۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۲۲۳
استاد حوزه علمیه:

حضور در انتخابات یکی از مصادیق حفظ نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جبالبارز با بیان این که یکی از مصادیق حفظ نظام، حضور در انتخابات است، گفت: مردم در پیروزی و حفظ انقلاب نقش زیادی را داشتند و یکی از مصادیق حفظ نظام حضور مردم در صحنه انتخابات است.
انتخابات

حجت الاسلام حسین زکی زاده امام جمعه جبالبارز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: مردم در پیروزی و حفظ انقلاب نقش زیادی را داشتند و بدون شک حضور مردم در انتخابات تاثیر زیادی را خواهد گذاشت و تأکید امام، رهبری، علما و مراجع تقلید حفظ این نظام است و این امر را از اوجب واجبات می دانند و یکی از مصادیق حفظ نظام حضور مردم در صحنه است و نمونه آن حضور در انتخابات است.

 

وی بیان کرد: مشکلات و کاستی ها راه حلش انتخاب افراد خوب و شایسته است نه با حاضرشدن در انتخابات و این امر راه حلی برای مشکلات ارائه نمی دهند، بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد.



امام جمعه جبالبارز با اشاره به این که مردم با بصیرتی که دارند، بهترین قاضی هستند، تصریح کرد: مردم می توانند جهت شنیدن برنامه و اهداف کاندیداها جهت شناخت بیشتر در برنامه های کاندیداها حضور پیدا کنند و نباید این امر موجب برچسب زدن از طرف گروه خاصی شود.



حجت الاسلام زکی زاده خاطرنشان کرد: مسؤولان باید سنگینی بار خود را در محضر خداوند ببینند و همچنان که از نظر حقوقی بالاتر می روند، بیشتر باید رعایت کنند و مهم ترین وظیفه مسؤولان خدمت به خلق است، از طرف دیگر شخصی که نماینده مردم می شود، باید درد دین و دغدغه خدمت به خلق داشته باشد.



وی ابراز کرد: قطعا اگر بر اساس شایستگی فرد اصلح انتخاب نشود، روز قیامت باید در محضر حضرت حق جواب پس داد و همچنین موجب می شود از ظرفیت های مردم و منطقه به خوبی استفاده نشود.

 


امام جمعه جبالبارز یادآور شد: قوم گرایی به هیچ وجه ملاک صحیحی جهت انتخاب فرد اصلح نیست و در این زمینه باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود؛ بنابراین نباید یک کاندید را صرفا به جهت این که زادگاهش فلان منطقه هست، انتخاب کرد.



حجت الاسلام زکی زاده عنوان کرد: افراد باید تلاش کنند با شناخت کافی دست به انتخاب بزنند و اگر نتوانستند به تشخیص نهایی برسند می توانند به اهل تشخیص مراجعه کنند و تصمیم خود را بگیرند.

 

وی اضافه کرد: امروز دشمن چشم خیره و طمع‌کاری به نظام و انقلاب ما داشته و با ایجاد و طرح برنامه‌های متعدد ریز و درشت قصد تخریب وجهه انتخابات را دارد و امروز وظیفه ما بیداری است و در این مسیر باید با اتحاد و استواری گام‌های آهنین خود را باصلابت و محکم‌ تر برداریم.

 


امام جمعه جبالبارز افزود: باید نسبت به مسأله انتخابات توجه ویژه داشت و این عمومیت را به بخش‌های مختلف منطقه اشاعه داد و هدایت کرد، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بار دیگر خاری بر چشم دشمنان فرو می ‌کند و بیعتی مجدد و محکم‌ تر با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید خواهد کرد./9709/302/ب1

ارسال نظرات