۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۱۸۳۶۶
استاد حوزه علمیه کرمان:

فضای انتخابات نباید فضای تخریب، تهمت و دروغ گویی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان گفت: فضای تبلیغات نباید فضای شایعه پراکنی، ناسزا گویی، دروغ، تهمت و تخریب باشد.
رأي

حجت الاسلام محمد زمان زندنا، استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ویژگی های انتخاب اصلح، گفت: نمایندگان ملت باید انسان هایی قوی، امین، پاکدامن و متخصص باشند.


وی به بیان سایر ویژگی های انتخاب اصلح پرداخت و گفت: منتخب اصلح باید متعهد، مومن و با تقوا باشد؛ چرا که ایمان شرط اولی و اصلی تمام انتخابات زندگی است.


این کارشناس علوم اسلامی تاکید کرد: نمایندگان ملت باید در مسایل اقتصادی، فرهنگی و اداری متخصص و به مراحل تصویب قانون آشنا باشند.


وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی نمایندگان، گفت: ما باید به افرادی رأی بدهیم که سیره عملی و اخلاقی آنان علوی باشد.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: نمایندگان ملت باید انقلابی و در خط امام و رهبری باشند و از برچسب های غرب گرایی و وابستگی به غرب برائت جویند.


وی گفت: هر کس که مورد حمایت آمریکا و جریان های منافی با نظام است و آن ها از او تمجید و تعریف می کنند، مهره خطرناکی است و ملت نباید به چنین افرادی رای دهند.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بر عکس اگر شخصیتی مورد تهاجم غرب و رسانه های معاند نظام است، محاسن و نقاط مثبتی دارد که مورد تهاجم است؛ بنابراین باید به چنین افرادی فرصت دهیم تا بتوانند از ظرفیت ها و محاسن خود در راه تعالی انقلاب و پیشرفت کشور استفاده کنند.


وی گفت: برخی از عناصر داخلی در لیست هایی قرار دارند که مناسب جایگاه آنان نیست؛ بنابراین لازم است موضع خود را با این رسانه ها مشخص کرده و از رهرویی جریان استکباری دست بردارند.


حجت الاسلام زندنا با اشاره به حضور برخی از عناصر در انتخابات، گفت: حضور برخی در انتخابات تنها به هدف بحران سازی و تنش است.


وی با اشاره به آثار انتخاب اصلح، گفت: اگر نماینده شایسته و صالحی را روانه بهارستان کنیم، قوانین سالم نیز تصویب خواهد شد و به هر مقدار که قانون صحیح تصویب شود، ما نیز ثواب برده ایم.


این کارشناس مسایل مذهبی گفت: در مقابل اگر با شتاب زدگی و ساده اندیشی انسان فاسد را برای مجلس برگزینیم، قطعا قوانین صحیح و درستی تصویب نخواهد شد و به یقین گناه کرده ایم.


حجت الاسلام زندنا گفت: برای انتخاب نماینده باید اطمینان به صلاحیت او پیدا کنیم و در غیر این صورت مجوز شرعی برای انتخاب خود نخواهیم داشت.


وی گفت: باید فضای انتخاباتی دانشگاه ها و حوزه های علمیه را آسیب زدایی کرد؛ چرا که انتخابات دارای آسیب هایی مثل تهمت و غیبت است.


این استاد حوزه علمیه گفت: هرگز صحیح نیست که فضای حوزه دچار این آسیب ها و غیبت گویی ها شود.


وی گفت: در برخی موارد و با وجود مصالح می توان با بیان تمام قضایا به روش های فکری و عملکرد افراد اشاره داشت تا بصیرت افزایی و روشن گری شود و در مسیر انتخاب اصلح کاری صورت گیرد.


این کارشناس مسایل مذهبی گفت: فضای تبلیغات نباید فضای شایعه پراکنی، ناسزا گویی، دروغ، تهمت و تخریب باشد.


وی گفت: برخی دنبال تخریب افراد و گروه ها هستند و حال آن که این مسأله صحیح نیست و قطعا چنین گروه هایی با عکس العمل سخت و خشن مردم مواجه خواهند شد.


حجت الاسلام زندنا با اشاره به شخصیت آیت الله خاتمی، گفت: ایشان امام جمعه تهران، نماد استکبار ستیزی است؛ بنابراین لازم است چنین شخصیتی را با تمام قدرت در صحنه نگه داریم و با تمام وجود از ایشان حمایت کنیم./9701/302/ب1

ارسال نظرات