۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۹۵۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

والدین با نظارت دقیق از پیامدهای منفی فضای مجازی جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مداحی از فضاهای مجازی همچون سمی خطرناک برای جوانان و نوجوانان نام برد و گفت: نجات فرزندان از این وضعت خطرناک بر عهده والدین است که باید با نظارت و برنامه ریزی درست به یار فرزندان خود بشتابند.
فضاهاي مجازي

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از وظایفی که والدین در روز مره به آن توجه داشته باشند این است که بر فعالیت های فرزندان خود نظارت داشته باشند، ابراز کرد: دو وظیفه مهمی که در تربیت فرزندان باید به آن توجه شود، تشویق به خوبی ها، نهی از بدی ها و دوم نظارت بر عملکرد آنهاست.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر فضاهای مجازی مخرب مانند ویروس به جان فرزندان ما افتاده است که این وظیفه والدین است که آنها را از این وضعیت خطرناک نجات دهند و اجازه ندهند که این وضعیت بدتر شود.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه فضاهای مجازی مخرب در حال فاسد کردن روح و روان جوانان و نوجوانان است، اظهار داشت: والین باید با یک نظارت غیر محسوس بر فعالیت های فرزندان خود از وضعیت سالم آنها مطمئن شوند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران افزود: اگر والدین بخواهند که فرزندانشان گرفتار این فضاهای مجازی مخرب نشوند در ابتدا باید با فرزندان خود رفیق شوند و با ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی سالم کاری کنند که فرزندانشان وقت این را نداشته باشند که برای گذراندن زمان به فضاهای مخرب پناه ببرند.

 

حجت الاسلام مداحی گفت: اگر والدین از وظیفه اصلیشان که همان تربیت است شانه خالی کنند و خودشان به صورت مکرر از این فضاهای مجازی استفاده کنند و زمانی برای خانواده خود نگذارند باید منتظر پیامدهای منفی و مشکلات فراوان در زندگی خود باشند.

 

وی ادامه داد: اگر والدین به این امر مبتلا شوند قطعا فرزندان آنها هم به این معضل گرفتار خواهند شد و دیگر نمی توانند فرزندان خودشان را از این وضعیت نجات بدهند چون موعظه اگر از قلب و همراه با عمل باشد تاثیر می گذارد.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران در پایان تصریح کرد: والدین عزیز باید به این امر به صورت جدی توجه کنند و بدانند انسان اگر آب زلال و تمیز پیدا نکند برای رفع تشنگی مجبور به نوشیدن آب کثیف می شود بنابراین باید آب زلال که همان معارف اسلامی است را برای فرزندان خود مهیا کنند تا فرزندانشان سراغ این انحرافات نروند./875/ت302/ی

ارسال نظرات