۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۱۸۳۲۰
فاطمیه (۳)

زندگی حضرت زهرا تفسیر عملی آیات قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه میان قرآن کریم و حضرت زهرا(س) پیوند بسیار عمیقی وجود دارد، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر عملی آیات قرآن کریم است.
حجت الاسلام ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) در دوره سیره شناسی حضرت زهرا(س) با بیان این که حضرت رسول (ص) همواره بر این جمله تأکید داشتند و در آخر خود بیشتر بر آن تأکید می کردند و می فرمودند «من اگر از میان شما بروم کتاب خدا و عترتم را در میان شما می‌گذارم و این دو به‌قدری( قرآن و عترت) با هم هماهنگ هستند که از هم جدا نمی‌شوند تا روزی که کنار حوض در قیامت بر من وارد می شوند».

 

وی افزود: قرآن کریم سه ویژگی منحصر به فرد دارد که سایر کتاب‌های آسمانی این سه ویژگی را ندارند و آن سه ویژگی این است که قرآن یک کتاب زمینی نیست که چند انسان نشسته باشند و آن را نوشته باشند در حالی که سایر کتاب‌های آسمانی تحریف شده و تورات و انجیل اصلی نیستند و قرآن تحریف نشده و امروز ده‌ها سایت مبتذل که از نظر اعتقادی شبه افکنی می‌کنند به دنبال این هستند که رابطه قرآن را با وحی قطع کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن دعوت به تحدی کرده و کسی تاکنون مثل آن نیاورده و هر چه به آن حمله بکنند قرآن قوی‌تر می‌شود.

 

حجت الاسلام ظهیری با تأکید بر اینکه در زمان امام باقر(ع) چند نفر نشستند و قرار گذاشتند تا برخلاف قرآن تحقیق کرده و بعد از یکسال اختلافات قرآن را بیان کنند، گفت: این افراد با اولین آیه که روبه رو شدند به‌ قدری بر روی آنها تأثیر گذار بود که نتوانستند از قرآن جدا شده و عمق کلام قرآن در جان آن‌ها نفوذ کرد.

 

وی ادامه داد: سومین ویژگی قرآن این است که مانند دانه‌های تسیبح است و اگر مال یک انسان بود طبق رهنمود خود قرآن میان آن فصله زیادی می‌افتاد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شباهت خاصی به قرآن دارد، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) مانند قرآن زمینی نیستند و همه انسان‌ها و حتی حضرت عیسی(ع) جنس آن‌ها از جنس خاک است در حالی که حضرت زهرا(س) از جنس زمینیان نیست و دروایت ها آمده است که وقتی حضرت رسول(ص) به معراج رفتند و در آنجا خداوند یک سیب به آن حضرت هدیه کرد، حضرت وقتی سیب را نصف کردند از آن نوری ساطع شد و همه جا را گرفت و پس از برگشتن ایشان از معراج چهل شبانه‌روز روزه می‌گیرند و میوه ای که برای ایشان می آورند از بهشت بود و در آخرین شب جبرئیل برای ایشان غذایی از بهشت آورد که با آن افطار کردند و چند لقمه از غذا ماند و حضرت خواست به فقرا بدهد که جبرئیل آمد و گفت از این غذا نطفه پاک ترین انسان روزی زمین در صلب شما قرار گرفته و از آن کودکی متولد خواهد شد و به جز شما کسی حق ندارد از آن غذا بخورد و آن کودک صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) است.

 

حجت الاسلام ظهیری ادامه داد: سلمان فارسی نزد حضرت رسول(ص) آمدند و فرمودند که من دیدم که حضرت زهرا(س) با دست آتش را جابجا می‌کنند که حضرت رسول(ص) بالای منبر رفتند و فرمودند که «ای مردم کسی که دختر من را می‌شناسد، می‌شناسد و کسی که او را نمی‌شناسد بداند حضرت زهرا(س) جان من است و حضرت در پاسخ به مردی که فرمود دختر شما انسان است یا نه حضرت رسول(ص) فرمودند که دختر من حوریه است که در قالب زمینی حاضر شده است».


وی تصریح کرد: اگر 18 بهار زندگی حضرت زهرا(س) را بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که زندگی این بانوی بزرگوار مانند آیات قرآن کریم با هم هماهنگ است و سیره عملی ایشان مانند دانه‌های زنجیر به هم وصل است.


حجت الاسلام ظهیری یادآور شد: همان‌گونه که قرآن مایه هدایت است حضرت زهرا(س) هم مایه هدایت است و یک آیه قرآن زندگی یک غیر مسلمان را هدایت می‌کند و چادر حضرت زهرا(س) هم مانند آیه قرآن مایه هدایت است و سلمان فارسی بیان می‌کند که بر چادر حضرت زهرا(س) 12 وصله وجود دارد و امام حسن عسگری(ع) در این زمینه حدیثی دارند و فرمودند« این دوازده وصله چادر حضرت زهرا(س) ما 12 امام هستیم و این که به مادر خود وصل هستیم»./837/202/ب2

ارسال نظرات