۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۳۱۶۵۰۶
معاون پژوهش جامعة الزهرا مطرح کرد؛

تحول‌آفرینی جشنواره پژوهشی بانو امین در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی پژوهشی بانو امین در راستای گسترش فرهنگ پژوهش، تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی و تقدیر از بانوان پژوهشگر فراخوان شده است، گفت: این جشنواره توانسته منشأ تحولات علمی و حرکت پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور باشد.
مجتهده بانو امين

سعیده‌سادات غروی، معاون پژوهش جامعة الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی پژوهشی بانوامین در راستای گسترش فرهنگ پژوهش، تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی و تقدیر از بانوان پژوهشگر فراخوان شده است، گفت: آثار ارسال شده به این جشنواره در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی با رویکرد اسلامی و حوزه مطالعات زن و خانواده بوده است.


وی با اشاره به اینکه آثار ارسال شده به این جشنواره در قالب فایل(WORD-PDF)، کتاب مقالات پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی بوده، افزود: 15 دی‌ماه آخرین مهلت ارسال مقالات بود و اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

 

معاون پژوهش جامعة‌الزهرا(س) تصریح کرد: 961 نفر اعم از اساتید، طلاب و دانشگاهیان در این جشنواره شرکت کردند که 712 اثر در قالب پایان‌نامه، 69 اثر در قالب کتاب و 926 اثر در قالب مقاله به دبیرخانه ارسال شده و در مجموع 128 اثر به زبان‌های خارجی انگلیسی، عربی، اسپانیولی و اردو به جشنواره ارسال شده که نشان می‌دهد این جشنواره توانسته فضای علمی و حرکت مهمی در زمینه علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران و در میان بانوان پژوهشگر ایجاد کند.

 

 

غروی ادامه داد: آثار ارسالی به جشنواره در گرایش‌های اخلاق اسلامی، تفسیر و علوم قرآن و حدیث، تاریخ اسلام، تعلیم و تربیت، مطالعات زن و خانواده، فلسفه و کلام، فقه و حقوق است که امیداوریم برگزاری مستمر این جشنواره بتواند نقطه اتکا و آغازی در زمینه رشد و توسعه علوم انسانی اسلامی داشته و بتواند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در این زمینه محقق کند.

 

وی با تأکید بر اینکه جامعة الزهرا(س) یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور است، ادامه داد: این حوزه توانسته در بسیاری از زمینه‌ها پیشگام باشد و امید است که برگزاری این جشنواره و سایر فعالیت‌های فرهنگی در این مرکز بتواند در عرصه فرهنگی و تربیتی در سطح کشور راهگشا و تحول‌آفرین باشد.


شایان ذکر است، اختتامیه جشنواره فرهنگی و پژوهشی امین اردیبهشت ماه سال آینده با حضور طلاب و فضلا و پژوهشگران برتر داخلی و خارجی در جامعة الزهرا(س) برگزار خواهد شد./968/302/ب2

ارسال نظرات