۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۳۱۷۷۲۹
وزیر کشور خبر داد؛

فراهم شدن تمام مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات/ احزاب و گروه ها دخالت بیگانگان را با صراحت محکوم کنند/ زمان اعلام نتایج انتخابات

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور در برنامه نگاه یک از فراهم شدن تمام مقدمات و تهمیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور، باشکوه و رقابتی خبر داد و تاکید کرد که زمان اعلام نتایج انتخابات در شهرستان ها و تهران متفاوت خواهد بود.
نشست خبري وزير کشور جلسه شوراي اداري استان آذربايجان شرقي باحضور وزير کشور رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحمانی فضلی وزیر کشور شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک، از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و رقابتی خبر داد.

 

وی با بیان این که تعامل و هماهنگی ها در حد بسیار بالایی اتفاق افتاده است، گفت: بحث ثبت نام ها با شور و نشاط خوبی برگزار شد، شورای نگهبان و وزارت کشور نیز تعامل و هماهنگی خوبی با هم داشتند.

 

وزیر کشور با تاکید بر این که تعامل مستمر با هیات های نظارت داشتیم، گفت: هیات های اجرایی کار بررسی صلاحیت ها را طبق قانون خودش انجام می دهد.

 

رحمانی فضلی درباره آنچه تایید صلاحیت فله ای توسط هیات های اجرایی خوانده شده، اظهار داشت: برخی رسانه ها گفتند نهضت ثبت نام راه انداختند تا بار شورای نگهبان را سنگین کنند، در حالی که نگاه ما در وزارت کشور این نبود.

 

وی بیان کرد: وقتی شرایط ثبت نام را سهل می گیریم استقبال زیاد می شود؛ وقتی بررسی کردیم آنهایی که متهم بودند به راه اندازی نهضت ثبت نام تعدادشان کم بود.

 

رحمانی فضلی افزود: گفتند هیات های اجرایی عمدا زیاد تایید صلاحیت کردند، تا فشار به شورای نگهبان زیاد شود، در این باره باید گفت هیات های اجرایی پیشنهاد ما هستند اما هیات های نظارت آنها را تایید می کنند؛ نکته دیگر این که ما عدم احراز صلاحیت نمی توانستیم در هیات های اجرایی داشته باشیم اما هیات های نظارت می توانند این کار را بکنند.

 

وزیر کشور اضافه کرد: در هیات های اجرایی نظارت استصوابی نیست، در هیات های نظارت تحقیقات محلی وسیعی داشتند، وقتی در قالب دست اندرکاران انتخابات خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم حضرت آیت الله جنتی گزارش بسیار خوبی ارائه کردند و از بانک اطلاعاتی جامعی سخن گفتند که در اختیار بسیاری از دستگاه ها نیست و واقعا هم این گونه است.

 

رحمانی فضلی افزود: آنچه از هیات های اجرایی بیرون آمد نتیجه بررسی های قانونی از مراجع چهار گانه بود.

 

وی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات تصریح کرد: در حوزه های یک نفره همان شب نتایج اعلام خواهد شد، در حوزه های بیش از یک نفره تا شش نفر تا صبح روز بعد اعلام خواهیم کرد.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: در تهران حداقل سه روز وقت نیاز داریم، البته ما تلاش کردیم بحث الکترونیکی شدن را داشته باشیم که به هر حال نشد و به توافق نرسیدیم و امیدواریم در انتخابات بعد محقق شود.

 

وی آمار افراد واجد شرایط رای دادن را حدود 55 میلیون نفر اعلام کرد.

 

وزیر کشور همچنین درباره دخالت خارجی ها در انتخابات و تعیین تکلیف آنان برای ملت ایران و حمایت آنها از برخی لیست ها و اعلام فراخوان مبنی بر این که به فلان شخصیت ها رای ندهید، تصریح کرد: همه احزاب و گروه های سیاسی باید دخالت بیگانگان را در انتخابات ایران محکوم کنند، امروز نیز رییس جمهور در این باره نکات خوبی را مطرح کردند. /924/

 

ارسال نظرات