۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۱۶۶۷۴
استاد حوزه علمیه:

مسلح بودن به سلاح علم به مراتب مهم‌تر از هر سلاحی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام عبدالهی گفت: تحصیل و آموختن علم و دانش که در قرآن کریم نیز این مهم ملاک برتری و فضیلت مطرح شده و ولی‌فقیه نیز از ما انتظار دارند که اهل علم و دانش باشیم چرا که مسلح بودن به سلاح علم به مراتب مهم‌تر از هر سلاحی است، البته نباید مدرک گرا باشیم به معنای واقعی به ویژه علوم دینی را فراگیریم.
مسلح بودن به سلاح علم به مراتب مهم‌تر ازهر سلاحي است

به ‌گزارش خبرگزاری رسا دراستان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالهی استاد حوزه و دانشگاه امروز در هشتمین جشنواره سرباز جوان حضرت علی اکبر(ع) با اشاره به شاخصه‌های جوان مومن و انقلابی اظهار داشت: آنچه که می‌توان درباره شاخصه‌های یک جوان مومن و انقلابی بیان کرد در این جمله امام حسین(ع) درباره حضرت علی‌اکبر(ع) که فرمودند" کسی به ظاهر، اخلاق، سخن و گفتارش از همه به رسول اکرم(ص) شبیه‌تر است" نمود پیدا می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم نیز می‌فرماید "پیغمبر اسلام(ص) اسوه و الگوی شماست" و این سخنان به این معناست که می‌شود به مانند پیامبر اسلام(ص) رفتار کرد و شاید حتی به مراتب بالاتر از ایشان که نیاز است تا رفتار خدایی را بیاموزیم.

 

دیدگاه مقام‌معظم رهبری درباره جوان مومن و انقلابی

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کسی بگوید تشابه به رسول خدا(ص) از ما ساخته نیست خلاف صریح سخن خداوند در قرآن کریم است چراکه می‌توان صفات ظاهری رسول خدا(ص) را در خود پیاده کرد که باید به اخلاقیات و منش پیامبر(ص) توجه داشته باشیم و ان را الگوی خود قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به دیدگاه مقام‌معظم رهبری درباره جوان مومن و انقلابی گفت: در کلام مقام‌معظم رهبری 3 ویژگی برای جوان مومن و انقلابی شمرده شده است که شامل تحصیل، تهذیب و ورزش می‌شود.

 

نداشتن تحصیلات سبب رذیلت و داشتن این مهم مایه فضیلت است

وی افزود: تحصیل و آموختن علم و دانش که در قرآن کریم نیز این مهم ملاک برتری و فضیلت مطرح شده و ولی‌فقیه نیز از ما انتظار دارند که اهل علم و دانش باشیم چراکه مسلح بودن به سلاح علم به مراتب مهم‌تر ازهر سلاحی است، البته نباید مدرک گرا باشیم به معنای واقعی به ویژه علوم دینی را فراگیریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نداشتن تحصیلات سبب رذیلت و داشتن این مهم مایه فضیلت است، انچه که قران درباره ان متذکر شده است این که تمام انبیاء الهی دو هدف را دنبال می‌کردند تزکیه و پاکدامنی، به واقع خودسازی باید در دوران جوانی صورت گیرد اگر نه در سنین بالاتر کاری بس دشوار است.

 

لزوم خودسازی در دوران جوانی از منظر امام راحل

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به سخنان حضرت امام خیمنی درباره لزوم خودسازی در دوران جوانی گفت: حضرت امام راحل نیز فرمودند اگر کسی بخواهد خود را در دوران پیری تهذیب کند به مانند کندن چاه با سوزن است، تمام دستوراتی که اسلام به آن تاکید کرده برای تزکیه است.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) فرمود"خداوند نماز را واجب کرد برای تزکیه و از بین بردن تکبر" البته بایستی در برابر دشمن تکبر داشت ولی در مقابل خداوند متعال خاشعانه رفتار کرد، حضرت امام راحل خاشعانه در مقابل خداوند اشک می‌ریخت و در مقابل خداوند متعال نه برای خود شانی قائل بود و نه برای مردم اما در مقابل دشمنان با تکبر فرمود "من دولت تعیین می‌کنم و به پشتوانه ملت در دهان آمریکا می‌زنم".

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت زینب(س) در برابر اراده الهی در واقع کربلا راضی بود ولی در مجلس عبیدالله با تکبر گام برمی‌داشت، باید توجه داشت که داشتن تکبر در هر موقعیتی جایز نیست اما یکی از راهکارهای از بین بردن تکبر به جای آوردن نماز است چراکه در رکوع و سجده نماز خاضعانه در محضر پروردگار قرار می‌گیریم و عهد می‌کنیم که برای رضای خداوند گام برمی‌داریم.

 

توامندی کشور گاهی در توانمند بودن نیروهاست

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به سومین شاخصه یک جوان مومن و انقلابی از دیگاه مقام‌معظم رهبری گفت: ورزش سومین شاخصه‌ای است که مقام‌معظم رهبری به آن تاکید دارند الگوی ما در این عرصه نیز بایستی حضرت ابوالفضل(ع) باشد.

 

وی افزود: زمانی که از حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان الگو سخن می‌گوئیم یعنی بایستی در مسیر ایشان نیز حرکت کنیم، بالاترین جنگ را حضرت علی اکبر(ع) در صحرای کربلا داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: توامندی کشور گاهی در توانمند بودن نیروهاست و گاهی در بحث نظامی و دفاعی، جوانان ما نیز باید توانمند و پرقدرت، اهل تقوا و پیرو مکتب اسلام باشند./842/102/ب3

ارسال نظرات