۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۷۶۸۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بصیرت فاطمی جامعه ما را در برابر نفوذ دشمن مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، گفت: تحقق این مهم سبب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی استان، گفت: اگر با یک دید واقع بین و منطقی نگاه کنیم، بشریت یکجا مرهون فاطمه زهرا(س) است و این گزاف نیست بلکه حقیقتی است؛ همچنان که بشریت مرهون اسلام، قرآن، تعلیمات انبیاء الهی و پیامبر خاتم است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هر روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی خود داریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان معرفی کرد و گفت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.

 

وی با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیای الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با علم و منطق از حق ولایت و امامت دفاع کرد، گفت: این بانوی نمونه اسلام با همه توان خود در برابر منحرفان خط ولایت ایستادگی کرد و اجازه نداد که حق امامت و ولایت علی(ع) ضایع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در دوران عمر کوتاه اما پربرکت خود مشکلات و ناملایمات بسیاری را تحمل کردند؛ اما هیچ‌گاه از راه دین خارج نشدند و همواره در همه حال همراه و همگام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه گام بلندی در راستای دستیابی به جامعه اسلامی خواهد بود، بیان داشت: امروز همه باید در جهت تقویت و نهادینه شدن این فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که زندگی حضرت فاطمه (س) در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی حماسه است، ادامه داد: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ اسلام بهترین منشور برای دفاع از حریم ولایت در جامعه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز باید با درک و شناخت کافی از سیره زندگانی حضرت زهرا(س) آن حضرت را به عنوان قطب‌نمایی برای حرکت های اجتماعی، فردی و سیاسی خود انتخاب کنند و با تطبیق زندگانی خویش با زندگی حضرت زهرا(س) در مسیر سعادت و کمال انسانی گام بردارند.

 

وی با بیان این که حضرت زهرای مرضیه(س) الگوی ایده آل انسان کامل است، اظهار داشت: آنچه حضرت فاطمه (س) را اسوه و نمونه ساخته، کمال انسانی آن حضرت بوده و بدین خاطر متعلق به عالم انسانیت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت محمد (ص)، پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه(س) را ثمره وجود خویش معرفی می کند، افزود: همه تعاریف و تعابیر رسول اکرم(ص) از حضرت زهرای مرضیه (س) از روی غرایز انسانی نبوده بلکه نشأت گرفته از شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و جایگاه ویژه آنحضرت نزد خداوند سبحان است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به استفاده ابزاری دنیای غرب از وجود زن، اضافه کرد: دنیای غرب امروز پشیمان از بلایی است که بر سر زن آورده و شاهدیم در قالب جنبش هایی نظیر فمنیسیم سعی در بازآفرینی نقش زن دارد ولی باز مسیر را بیراهه رفته و از تعالیم الهی فاصله گرفته است./950/202/ب1

ارسال نظرات