۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۷۲۶۳
آیت الله عالمی:

طلاب جامعه را به شرکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عالمی خطاب به بانوان طلبه گفت: شما قشر فرهیخته و تحصیل‌کرده و مورد قبول بانوان جامعه هستید و باید در این شرایط خاص اولا مردم را به شرکت در انتخابات و ثانیا به رأی دادن و انتخاب اصلح ترغیب کنید.
آيت‌الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست ویژه انتخابات که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، ابراز داشت: بالاترین درجه انسانی که به وسیله عمل و ادای تکلیف برای انسان به دست می آید بالاترین مرتبه را خداوند عالم از آن انبیا قرار داده است و دلیل این مهم این است که خداوند سبحان می خواست آن ها را امین وحی خودش قرار بدهد و وسیله هدایت برای مردم قرار بدهد.

 

وی افزود: روشن است کسی که به عنوان هدایتگر انتخاب می شود و باید خود در این مسیر پیش قراول باشد؛ از این رو خداوند متعال آن ها را بالاترین انسان ها آفریده است و به مردم فرموده است که به سوی آن ها و همراه آن ها پیش بروند، همان‌گونه که درباره پیامبر اکرم(ص) فرموده است که ایشان اسوه حسنه هستند، اسوه حسنه هم واژه قرآنی و هم واژه حدیثی است.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کل کشور گفت: انسان که در مسیر سعادت قرار می گبرد، این مسیر نیرو محرکه می خواهد که انسان را پیش ببرد و نیرو محرکه ای که انسان را در این مسیر به پیش می برد، داشتن عقاید صحیح و درست است که این عقاید را باید موارد و جزئیاتش را از انبیا الهی گرفت، انبیا باید عقاید صحیح و درست را به ما ارائه کنند که ارائه کرده اند.

 

سزاوارترین انسان ها آن هایی هستند که در مقام عمل به انبیا شبیه تر هستند
عضو مجلس خبرگان با اشاره به این که سزاوارترین انسان آن هایی هستند که در مقام عمل به انبیا شبیه تر هستند، گفت: حرکت به سمت الگو و اسوه باشد که نصب العین انسان هاست و آن چه نصب العین انسان ها هستند، انبیا هستند.

 

وی ابراز داشت: خداوند عالم، به امت اسلامی نعمتی داده است که به هیچ کدام از امم، این نعمت را نداده است؛ در همه انسان ها الگو و اسوه برای امت از مردان که همان پیامبران الهی هستند، قرار داده است و برای زنان الگو و اسوه قرار نداده است و این در اسلام است که بانویی به مثل فاطمه زهرا که از عصمت برخوردار است، هم شأن و مقام انبیا و اولیا است و برای زنان امت اسلامی اسوه و الگوست و این نعمت ممتاز بر امت اسلامی است.

 

آیت الله عالمی گفت: کسانی عمل و سمت و سو و حرکتشان صحیح و درست است و مطابق با حقیقت است که عملشان به عمل انبیا الهی شبیه تر باشد و عمل شبیه معنایش این است که هر آن چه انبیا الهی به عنوان دستور آورده اند، آن ها را عمل کند.

 

هر فردی دستورات رسول خدا را عمل کند، به رسول خدا نزدیک تر است
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کل کشور با اشاره به این که هر فردی که دستورات رسول خدا(ص) را عمل کند به رسول خدا(ص) نزدیک تر است، افزود: گاهی اوقات اسوه را شخص وجود پیامبر اکرم(ص) می دانیم که این عالی ترین و اعلی ترین مقام است، اما مؤمنینی بودند که این مقام را در حد وسع کمتر از عصمت طی کردند و آن ها عبارتند از مؤمنینی که پیامبر اکرم(ص) را برای خود اسوه قرار دادند.

 

مسؤول زکات کشور اظهار داشت: طی مسیر کمال برای انسان فقط منجصر به عمل کردن به رهنمودهای رسول خدا(ص) و ترک کردن آن چه معاصی حضرت حق تعالی است و این سبب می شود که انسان به کمال اخلاق برسد.

 

مردم در 22بهمن به تکلیف خود به خوبی عمل کردند
عضو مجلس خبرگان گفت: آیت الله خامنه ای نوزدهم بهمن 1394، در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند:« دو عید در پیش داریم؛ یک عید انقلاب که روز بیست‌ودوّم بهمن است و سه روز دیگر است؛ یک عید انتخاب؛ انتخابات هم در واقع عید است. این دو عید را باید گرامی بداریم. این دو عید دو عید پرمعنا و پرمضمون است برای ما» و در روز 22 بهمن مردم به معنای واقعی کلمه قدرشناسی کردند.

 

وی با خاطر نشان کردن این که مردم در 22بهمن به تکلیف خود به خوبی عمل کردند، گفت: اطلاعاتی که دادند بر این مهم دلالت می کند که راهپیمایی 22بهمن امسال از سال های گذشته بین 15 تا 25 درصد در شهرهای مختلف افزون تر بود.

 

آیت الله عالمی خطاب به بانوان طلبه گفت: شما قشر فرهیخته و تحصیلکرده هستید و مورد قبول بانوان جامعه هستید، آن ها نصیحت شما را گوش می کنند و راهنمایی شما را عمل می کنند، شما در این شرایط خاص اولا مردم را به شرکت در انتخابات و ثانیا به انتخاب اصلح ترغیب کنید./1309/202/ب2

ارسال نظرات