۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۱۶۵۵۶
رییس جامعة المرتضی:

زنان جامعه اسلامی باید در عرصه عبادی و سیاسی از حضرت زینب الگو بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زادهوش با بیان این که یکی از القاب حضرت زینب(س) عابده آل علی(ع) است، گفت: این بانو همان‌گونه که به عبادت مشهور بود در سیاست هم به خوبی ایفای نقش کرد و پیام امام زمان خود را در کاخ استبداد و استکبار فریاد زد.
حضرت زينب(س)

حجت الاسلام احمد زادهوش، رییس جامعة المرتضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به میلاد حضرت زینب(س)، اظهار داشت: ویژگی‌های زن تراز اسلامی و مرد تراز اسلامی خیلی به هم نزدیک است و تنها از نظر خلقت تفاوت‌هایی دارند ولی از نظر وظایف اجتماعی هر دو در برابر حفظ اسلام و ترویج و تبلیغ اسلام به یک اندازه مسؤول هستند.

 

وی زن و مرد را در عبادت و معنویت و تربیت و دیگر ارزش‌های الهی و انسانی مشترک دانست و افزود: در قرآن کریم هم گاهی زن و مرد را به یک لفظ بیان می‌کند و خطابات مشترک دارند که در مقابل آن نگاه جاهلی به زن در جامعه است.

 

حجت الاسلام زادهوش با بیان این که حضرت زینب(س) در دامان رسالت و نبوت رشد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خصوصیات این بانو با حضرت زهرا(س) و حضرت مریم(س) و دیگر بانوان برگزیده خداوند تفاوتی ندارد و کاملا مورد تأیید و احترام اولیای زمان خود است و تأییداتی که از ناحیه معصومین(ع) در رابطه با حضرت زینب(س) است نشان می‌دهد که ایشان از حیث الگو بودن و صحیح العمل بودن و از نظر قله‌های اخلاقی و عرفانی تفاوتی با دیگر زنان نمونه عالم ندارند.

 

وی با اشاره به این که یکی از القاب حضرت زینب(س) عابده آل علی(ع) است، ابراز داشت: این وجهه معنوی و عبادی حضرت زینب(س) کمتر مورد توجه قرار گرفته که آنقدر روح پرستش و عبودیت و بندگی و توجه به ذکر و نماز شب در وجود این بانو قوی بوده که در میان اهل بیت(ع) به این لقب مشهور شده است.

 

رییس جامعه المرتضی با بیان این که اگر بعد معنوی زندگی حضرت زینب(س) بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای زنان جامعه باشد، گفت: در جریان کربلا هم حضرت زینب(س) نقش مهمی را ایفا کرد و نکته لطیفی که در جریان کربلا است علاوه بر این که تبلیغ حضرت زینب در کاخ یزید نشان از دغدغه ایشان برای اسلام دارد این روحیه و این فریادگری و حضور در محافل سیاسی و اجتماعی هیج منافاتی با بقیه ویژگی‌های یک انسان الهی ندارد.

 

وی حضرت زینب(س) را شخصیتی الهی سیاسی دانست و افزود: این سخن که برخی می‌گویند دین و سیاست از هم جداست و سیاست دین را خراب می کند با مشاهده این رفتار حضرت زینب(س) در افشاگری از جنایات یزید و تبلیغ دین در کاخ یزید به چالش کشیده می‌شود و باطل بودن این حرف ثابت می شود زیرا حضرت زینب(س) همانطور که در عبادت ومعنویت ممتاز بود در سیاست هم پیشرو بود و به خوبی توانست وظیفه سیاسی خود را انجام دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به فضل خدا حرم این بانوی بزرگ همان‌گونه که در طول تاریخ ملجأ و پناه مردم بوده است بار دیگر هم مأمن همه مظلومان عالم می‌شود؛ این حرم در این مقطع از زمان نقطه عطفی را می‌گذراند که با پیروزی جبهه مقاومت اعتلای بیشتر پیدا خواهد کرد./843/302/ب2

ارسال نظرات