۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۳۱۶۶۹۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضرت زینب الگوی کامل صبر و استقامت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، حضرت زینب کبری (س) را الگوی کامل صبر، استقامت و مجاهدت دانست و گفت: به یقین حضرت زینب(س) والاترین اسوه در همه ابعاد زندگی است و با منش، رفتار متعالی و بی نظیر خود به همه جهانیان و آزاد اندیشان عالم نشان داد که در سایه ایمان به خدا و پیروی از ولایت معصومین (ع) سخت ترین مشکلات بر طرف می شود.
حرم حضرت زينب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) با حضور جمعی از بانوان در ساری برگزار شد با بیان این که حضرت زینب(س) پیامبر عاشورا و مادر کربلا است، گفت: این بانوی اسلام در حماسه حسینی بیش از همه درس آموخت و بیش ازهمه پرتو حسینی براو تابید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که میلاد حضرت زینب(س) تولد رسالت زنان است، افزود: این بانوی نمونه اسلام همچون حضرت خدیجه(س) که در راه پیشبرد اهداف پیامبر گرامی اسلام تلاش و فداکاری کرد، ایثار حضرت زینب(س) نیز در بقاء اسلام و جاودانگی نهضت حسینی غیر قابل انکار است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضرت زینب(س) شخصیتی بود که مردانگی را بیاد مردان آورد و اسارت را تبدیل به رسالت کرد، ادامه داد: این بانوی شجاع و با بصیرت سند زنده کربلا است و ایشان با صبر و استاقامت خود خستگی را خسته و دشمن را شرمنده کرد و راه نیمه تمام را به پایان رساند.

 

وی با اشاره به این که حضرت زینب(س) آموزگار صابران شد، ادامه داد: زینب «عدیله الخامس وکفیله السجاد ونائبه الزهرا وعقیله العرب والعجم» است و ایشان شاگرد خمسه طیبه است شخصیتی که عزت را درغربت تعریف کرد و ذلت را در قدرت رونمایی کرد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت زینب کبری (س) را الگوی کامل صبر، استقامت و مجاهدت دانست و گفت: به یقین حضرت زینب(س) والاترین اسوه در همه ابعاد زندگی است و با منش، رفتار متعالی و بی نظیر خود به همه جهانیان و آزاد اندیشان عالم نشان داد که در سایه ایمان به خدا و پیروی از ولایت معصومین (ع) سخت ترین مشکلات بر طرف می شود.

 

وی با بیان این که نخستین راه برای گام برداشتن در مسیر شناخت این بانوی بزرگوار، بازگویی دقیق و صحیح شخصیت، اندیشه، فکر، سخنان و درس های زندگی ایشان است، ادامه داد: زنان مسلمان اگر حضرت زینب(س) و ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت این بانوی بزرگوار را الگو خود قرار دهند به حتم در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضرت زینب(س) با تکیه بر خداوند متعال با اقتدار در برابر همه مصائب و مشکلات واقعه عظیم کربلا صبر و بردباری کردند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد نهادینه شدن فرهنگ عظیم عاشورایی در همه دنیا هستیم مدیون تلاش های گسترده این بانوی ارزشمند اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت مداری را یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت زینب (س) برشمرد و با بیان این که این بانوی اسلام مطیع محض امام حسین(ع) بودند، تصریح کرد: پیروی از ولایت رمز موفقیت آن بانوی نمونه اسلام در رساندن پیام عاشورا به مردم آن دوران بوده است.

 

وی حضرت زینب (س) را بانویی کم نظیر در دنیا توصیف کرد و گفت: مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس به حضرت زینب اقتدا کردند و فرزندان خود را در مکتب اسلام تربیت و به جبهه‌ها اعزام ‌کردند تا در راه حفظ اسلام به شهادت برسند.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود عفت و پاکدامنی را از مهم ترین شاخصه های حضرت زینب(س) عنوان کرد و با بیان این که ایشان عفت را با مقاومت جمع کرده بود، ادامه داد: ایشان برای امام خود چون مادرش حمایت کننده، برای اسراء سرپرست و برای شهیدان پیام رسان بودند.

 

وی به مسأله عفاف و حجاب اشاره کرد و با اشاره به این که عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می شود، افزود: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هجمه های گسترده دشمن در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: در طول تاریخ، دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را نشانه گرفته اند و کشف حجاب در دوران رضاخان و ترویج اباحه گری نشانه توطئه های دشمنان امر است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال روش هایی برای فروپاشی خانواده هستند و تضعیف جایگاه عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، افزود: برای استحکام خانواده ها باید این موضوع اعتقادی در خانواده به عنوان جامعه کوچک اجتماع، نهادینه شود و این گونه کرامت خانواده ها نیز افزایش می یابد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که به زن شخصیت و احترام می‌بخشد، ادامه داد: حجاب، کمال و وقار زن بوده و نشانگر ارزش و اصالت وی است و خداوند پاداش عظیم و بی‏کرانی را برای زنان تقواپیشه و پاکدامن مقرر داشته است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نخستین راه برای گام برداشتن در مسیر شناخت این بانوی بزرگوار، بازگویی دقیق و صحیح شخصیت، اندیشه، فکر، سخنان و درس های زندگی ایشان است، ادامه داد: زنان مسلمان اگر حضرت زینب(س) و ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت این بانوی بزرگوار را الگو خود قرار دهند به حتم در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات