وثالثا این نسل هیچ‌گاه انقلاب اسلامی را تنها نخواهد گذاشت.»

 

معصومه بیرانوند دانش آموز رأی اولی خرم‌‌آبادی نیز حضور در انتخابات را تکلیف سیاسی و دینی دانسته و می‌گوید: «حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف برای همه ایرانیان واجب است و باید برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رای بروند و دانش‌آموزان رای اولی هم باید با آگاهی و بصیرت کامل و با مشورت گرفتن ار بزرگترها و افراد معتمد فرد اصلح را انتخاب کنند. حضور گسترده در انتخابات می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی باشد و با حضور همه اقشار مختلف مردم می‌توان نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد و در این میان قطعا رأی اولی‌ها هم می‌توانند نقشی تاثیرگذار در سرنوشت انتخابات و انتخاب فرد شایسته داشته باشند.»

 

توجه به دغدغه‌های مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی

فاطمه پورهادی یک شهروند تهرانی معتقد است که در انتخاب اصلح باید هوشمندی به خرج داد. برای مثال اگر می‌خواهیم نماینده‌ای دلسوز به حال قشر مستضعف جامعه روانه مجلس کنیم،باید به شیوه تبلیغاتی ستاد انتخابی اش و مبلغی که هزینه کرده نگاهی بیندازیم.

 

امام خمینی(ره) در این زمینه می‌فرمایند: «اینجانب به هیچ وجه و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهم تا از سهم مبارک امام(ع) و یا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمان‌ها و مجامع و اموال عمومی خرج انتخابات کند.»

 

این شهروند تهرانی ادامه می‌دهد: «نماینده اصلح فردی است که در تراز مجلس شورای اسلامی باشد. مومن، معتقد و متخصص باشد. یادمان باشد ما نمی‌خواهیم برای جامعه لیبرالیستی و یا سوسیالیستی نماینده انتخاب کنیم که ظرف انتخابمان معیارها و تبلیغات رادیوهای بیگانه قرار گیرد. ما می‌خواهیم برای جامعه ایرانی - اسلامی خودمان انتخاب کنیم، پس لازمه کار داشتن هوشمندی و معیارهای خودی است.»

 

پورهادی در تکمیل صحبت هایش می‌گوید: «باید فردی را روانه مجلس کنیم که دلسوز انقلاب و نظام باشد و در کارنامه فعالیت‌هایش همیشه مصلحت نظام و مردم را بر مصالح شخصی خودش ترجیح داده است. ببینیم خانواده اش در چه مشاغلی هستند؟ آیا در سنوات گذشته و در پست‌های قبلی که داشته سرگرم آشنایان و فامیل خود بوده یا به حال مردم رسیدگی داشته است؟به خاطر داشته باشیم که حضرت علی(ع) دست برادر خود را سوزاند اما نگذاشت به بیت‌المال مسلمین دست درازی شود. نماینده اصلح خود از طبقات زجر کشیده جامعه برخاسته و به دردهای جامعه و مردم آشناست. از بالا به مردم نگاه نمی‌کند، بلکه دوشادوش مردم حرکت کرده و همیشه در میان آنان است.»

 

نزدیک انتخابات دلسوز مردم نشوید!

داشتن فرودگاه، دانشگاه جامع، که حداقل از هر گروه علمی ده رشته داشته باشد، دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل امکانات ورزشی و فعالیت در سطح اول کشور با وجود پتانسیل موجود شهرستان و...

لیست بالا مطالبات صدرا ملا حسینی یک شهروند نیشابوری از نماینده منتخب خود است.

 

وی به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «از همه مهم‌تر اینکه دو نفر را به مجلس نفرستیم که وقتی اختلاف سلیقه داشته باشند، با هم دعوا کنند. دنبال افتتاح کردن باشند، دنبال عکس گرفتن و دیده شدن باشند. البته تمام مشکلات مربوط به نماینده‌ها نیست. مسئولین هر کدام به نوبه خود وظایفی در جهت پیشرفت شهرستان دارند از فرماندار که مهم‌ترین مقام اجرایی شهر است تا امامت جمعه و نمایندگان و صاحبان صنایع و تک تک مردم در جهت رشد و توسعه شهر و دیارمان باید کمک کنند.»

 

وی به همشهریان خود توصیه می‌کند: «وضعیت بهداشت و درمان به این گونه است که هم اکنون با کمبود800 تخت بیمارستانی مواجه هستیم، وضعیت آموزش عالی در دانشگاه نیشابور به جز چند رشته علوم پایه از رشته‌های فنی و مهندسی خبری نیست، وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان به قوچان، تربت حیدریه و کاشمر افتضاح می‌باشد، با این شرایط به نظر بنده مردم باید احساسات و منافع شخصی را کنار بگذارند، به نماینده‌ای رای بدهند که واقعا دلسوز مردم و به دنبال حق مردم باشد؛ نه اینکه نزدیک انتخابات پیدایش بشود و دلسوز مردم بشود و بعد از انتخابات دنبال باندبازی‌های حزبی و جناحی باشد و مردم را فراموش کند.»/998/102/ب3

 

منبع: روزنامه کیهان

ارسال نظرات