۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۷۳۰۶
آیت‌الله توکل:

پیشرفت و بالندگی کشور در گرو نگاه به توانمندی داخل است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این که برای پیشرفت و بالندگی کشور نباید تنها به رفع تحریم ها چشم بدوزیم، گفت: ظرفیت های بسیار ارزشمندری در کشورمان وجود دارد که با تکیه بر آنها باید زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم کنیم.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه امروز در جمع خبرنگاران بر ضرورت تقویت جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی تأکید کرد و با بیان این که مجلس خبرگان رهبری باید به گونه ای عمل کند تا رهبری نظام با خاطری جمع به امور کلی نظام بپردازند، افزود: مجلس خبرگان باید پشتیبان و حافظ اصلی مقام معظم رهبری باشد.

 

آیت الله توکل کشف و معرفی فردی لایق برای رهبری را یکی از مهم ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری دانست و خاطرنشان کرد: این وظیفه پس از ارتحال امام خمینی(ره) با معرفی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی به نحو احسن انجام شد.

 

وی با بیان برخی از نمونه های قدرت بالای رصد و دوراندیشی مقام معظم رهبری در شناخت جریانات خطرناک برای انقلاب اسلامی، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب دیده بان بینا و بصیر انقلاب اسلامی و مانند دژی استوار و مستحکم انقلاب را حفظ کرده است.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به اعتراف مکرر دشمنان درباره شکست آنها در برابر بینش و ژرف اندیشی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: قدرت مدیریت و بصیرت بالای مقام معظم رهبری تمام برنامه ریزی های بلند مدت دشمنان علیه نظام اسلامی را نقش بر آب کرد.

 

آیت الله توکل با تاکید براین مطلب که مردم ما همچنان باید با بصیرت جریان های نفوذ را رصد کنند، تصریح کرد: خطر مهمی که امت اسلامی را تهدید می کند، وجود افرادی نفوذی است که به عنوان پیاده نظام دشمن در کشور در مناصب و جایگاه‌های مهم تصمیم گیری کشور قرار می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه بابیان این مطلب که دنیا جای ابتلا به انواع مشکلات و مصیبت ها است، گفت: انسان مؤمن همواره در معرض ابتلا به انواع امتحانات الهی و فتنه ها است و تنها انسان‌های بصیر می توانند از این فتنه های سربلند بیرون بیایند.

 

آیت الله توکل در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ولایت فقیه در رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که ولی فقیه عامل عزت و اقتدار انقلاب و نظام است، افزود: باید بدانیم که جایگاه ارزشمند امروز نظام اسلامی در عرصه جهانی مرهون هدایت ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت است.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمنان از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را تحریم کردند، گفت: ملت بزرگ ایران در سایه همین تحریم ها به پیشرفت های خیره کننده دست یافته است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرموند ما اعتمادی به سردمداران آمریکا نداریم، تصریح کرد: باید با تقویت ظرفیت های درونی کشور زمینه رشد و بالندگی بخش های مختلف را فراهم کنیم.

 

آیت الله توکل با اشاره به این که مذاکرات هسته ای تجربه خوبی بود تا ملت ایران بدانند نمی شود به آمریکایی ها و سردمداران غرب اعتماد کرد، افزود: غربی ها به هیچ عنوان علاقه ندارند ایران اسلامی رشد کند و به پیشرفت و توسعه دست یابد.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران با بیان این که دشمنی ها علیه ملت ایران هر روز به شیوه ای دیگر دنبال می شود، گفت: ایران اسلامی 37 سال است که در شرایط تحریم قرار دارد و عملکرد آنها نشان داد که به هیچ اصولی پایبند نیستند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این که برای پیشرفت و بالندگی کشور نباید تنها به رفع تحریم ها چشم بدوزیم، بیان داشت: ظرفیت های بسیار ارزشمندری در کشورمان وجود دارد که با تکیه بر آنها باید زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم کنیم.

 

آیت الله توکل با بیان این که مهم ترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور نگاه به تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: در این باره اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین و ابلاغ شد، ضروری است.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران با تأکید براین که دولت باید به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری کند، گفت: منابع دولت باید در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی سوق داده شود./1317/202/ب3

ارسال نظرات