۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۶۷۰۱
معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور:

اقامه نماز جماعت مدارس در اولویت کار مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که اقامه نماز جماعت مدارس باید در اولویت کار مسؤولان باشد، گفت: نماز واجب شرعی است و در هر شرایطی حتی بدون کمترین امکانات باید ادا شود و مدیران مدارس نباید نماز جماعت را در مقابل موضوعات دیگر قرار دهند و همچنین مدارس باید دانش‌آموزان را به کردار، حسن خلق و برپایی نماز تشویق کنند.
معاون توسعه مشارکت‌هاي ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سید علی منیری، معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور بعد از ظهر امروز یکشنبه 25یهمن ماه در همایش استانی طرح مبین (مدیریت برنامه یاوران نماز) ویژه مدیران مدارس آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک برگزار شد، گفت: کسی که می‌کوشد نماز را به طریقی که مطلوب قرآن و رسول خدا باشد، به جای آورد و متناسب با توانایی خود در اقامه نماز تلاش ‌کند یاور نماز است.

 

 خیر دنیا و آخرت در نماز است

معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که در قرآن کریم در مورد نماز بیش از 122 آیه آمده است، اظهار داشت: نماز در پیشگاه خداوند متعال دارای ارزش و جایگاه بسیاری است و  خیر دنیا و آخرت در نماز قرار دارد.

 

منیری با اشاره به فرموده امام راحل که نماز کارخانه انسان سازی است، خاطرنشان کرد:  نماز فرصتی ایجاد می‌کند که انسان لحظاتی را در طول شبانه روز بدون حضور دیگران با خالق هستی ارتباط برقرار کند و روزی پنج بار با خالق خود صحبت کند.

 

مدارس، دانش‌آموزان را به برپایی نماز تشویق کنند

معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که اقامه نماز جماعت مدارس باید در اولویت کار مسؤولان باشد، گفت: نماز واجب شرعی است و در هر شرایطی حتی بدون کمترین امکانات باید ادا شود و مدیران مدارس نباید نماز جماعت را در مقابل موضوعات دیگر قرار دهند و همچنین مدارس باید دانش‌آموزان را به کردار، حسن خلق و برپایی نماز تشویق کنند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که نماز معراج مؤمن است و کسی که نماز می خواند در اوج قرار می گیرد، گفت: نمازی که خالصانه و فقط برای رضای خدا، دائمی، همراه با خضوع و خشوع و بدون سهل انگاری و ریاکاری باشد، از دیدگاه قرآن و خداوند متعال مورد قبول است.

 

اختصاص 2 هزار نفر ساعت به منظور تدوین موضوعات طرح مبین

منیری با بیان این که نماز اوج ذکر خداست و نباید نسبت به آن غفلت کنیم، اظهار داشت: باید باور کنیم دعوت افراد به نماز کار بسیار دشواری است و صبر فراوانی را می‌طلبد، بنابراین در خانواده‌ها باید به این موضوع توجه شود، چراکه با زور و اجبار نمی‌توان فردی را نماز خوان کرد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به این که تدوین موضوعات طرح مبین(مدیریت یاوران نماز) حاصل کار گروهی 2 هزار نفر ساعت در ستاد اقامه نماز کشور است، گفت: در ارتباط با اجرای  این طرح در دو دوره قبلی 250 نفر از مدیران مدارس استان مرکزی شرکت کردند و 700 نفر نیز در این دوره حضور دارند.

 

منیری در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران مدارس به عنوان مهم‌ترین عضو آموزش و پرورش باید خود در اقامه نماز پیش قدم بوده و چگونگی برپا داشتن نماز را برای دانش‌آموزان تشریح کنند و تنها کسی که می‌تواند در اجرای این طرح در مدارس کمک کند، مدیر مدرسه است./842/202/ب2

ارسال نظرات