۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۱۸۲۲۹
استاد حوزه علمیه:

فتنه سیر طبیعی جریان غرب پرستی و انفعال است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان معیار های انتخاب اصلح، گفت: مهم ترین معیار کاندید اصلح آن است که فرد تفکر سالم و معرفت صحیح دینی داشته باشد.
حجت الاسلام عرب زاده

حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده، استاد حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان معیار های انتخاب اصلح، گفت: مهم ترین معیار کاندید اصلح آن است که فردتفکر سالم و معرفت صحیح دینی داشته باشد.

 

وی افزود: از آنجا که افراد آن گونه که می اندیشند رفتار خواهند داشت و عملکرد اشخاص تابعی از باور های انان خواهد بود.

 

حجت الاسلام عرب زاده اظهار داشت: جستجو و رصد شخصیت فکری نامزدهای انتخابات کمک زیادی به انتخاب صحیح و اصلح می نماید.

 

این پژوهشگر علوم اسلامی بیان کرد: برخی از جریانهای سیاسی به لیبرال بودن خود اذعان و بلکه افتخار می کنند در حالی که امام (ره) لیبرال ها را نامحرم و نا صالح برای مدیریت جامعه اسلامی می دانست؛ بنابراین لازم است نخبگان و خواص با بصیرت کامل و هوشیاری تمام عرصه ورود افراد به مجلس را رصد کرده و نسبت به این گروه ها روشنگری لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام عرب زاده با اشاره به آثار انتخاب اصلح، گفت: قطعا افراد صالحی که از نظر فکری سالم باشند، برای مردم مفید خواهند بود و در جهت اصلاح امور مردم و نظام قدم برخواهند برداشت.

 

وی افزود: در خصوص آینده جمهوری اسلامی دو دیدگاه وجود دارد؛ برخی معتقد اند که ما باید به سمت تجدد و غرب حرکت کنیم و در حال گذار به مدرنیته هستیم و دیدگاه دیگر معتقد است که جمهوری اسلامی در حال گذار به جامعه مهدوی و فراهم کردن مقدمات ظهور است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که معتقد به غرب و گرایش عمیقی به مدرنیته دارند، نمی توانند مدیر و کارگزار شایسته ای برای نظام ولایی باشند.

 

وی ادامه داد: اگر چنین افرادی با این تفکر در عرصه های مدیریتی و تصمیم سازی نظام وارد شوند، به یقین به مردم و نظام خیانت خواهند کرد واین همان پروژه نفوذ است که مقام معظم رهبری نسبت به ان مکرر هشدار می دهند.

 

حجت الاسلام عرب زاده با اشاره به جریان اصلاحات، گفت: بزرگ ترین گناه اصلاح طلبان و تکنو کرات ها غرب گرایی و کرنش در مقابل غرب و مدرنیته است.

 

این کارشناس مسایل سیاسی اظهار داشت: وقتی تمام آمال و آرزو های مدیران کشور رسیدن به غرب باشد، انحراف و فساد اخلاقی و مالی طبیعی ترین نتایج و آثار آن خواهد بود.

 

وی با اشاره به مبنای اعتقادی جریان اصلاحات، ادامه داد: جریان اصلاحات از پایه به آموزه های اسلامی و تفکرات قرآنی و دین پایبند نیست و این مسأله به وضوح در رفتار و سلوک سیاسی و اجتماعی آن ها دیده می شود.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فتنه 88، گفت: اگر در فتنه88 پرچم سید الشهدا توسط سمپاتهای اصلاحات و کارگزاران آتش زده می شود، وبر علیه اصل ولایت فقیه که ادامه ولایت رسول خدا وائمه معصومین (ع) است شعار می‌دهند یک حادثه و اتفاق یکباره نیست؛ بلکه سیر طبیعی جریان غرب پرستی و انفعال است.

 

حجت الاسلام عرب زاده افزود: امروز تربیت یافتگان مکتب روح الله در حال نبرد با شیاطین بزرگ عالم هستند؛ لازم است قدرت جریان حق را افزایش داده و به دنبال کسب مولفه های قدرت باشیم و هر لحظه  بر قدرت  خود بیفزاییم.

 

وی یادآور شود: با یک کشور ضعیف نمی توان از قدرت های شیطانی عبور کرد و انها را پشت سر گزارده و ایده اسلام جهانی را در عالم توسعه دهیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بازگشت به عنوان اصلی صحبت، گفت: منتخب اصلح مردم باید مختصات جبهه حق را بشناسد و تاثیر این انتخابات را ارتقاء و بازتولید قدرت ملی بداند.

 

حجت الاسلام عرب زاده با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: روز انتخابات  به مثابه شب قدر نظام است و سرنوشت چندین ساله نظام را مشخص خواهد کرد؛ بنابراین لازم است با حضور و انتخاب شخص اصلح وظیفه خود را در قبال جامعه اسلامی انجام داده و این تکلیف الهی را به بهترین کیفیت ادا نماییم.9701/302/ب3

ارسال نظرات