۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۶۱۹
استاد حوزه علمیه تبریز:

زینب کبری در صبر و بردباری الگویی بی‌بدیل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی با بیان این‌که حضرت زینب کبری(س) در صبر و بردباری الگویی بی‌بدیل است، گفت: صبر و ثبات حضرت زینب(س) شگفت انگیز است، چرا که از پنج سالگی با مصیبت آشنا شد، داغ عزیز ترین کسان خود را یکی پس از دیگری دید، ولی در برابر همه این مصیبت ها صبر کرد.
حجت الاسلام باقر رياضي بخشايش

حجت‌الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک میلاد عقیله بنی هاشم، زینب کبری (س)، اظهار داشت: حضرت زینب (س) در محیطی که کانون فضایل، صفا و صمیمیت بود، رشد یافت.


وی با اشاره به منزلت والای ایشان، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) از مقام و جایگاه ویژه ای بهره مند بود به طوری که هرگاه بر پدر وارد می شد، امام (ع) از جای برمی خاست و ایشان را با احترام زیاد در جای خود می نشاند و احترام می‌کرد.


این استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: زینب کبری(س) بعد از پدر از منزلت ویژه ای نزد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برخوردار بود. این دو امام نهایت احترام را در حق خواهر را داشتند، سعی می کردند مصایب و مشکلاتی که برایشان رُخ می دهد حضرت زینب(س) متوجه نشود و ناراحت نگردد.


وی با بیان این‌که محبت امام حسین(ع) و زینب(س) علاقه ای متقابل و استثنایی بود، افزود: امام حسین(ع) نیز فوق العاده حضرت زینب(س)را عزیز و گرامی می داشت، ایشان را محرم راز و امین خود می دانست و ودایع خویش را به ایشان می سپرد.


حجت الاسلام ریاضی خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) دارای فضایل و مناقب فراوان است، او را عالمه غیرمعلَّمه، عقیله بنی هاشم، معصومه صغری لقب داده اند.، که هر کدام از این موارد گواه روشن در اثبات مقام این بانوی بزرگ اسلام است.


وی ابراز داشت: حضرت زینب(س) در حیا و عفّت همچون مادرش فاطمه زهرا (س)، در رسایی و شیوایی بیان مانند پدرش حضرت علی(ع)، در حلم و بردباری چون امام حسن(ع) و در شجاعت و قوّت قلب مانند برادرش امام حسین(ع) بود.


این استاد دانشگاه با اشاره به علم و دانش این بانوی بزرگ اسلام، تأکید کرد: سخنان و خطبه های عالمانه، همراه با استدلال به آیات قرآن، در کوفه، مجلس عبیداللّه بن زیاد و همچنین در دربار یزید، از سوی حضرت زینب(س) هر کدام شاهدی بر تواناییِ دانش حضرت زینب (س) است.


وی عبادت ایشان را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضرت زینب(س) شب ها به عبادت می پرداخت و در دوران زندگی، هیچ گاه تهجّد را ترک نکرد، به خاطر این میزان عبادت ایشان ملقّب به «عابده آل علی» شد، تا جایی شب زنده داری حضرت زینب(س)، حتی در شب دهم و یازدهم عاشورا، ترک نشد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی برجسته حضرت زینب کبری (س) در صبر و استقامت، ابراز داشت: صبر و ثبات حضرت زینب(س) شگفت انگیز است، چرا که از پنج سالگی بامصیبت آشنا شد،داغ عزیز ترین کسان خود را یکی پس از دیگری دید، ولی در برابر همه این مصیبت ها صبر کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات