۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۱۷۶۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان اهمیت حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید روحانیان و مبلغان دینی ضرورت و اهمیت حضور حداکثری و آگاهانه در دو انتخابات پیش رو را برای مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام خادمي- ميزگرد تخصصي انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در میزگرد تخصصی انتخابات که با حضور شماری از روحانیان برگزار شد، بابیان اینکه انسان در مبانی دینی موجودی باکرامت بوده اما در نگاه استعماری به ابزاری مادی تبدیل می‌شود، افزود: در همین راستا اسلام در حوزه حاکمیت به اخلاق توجه زیادی کرده و آن را یکی از پایه‌های اصلی حاکمیت قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه حاکمیت بر مبنای اصول اسلامی سبب امنیت و زمینه‌ساز توسعه مادی و معنوی جامعه می‌شود، اظهار کرد: در این میان انتخابات ابزار اجرایی شدن این رهبری دینی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه بر این اساس شرکت همه مردم در انتخابات برای حفظ نظام اسلامی یک تکلیف شرعی و ملی است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه افراد وفادار به نظام اسلامی و حتی کسانی که به نظام اعتقاد نداشته و تنها به اقتدار کشور فکر می‌کنند باید در انتخابات شرکت کرده و با خلق حماسه سیاسی، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند در واقع نمایش اقتدار ایران اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه حضور آگاهانه و حداکثری مردم در این دو انتخابات سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان ایجاد کرده و مانع از اجرای نقشه‌های شوم آن‌ها می‌شود، اضافه کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب هوشمندانه مردم در این انتخابات سبب تشکیل مجالسی مقتدر و نقش بر آب شدن نقشه‌های دشمنان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر انتخاب افراد اصلح و شایسته در دو انتخابات پیش رو گفت: باید مردم با مطالعه و شناخت نامزدهای مختلف، به افراد اصلح رأی داده و با انتخاب نمایندگانی شایسته اجازه ندهند افرادی کم‌توان به دو نهاد مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری راه یابند.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه روشنگری، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مردم بر عهده رسانه‌ها و نخبگان جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از اقشاری که نقش مهمی در آگاهی بخشیدن به جامعه در زمینه انتخابات دارد، قشر روحانیت و مبلغان دینی هستند.

 

به گفته وی روحانیان و مبلغان دینی وظیفه دارند در وهله نخست با دعوت از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و بانشاط و تحقق حماسه ملی و سیاسی در کشور فعالیت کرده و در مرحله دوم بابیان شاخص‌ها و معیارها، مردم را در انتخاب اصلح یاری کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه تبلیغ، آگاهی‌بخشی و تبیین تکلیف مردم برای حضور در انتخابات ازجمله وظایف روحانیان و مبلغان دینی است، تصریح کرد: باید روحانیان و مبلغان دینی ضرورت و اهمیت حضور حداکثری و آگاهانه در دو انتخابات پیش رو را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بابیان اینکه دشمنان نظام اسلامی با بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های مختلف در پی کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند، افزود: مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات، این ترفندها و نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند ازاین‌رو همه باید برای تحقق این هدف تلاش و فعالیت کنند.

 

وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خراسان شمالی نیز خواست تا با رعایت اخلاق و قانون، فضای رقابتی سالمی را در استان ایجاد کرده و در تبلیغات خود با اجتناب از اسراف و زیاده‌روی و دادن وعده‌های غیرعملی، خود جلوتر از دیگران عامل به قانون باشند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری به صورت هم‌زمان باهم در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات