۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۷۵۶۸
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

حضور گسترده در انتخابات پیام رسای ملت به مدعیان دموکراسی است/ همه به معیارهای قانونی پایبند باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه حضور در پای صندوق های رای را هم حق و هم تکلیف ملت عنوان و با تاکید بر التزام همه دست اندرکاران انتخابات و کاندیداها به رعایت معیارهای قانونی، حضور گسترده مردم در انتخابات روز جمعه را پیام رسای ملت به مدعیان دموکراسی دانست.
 آيت الله حسيني بوشهري آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور آيت الله حسيني بوشهري

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، حضور پر شور و یکپارچه ملت را سرنوشت ساز دانست و گفت: نهادهای گوناگون و تأثیرگذار نظام اسلامی ما بر اساس رأی و نظر مردم طراحی و برنامه ریزی شده است.


وی افزود: ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراها و مجلس خبرگان رهبری بر اساس آرای مردم است، حتی تعیین رهبر نیز به وسیله آرای غیر مستقیم مردم است یعنی مردم به خبرگان ملت رأی می دهند و خبرگان نیز در تعیین رهبری نقش دارند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رأی مردم بسیار اثر گذار است، اظهار داشت: رأی مردم وضعیت و شراط کشور را سر و سامان می دهد، این رأی ها افزون بر این که حقی برای مردم به شمار می رود تکلیف نیز محسوب می شود.


وی ادامه داد: رأی حق است تا مردم بتوانند نظر خود را اعلام و مشارکت کنند و تکلیف است چون حفظ نظام بر اساس آرای مردم است، اگر مردم صحنه را ترک کنند تبعا نظام در معرض خطر قرار خواهد گرفت؛ هرچه مردم پررنگ تر و پرشور تر حضور داشته باشند نظام اسلامی در سطح داخلی و بین المللی از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود.


امام جمعه قم با بیان این که لازم است مردم برای استیفای حق خود و ادای تکلیف ملی و الهی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و چشمگیر داشته باشند، ابراز داشت: قضاوت امروز جهانیان بر اساس تعداد آرایی است که مردم به صندوق می ریزند.


وی عنوان کرد: هر اندازه پشتوانه نظام و حضور مردم در صحنه قوی تر باشد سخن و پیام ما در سطح بین المللی قوی تر و رسا تر خواهد بود، در رابطه با جریان انتخابات باید معیارهای قانونی به عنوان اصل باشد؛ اخیرا وزیر کشور جمله ای را از رهبر معظم انقلاب نقل کرده که ایشان فرمودند که من انتخاباتی سالم و قانونی از شما انتظار دارم و این تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها چه هیأت های اجرایی و نظارت باید تلاش کنند که معیارهای قانونی حفظ شود، هواداران کاندیداها باید بر مدار قانون حرکت کنند تا خدشه ای در رأی و انتخاباتی که برگزار خواهد شد به وجود نیاید؛ این نشان دهنده استحکام نظام وآرایی که مردم به صندوق ها می ریزند خواهد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات