۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۱۷۶۳۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

انتخابات مانع خروج قطار انقلاب از ریل می‌شود/ مشارکت حداکثری و هوشمندانه؛ عامل تشکیل مجالس مقتدر

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری هر سال یک انتخابات در کشور به صورت میانگین، گفت: انتخابات مانع از خروج قطار انقلاب از ریل شده و هر انتخابات در واقع حصول اطمینان از حرکت انقلاب در مسیر اصلی است.
حجت الاسلام يعقوبي - ميزگرد تخصصي انتخابات حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در میزگرد تخصصی انتخابات، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی برآمده از حضور مردم بوده و تداوم و تقویت آن نیز درگرو حضور و مشارکت مردمی است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس حضور مردم شکل و نام نظام، جمهوری اسلامی تعیین شد، اضافه کرد: ملت مسلمان ایران در همه‌پرسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از 98 درصد رأی داده و در طول حدود چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی نیز با حضور در انتخابات بر آن مهر صحه نهاده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه هویت نظام ما مردمی و اسلامی بوده و به همین دلیل حاکمیت در کشور نیز اسلامی و مردمی است، تصریح کرد: درواقع فراهم شدن بستر اجرای دستورات اسلام و آرمان‌های دینی نیازمند داشتن حکومتی اسلامی و مردمی در کشور بوده که این مهم با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در ایران محقق شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این میان انتخابات زمینه حاکمیت اسلام و مردم در کشور را مهیا می‌کند به همین دلیل باید همه مردم در این روند نقش‌آفرینی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات نصرت اسلام است، اضافه کرد: متأسفانه به این موضوع کمتر پرداخته شده از این‌رو لازم است در زمینه نصرت بودن انتخابات در نظام اسلامی بیش از این تحلیل و تفسیر شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همچنین انتخابات در نظام اسلامی امری مقطعی نیست، خاطرنشان کرد: اگرچه انتخابات در زمان خاص و محدودی برگزار می‌شود اما آثار و نتایج انتخاب مردم تا سال‌ها ادامه داشته و در کشور نقش‌آفرین است.

 

وی با اشاره به برگزاری هر سال یک انتخابات در کشور به صورت میانگین، افزود: انتخابات مانع از خروج قطار انقلاب از ریل شده و هر انتخابات درواقع حصول اطمینان از حرکت انقلاب در مسیر اصلی است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند امسال برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب و نظام اسلامی می‌افزاید، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید کردند همه باید برای حضور پرشور، حماسی و حداکثری مردم در دو انتخابات پیش رو فعالیت و تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم نشانگر مقبولیت مردمی نظام اسلامی است، تصریح کرد: هر رأی مردم در انتخابات به منزله تأیید و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بوده به همین دلیل همه باید حضور در انتخابات و رأی دادن را جدی بگیرند.

 

وی بابیان اینکه هر رأی در انتخابات همانند تیری در قلب دشمنان اسلام و انقلاب است، ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند انتخاباتی کم‌فروغ در کشور برگزار شود تا در نتیجه آن مجالسی قوی نیز نداشته باشیم اما مردم باید با مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات، این امید دشمنان را به یأس تبدیل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور و شعور مردم در پای صندوق‌های رأی تجدید بیعت با رهبری و حرکت در مسیر امام راحل و آرمان‌های شهدا است، خاطرنشان کرد: مردم باید در دو انتخابات پیش رو به کسانی رأی دهند که تفکر انقلابی داشته و پیرو عملی خط امام و رهبری باشند تا بتوانند در مجلس در مقابل توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی به ویژه جریان نفوذ ایستادگی کنند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند به صورت هم‌زمان باهم در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات