۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۳۱۸۱۱۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

الگوگیری از زنان غربی جای تأسف دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: با عظمتی که حضرت زهرا(س) در عالم هستی دارد جای تأمل و تأسف است که بعضی از بانوان کشور الگوی خود را زنان غربی قرار داده‌اند و بر اساس اصول رفتاری آنان عمل می‌کنند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در هیأت محبان الزهرا(س) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بر اساس علم منطق کاری بس مشکل و حتی ناممکن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به بیان برخی از علمای علم منطق که می‌گویند اگر کسی بخواهد شخصیت کسی را به دیگران معرفی کند باید «معرف اجلای از معرف» باشد، بیان داشت: کسی می‌تواند شخصیت خداوند را به دیگران  معرفی کند که از او بالاتر باشد پس خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) تنها کسانی هستند که می‌توانند ابعاد شخصیتی حضرت صدیقه کبری(س) را به عالم معرفی کنند به همین سبب هیچ عالمی نمی‌تواند شخصیت این بانوی والامقام را به طور کامل برای دیگران بیان کنند.

 

وی افزود: با عظمتی که حضرت زهرا(س) در عالم هستی دارد جای تأمل و تأسف است که بعضی از بانوان کشور الگوی خود را زنان واشنگتن و تلاویو قرار داده‌اند و بر اساس اصول رفتاری آنان عمل می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه، ابراز کرد: حضرت علی(ع) فرمودند نهی از منکر سبب کوتاهی عمر کسی نمی‌شود؛ گسترش فساد در جامعه عوارضی دارد که دامن گیر مردم می‌شود اما با معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان اسوه سبب رفع فساد در جامعه است.

 

این دانشمند فرزانه با اشاره به اینکه امروز تمام مراکز فحشا و منکرات با محور قرار دادن جنس زن خودشان را تا درون جیب جوانان، زنان و مردان رسانده‌اند، اظهار داشت: دشمنان با رواج فساد و فحشا در شبکه‌های مجازی درصدد انحراف افراد جامعه از راه صراط هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم شخصیت کامل حضرت زهرا(س) را به مردم معرفی کنیم، بیان داشت: علمای علم منطق معتقد هستند که تعریف باید، جامع و مانع باشد یعنی اگر کسی بخواهد حضرت زهرا(س) را معرفی کند باید کل ارزش‌هایی که در وجود ایشان است را بیان و همچنین تمام عیوبی که در درون اونیست را نفع کند و نتیجه این است که جز ذات اقدس الهی و ائمه معصومین(ع) قادر به این عمل نیستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عجز و ناتوانی ما در راستای معرفی حضرت زهرا(س) به دلیل آن است که عقل ما به عیوب و حسنات عالم اشراف ندارد./813/202/ب1

ارسال نظرات