۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۲۱۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

خدای متعال مبدأ و منشأ همه برکات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: معنی برکت هم همین‌ گونه است و رگه‌هایی از آن در زندگی هر انسانی دیده می‌شود و وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم مشخص می‌شود که خدای متعال مبدأ و منشأ همه برکات است که سلامتی بعد از برکات الهی است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ظهر امروز در افتتاح نمایشگاه سلامت در قزوین با بیان اینکه سلامت موضوع مهم دینی است، گفت: اسلام نام خدا و منشأ و مبدأ همه سلامتی‌ها و خوبی‌ها است و سلام دادن دعایی برای سلامتی یکدیگر است.

 

خدای متعال مبدأ و منشأ همه برکات است

وی در ادامه افزود: معنی برکت هم همین ‌گونه است و رگه‌هایی از آن در زندگی هر انسانی دیده می‌شود و وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم مشخص می‌شود که خدای متعال مبدأ و منشأ همه برکات است که سلامتی بعد از برکات الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ابراز کرد: و خدا جسم عالم را به گونه‌ای خلق کرده که اگر از سوی انسان دچار آسیب نشود، جسم انسان در آن از آرامش برخوردار خواهد شد.

 

این کارشناس حوزوی بیان کرد: همه عالم بستر سلامت برای انسان است و خدای متعال این بستر را برای آسایش و راحتی انسان فراهم کرده و این آدمی است که موجب برهم خوردن نظم زمین و از میان رفتن محیط زیست می‌شود.

 

خطیب جمعه در استان قزوین یادآور شد: اگر انسان جسم خود را با خواست خدا هماهنگ کند، سلامت او تضمین خواهد شد و هر چه بی‌انضباطی بشر بیشتر می‌شود، این هماهنگی ضعیف‌تر و در نهایت سلامت انسان بیشتر به خطر می افتد و باید برای عالمی که در آن زندگی می‌کنیم اهمیت قائل شویم.

 

این کارشناس فرهنگی در ادامه عنوان کرد: جسم انسان نیاز به آرامش، سلامتی و محیطی راحت و آرام دارد تا در آن نیازهایش را تأمین کند.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه جسم در اختیار روح قرار دارد، اضافه کرد: آن چه که جاودانه و ماندگار می‌ماند، روح انسان است و سلامت جسم و روح در هماهنگی با ایمان، دین خدا و با بهره‌گیری از ره‌آورد انبیاء الهی و وحی تأمین می‌شود.

 

این نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که سلامت جسمانی و روحانی را مدیون دین هستیم، اظهار کرد: سلامت جسمانی با هماهنگی و تعامل با عالم طبیعت و سلامت روحانی در تعامل صحیح با خالق عالم آفرینش به‌دست می‌آید و یاد و ذکر خدا انسان را به آن هدف می‌رساند.

 

وی در پایان با توجه به اینکه اولی الالباب به معنای واقعی اهل ذکر هستند، اگفت: اولی الالباب اهل ذکر و انسان‌های اندیشمندی هستند که در هر شرایطی نام و یاد خدا را فراموش نمی‌کنند و رفتارشان با مبانی دینی همراه است./955/202/ب3

ارسال نظرات