۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۳۱۸۱۲۶
مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم مطرح کرد؛

نظر آیت الله یزدی درباره لیست انتخاباتی شورای هماهنگی اصولگرایان در قم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نظر آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را درباره لیست انتخاباتی این تشکل در قم تشریح کرد و گفت: جامعه مدرسین در جریان لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قرار گرفته و آیت الله یزدی نیز اعلام کردند که به تکلیف خودتان عمل کنید.
وحدت اصولگرايان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدی مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم امشب در گردهمایی اصولگرایان استان قم که در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: قبول داریم که این انقلاب مورد عنایت خاص حضرت ولی الله اعظم(عج) است، اما این مسأله از بار تکلیف ما کم نمی­کند؛ وقتی به خیل شهدا نگاه می­کنیم، تکلیف ما سنگین­تر می­شود.

 

وی به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت کار شورای اصولگرایان پرداخت و اظهار داشت: شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم متشکل از 11 تشکل است و به وظایف انقلابی، اجتماعی و سیاسی خود عمل می­کنند؛ این شورا در انتخابات شوراها هم نقش داشت و لیست آن مورد حمایت مردم قرار گرفت.

 

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم درباره علت ارائه لیست این شورا اشاره و تصریح کرد: چند ماه پیش احساس تکلیف کردیم که ورود کنیم و پس از آن با جلسات متعدد، تلاش­ها و نشست­ها با کاندیداهای مختلف به سه نفر یعنی حجج اسلام والمسلمین آشتیانی، ذوالنور و مهندس امیرآبادی فراهانی رسیدیم.

 

محمدی درباره اعلام شدن لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پس از این­که ما برنامه­های خود را اجرا و تنظیم کردیم و پوستر و لیستی آماده شد و دیرگاه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک برنامه­ای را انجام دادند و انتخابی را داشتند؛ احترام جامعه مدرسین بر همه ما واجب است که اینها یاران انقلاب، پیشکسوتان و بازوان رهبر معظم انقلاب هستند، اما تصور ما این بود که مسؤولیت ارائه لیست خبرگان در کل کشور به عهده این عزیزان است و شورای نگهبان با این وسعت عظیمی که ثبت نام کردند، بار جامعه مدرسین سنگین است و به مجلس نخواهند رسید.

 

وی درباره مراجعات اقشار مردم مبنی بر ارائه لیستی از سوی شورای هماهنگی اصولگرایان خاطرنشان کرد: هنگامی که دیدیم جامعه مدرسین لیستی را ارائه دادند، قصد داشتیم لیست خود را کنار بگذاریم، اما مراجعاتی از اقشار مختلف داشتیم که مؤید نفرات و لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم بودند و طلاب، بانوان، دانشگاهیان و  رزمندگان آمدند و به لیست این شورا امیدوار بودند.

 

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم افزود: به دنبال این هستیم که افرادی به مجلس راه پیدا کنند که صلاحیت، ایمان به ولایت و انقلاب و اسلام داشته باشند، ضد استکبار، مورد اعتماد مراجع عظام تقلید، ساده زیست و پاک دست باشند.

 

محمدی درباره ارائه لیست اصولگرایان به جامعه مدرسین اظهار داشت: در مجموع لیست ما آماده بود و مانده بودیم که چکار کنیم؛ برای اینکه انجام تکلیف و احترام جامعه مدرسین را داشته باشیم و پس از ارائه لیست جامعه مدرسین، خدمت آیت­الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیدیم که ما چنین نفرات و لیستی را داده­ایم و نامه­ای را به جامعه داده بودیم که این افراد را انتخاب کرده­ایم و جامعه مدرسین را در جریان لیست شورای اصولگرایان گذاشتیم؛ آیت­الله یزدی گفتند که وقتی به یک مطلبی رسیدید، تکلیف دارید و لیست خود را ارائه دهید.

 

وی با بیان این­که با کمال افتخار لیست اصولگرایان حمایت می­کنیم، تصریح کرد: لیست ارائه شده توسط این شورا افرادی هستند که منویات رهبری را پیگیری کرده و بازی نمی­کنند؛ هر کسی باید یک تشکیلات و ستاد باشد و تلاش کنیم و مقدرات خدا را تمکین می­کنیم و وظیفه داریم که به تکلیف خود عمل کنیم.

 

مسؤول شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با اشاره به انصراف برخی کاندیداتورها به نفع اصولگرایان گفت: باید از بعضی از عزیزانی که به میدان آمدند و نام­نویسی کردند که پس از مصلحت اندیشی از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انصراف دادند، تشکر کنیم که در رأس این افراد، آقایان یامین­پور و یوسف احمدآبادی بودند که به نفع اصولگرایان کنار کشیدند و در ادامه آقایان محمد ودود حیدری، حجج­اسلام غلامی و سقای بی­ریا بودند که برای خرد نشدن لیست اصولگرایان اعلام انصراف کردند و از کاندیداتوری مجلس دهم کنار کشیدند.

 

وی درباره شورای نگهبان یادآور شد: از شورای نگهبان قدردانی می­کنیم که زحمات طاقت فرسایی بر دوششان بود و قدردان این­ها هستیم./822/پ202/ج

ارسال نظرات