۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۳۳۳
فاطمیه(4)

حق ولایت باید ادا شود حتی اگر بهای آن حورا الانسیه باشد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حق ولایت باید ادا شود حتی اگر بهای آن حورا الانسیه باشد، گفت: اگر شهادت حضرت زهرا(س) نبود برای همیشه رنج و شهادت پیامبران الهی و حضرت رسول(ص) بی‌فایده می شد.
فاطميه

حجت الاسلام صدوقی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شهادت حضرت زهرا(س) چهره نفاق را در جامعه اسلامی آشکار کرد، گفت: در زمان رسول خدا(ص) نفاق خارهای خود را پنهان کرده و ساکت بود اما همین که حضرت رسول(ص) رحلت کردند نفاق خارهای خود را آشکار و ولایت را از مسیر حقیقی آن دچار انحراف کرد.

 

وی افزود: نفاق در دوران پیامبر(ص) لباس دین به تن کرده و پس از رحلت رسول خدا(ص) هم قصد داشت در همین لباس ماهیت دین را نابوده کرده و تنها ظاهری از اسلام نگه‌دارند که حضرت زهرا(س) متوجه این مسأله شدند و با تمام وجود به دفاع از مقام ولایت پرداختند و از حکومت اسلامی و اسلام دفاع کردند و نگذاشتند منافقان با لباس دین، دین را نابود کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ولایت مسأله ای نیست که خوشی بردار باشد و باید به هر شکلی که باشد از آن دفاع شود و کسانی که می‌گویند حضرت زهرا(س) به خاطر دفاع از همسرشان نه به خاطر دفاع از ولایت وارد معرکه شدند باید به این نکته توجه کنند که حضرت زهرا(س) در همه احوال با وجود این که هم شأن حضرت علی(ع) بودند از ایشان می‌پرسیدند که شما از ما راضی هستید یا نه و می‌فرمودند شما امام و سرور ما بوده و ولایت بعد از حضرت رسول(ص) حق الهی شماست.

 

حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: دستور حضرت زهرا(س) برای اینکه ایشان را شبانه به خاک بسپارند تا قاتلان در تشییع جنازه ایشان حضور نداشته باشند بزرگترین سند مظلومیت حضرت علی(ع) است و تاکنون در تاریخ مفسری از علمای مختلف اسلام پیدا نشده که بگوید چرا باید یگانه دختر رسولخدا(ص) با وجود آن جایگاه و مقام همچنین وصیتی بکنند و همین موضوع سند رسوایی دشمنان ولایت و غاصبان حق امامت شده است.

 

وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) با آن سن کم خود برای دفاع از ولایت برخاستند و ولایت را تنها نگذاشتند و ما هم امروز به عنوان امت فاطمی باید در مسیر ولایت ایستاده و در کنار نایب امام زمان(عج) باشیم و با انتخاب اصلح در کنار ولایت ایستاده و ولایت را یاری کنیم تا اسلام و دین در مسیر درست خود حرکت کند./968/ت302/ی

ارسال نظرات