۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۷۳۸۱
وزیر سابق اطلاعات مطرح کرد؛

کارویژه نفوذ، ایجاد زمینه برای کنار گذاشتن راه امام است/ سرمایه گذاری دشمن برای انحراف حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصلحی کارویژه نفوذ را ایجاد فضا برای کنار گذاشتن راه امام دانست و گفت: در نفوذ جریانی، کار دشمن شبکه سازی داخل ملت است؛ باتوجه به گستره و اثرگذاری شبکه روحانیت در جامعه، دشمن می خواهد آن را از کار بیندازد و شبکه مورد تأیید خود را جایگزین کند.
حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی بزرگ طلاب و روحانیان بسیجی خراسان رضوی که با عنوان «پرچمداران بصیرت» در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در 14 خردادماه جاری مبنی بر سیلی خوردن ملت در صورت گم کردن، فراموشی یا کنار گذاشتن راه امام، گفت: چنین هشدار صریحی در طی ربع قرن زعامت ایشان بی سابقه است.


وی با بیان این که گم کردن راه امام خطاب به نسل سوم و چهارم انقلاب و فراموشی خطاب به نسل اول و دوم است که امام، معماری و سلوک امام را دیده اند، افزود: عمدا کنار گذاشتن راه امام نیز در اثر نفوذ رخ می دهد؛ کار نفوذ ایجاد فضایی است که راه امام کنار گذاشته شود.


انواع نفوذ موردی
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: نفوذ شامل نفوذ موردی و جریانی است؛ نفوذ موردی، سه روش ترور فیزیکی(دانشمندان هسته ای)، ترور شخصیتی و به قدرت رساندن افراد دلخواه خود (مانند روی کار آمدن معاویه در اثر نفوذ یهود صهیونیست) را در بر می گیرد.


وزیر اطلاعات دولت دهم ادامه داد: دشمنی که یک سوم آیات قرآن به معرفی و هشدار نسبت به او اختصاص یافته و پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) امت اسلام را به جان هم انداخت آیا امروز پس از 1400 سال از رحلت پیامبر(ص) دست از اهداف خود برخواهد داشت؟.


وی گفت: در ترور شخصیتی یا اطرافیان شخصی که جایگاه فکری و مرجعیتی در جامعه دارد، مهره هایی می چینند تا او را از حیز انتفاع بیندازند(مانند آقای منتظری) و یا فرد را دچار التقاط فکری می کنند که نمونه آن در حوزه، کدیور و در دانشگاه، سروش است.


حجت الاسلام مصلحی اضافه کرد: ویژگی نفوذ این است که از خود جای پا باقی نمی گذارد به ویژه در نفوذ از طریق التقاط فکری نمی شود با بگیر و ببند جلوی آن را گرفت.


دشمن درصدد سرمایه گذاری برای انحراف حوزه های علمیه است
وزیر اطلاعات سابق با بیان این که دشمن می خواهد اسلام ناب را از کارآیی بیندازد، خاطرنشان کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس با ایجاد گروه های التقاط فکری در همه مذاهب، از آن ها در بزنگاه ها استفاده می کند؛ در حنبلی، وهابیت، در اهل سنت، داعش و در شیعه، حجتیه و بهائیت را ایجاد کرده است.


وی گفت: اندیشکده ای آمریکایی می گوید اشتباه کردیم که در ایران از ابتدا روی دانشگاه سرمایه گذاری کردیم و از حوزه غافل بودیم. باید در حوزه سرمایه گذاری کنیم چرا که حافظ اصلی اهداف انقلاب و اسلام است.


حجت الاسلام مصلحی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ناامیدی از سیاسیون در بحث تمدن سازی، افزود: در پی این اشاره رهبری، دشمن برای متوقف کردن نخبگان و ایجاد التقاط فکری در آنان، فراخوان حضور در نشستی بین المللی را اعلام و در ان به این نتیجه رسیدند که شعار جهان اسلام باید اعتدال و اسلام رحمانی باشد.


در نفوذ جریانی، کار دشمن شبکه سازی مزدوران در داخل ملت است/می خواهند اثرگذاری شبکه روحانیت را سلب کنند
وی با بیان این که در نفوذ جریانی، کار دشمن شبکه سازی داخل ملت است، یادآور شد: باتوجه به گستره و اثرگذاری شبکه روحانیت در جامعه، دشمن می خواهد آن را از کار بیندازد و شبکه مورد تأیید خود را جایگزین کند.


وزیر سابق اطلاعات، تغییر باورها، آرمان ها، نگاه ها و سبک زندگی ازطریق پول و جاذبه جنسی را هدف از نفوذ جریانی عنوان و تصریح کرد: برگزاری کنسرت در شهرهای کوچک و محروم با اختلاط دختر و پسر امری جز جریان سازی را دنبال می کند؟.


اهداف پروژه نفوذ در میان مردم
حجت الاسلام مصلحی اظهار کرد: دشمن در پروژه نفوذ در پی ایجاد تغییر در سه حوزه مردم و افکار عمومی، نخبگان و مسؤولان است؛ در حوزه مردم دنبال خوش بین سازی مردم به دشمن اصلی و درجه یک، حساسیت زدایی نسبت به دشمن، بازتعریف معادله جدید و جابه جایی دوست و دشمن(درگیری با امریکا و استکبار، سوء ظن است نه دشمنی) و دشمن تراشی و ایجاد بدبینی نسبت به مسؤولان و نیروهای ارزشی است.


اهداف پروژه نفوذ در میان نخبگان
وی ادامه داد: دشمن در حوزه نخبگان و مسؤولان نیز ایجاد تغییر محاسباتی در تصمیم گیری ها از طریق وعده دروغ، مشغول کردن مردم به خیال پردازی و آرزوهای دور، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه سازی و دروغ پراکنی، القای یأس و روحیه ما نمی توانیم، ایجاد غفلت از امدادهای الهی، قبح زدایی و تقلیل خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود و تحریف سخن حق و ارائه تفسیر باطل را پیگیری می کند.


وزیر سابق اطلاعات گفت: روحانیت به عنوان قشر اثرگذار در جامعه باید توجه داشته باشند که فضای ضدآمریکایی جامعه، اصول انقلاب، عبرت از فتنه و دوری از فتنه گران و حق الناس بودن رأی در جامعه حفظ شود.


حجت الاسلام مصلحی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در انتخابات این دوره مدلی دادند مبنی بر این که کسانی که در انتخاب کاندیدای اصلح به جمع بندی نمی رسند، به لیستی که مؤمنان و متدینان انقلابی ارائه می دهند اعتماد کنند چرا که بسیاری نان انقلاب را خورده اند اما در مسیر آن نیستند./930/202/ب1

ارسال نظرات