۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۷۹۸۰
حجت الاسلام پناهیان:

سیاستمداران ولایی مهم ترین عامل رفع مشکلات مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم ترین عامل رفع مشکلات مردم از قبیل فقر، جهل و تبعیض را حضور سیاستمدارانی ولایی عنوان کرد.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز سوم اسفند ماه در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس گفت: ولایت و امامت قرار گرفتن در سایه امامت، ولایت و یا نایب ولایت موجب سلب مسؤولیت از مومنان نمی شد و انسان ها باید به صورت مستمر در تلاش باشند.

 

وی همچنین افزود: ولایت و امامت جذابترین بخش دین اسلام برای مردم و بهترین شیوه معرفی دین اسلام به آحاد مردم جهان است.

 

استاد اخلاق با اشاره به نقش ناظر و رهنمودی امامت و ولایت و نقش امامان در رشد انسانها گفت: انسانها مکلف به شناخت و تلاش برای تاثیرگذاری هستند و مقوله امامت و ولایت برای ایجاد نظامی جهت نشان دادن خرد انسانها به حضرت حق است.

 

وی در ادامه با بیان نقش حقوق بشر در ترویج اسلام گفت: امروزه حقوق بشر در منطقه سبب تسریع در امر آموزش مفاهیم دینی به مردم شده است تا زمینه شکوفایی استعدادها، خودسازی، آزادی اندیشه و نگاه یکسان به تمامی جامعه فراهم شود.

 

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر این که همه انسانها استعداد رشد در شرایط سخت را ندارند، مهم ترین عامل رفع مشکلات مردم از قبیل فقر، جهل، تبعیض و تحمیل را حضور سیاستمدارانی ولایی عنوان کرد و تامین بودن جامعه را سبب ایجاد خلاقیت و ایجاد نظامی ولایی در تمام ارکان جامعه دانست.

 

وی با اشاره به حدیث حضرت فاطمه زهرا (س) که فرمودند: از آسمان ها و زمین برکت نازل می شد اگر کارها را به علی (ع) می سپردید، گفت: علما جانشینان پیامبران و امامان هستند و نقش اصلی عالمان دینی برطرف کردن مشکلات روزمره مردم است و این امر نیازمند حضور بهترین عالمان دینی در صدر امور اجرایی جامعه است./9599/202/ب1

ارسال نظرات