۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۱۷۱۶۶
استاد حوزه علمیه جیرفت:

اقتصاد کشور از سوء مدیریت ضربه خورده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه جیرفت با اشاره به اوضاع اقتصادی ایران، گفت: اقتصاد ایران ناشی از متغیر های بیرونی و درونی است و تنها معلول یک علت خاص داخلی و یا خارجی نیست.
اقتصاد اسلامي اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام محمد شهریاری، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اوضاع اقتصادی ایران، گفت: اقتصاد ایران ناشی از متغیر های بیرونی و درونی است و تنها معلول یک علت خاص داخلی و یا خارجی نیست.

 

وی با اشاره به رویکرد مسؤولان و صاحب نظران اقتصادی، افزود: با این حال بسیاری در تلاش‌اند که این اقتصاد را به طور مطلق  وابسته به متغیرهای بیرونی نشان دهند و از سوی دیگر نیز برخی اصرار دارند که تمام تغییرات اقتصادی را ناشی از سوء مدیریت مسؤولان داخلی جلوه دهند که در هر دو مورد، افراد گاهی دچار افراط و تفریط می شوند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به متغیر های اقتصادی، گفت: آنچه که به اقتصاد ما ضربه می‌زند، فقط ناشی از تحریم ها نیست؛ بلکه اقتصاد ایران از سوء مدیریت داخلی نیز ضربه خورده است.

 

وی با اشاره به شواهد این قضیه، یادآور شد: بنا بر اظهارات کارشناسان، سهم تحریم‌ها در وضعیت نابسامان اقتصادی کشور به 30 درصد هم نمی‌رسد.

 

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به نقش عناصر داخلی در مسایل اقتصادی، گفت: موانع داخلی و به اصطلاح سهم خود تحریمی بیشتر از تحریم های خارجی به اقتصاد ضرر وارد ساخته اند و عامل رکود و تورم شده اند.

 

حجت الاسلام شهریاری در پایان با بیان شرایط اقتصادی کشور قبل از تحریم ها، تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور قبل از تحریم ها وابستگی شدید بودجه کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت بود و حال آن که این دغدغه برای اقتصاد پس از تحریم نیز متصور است که مجددا وابستگی اقتصاد کشور به در آمدهای نفتی بیشتر شود./9701/303/ب3

ارسال نظرات