۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۶۳۶۹

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ انتشار ۱۰۰۰ جلد کتاب انقلاب اسلامی و پیامدهای آن در بوشهر، ۵۷۴ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه فجر در استان اردبیل، همکاری ۲۳۵ مربی قرآنی با موسسات قرآنی شهرستان اردکان از اخبار کوتاه از سازان تبلیغات اسلامی است
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر 1000 جلد کتاب انقلاب اسلامی و پیامدهای آن چاپ و منتشر شد.

 

این کتاب ویژه دانش آموزان طرح گفتمان های دینی و حاوی نکاتی در مورد پاسخگویی به شبهات نسل جوان و در راستای ارتقاء سطح دینی،اعتقادی و علمی دانش آموزان است که در تیراژ هزار جلد و در 32 صفحه تهیه شده است.

 

گفتنی است، مشاور طرح انتشار این کتاب عبدالله رئیسی، کارشناس پژوهشی و آموزشی  و ناظر کیفی آن محمد شهبازی، کارشناس برنامه ریزی و فعالیت های رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان هستند.

 

 574 نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه فجر در استان اردبیل

 

حجت‌الاسلام انور قاسمی در مصاحبه ای ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، در سخنانی به اجرای اجرای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در راستای گرامی داشت این ایام اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده وهماهنگی با روحانیون و مبلغات، تعداد 574 مورد نفر روز تبلیغ دینی در دهه فجر، در مناطق مختلف استان اردبیل اجر شد.

 

وی افزود: در این جلسات سخنرانان به تبیین دستاوردهای انقلاب و اهمیت حفظ و حراست از آرمان های امام راحل (ره) و شهدای انقلاب پرداخته و حاظرین را به پشتیبانی از ولایت فقیه و نیز حضور گسترده در راهپیمائی 22 بهمن و همچنین شرکت در انتخابات پیش رو توصیه کردند.

 

گفتنی است، این جلسات اعزام از 12 تا 21 بهمن ماه در مساجد، ادارات، مدارس و.. . برگزار می‌شود.

 

همکاری 235 مربی قرآنی با موسسات قرآنی شهرستان اردکان

 

شعبانعلی قانعی اردکانی  کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان  که در جلسه توجیهی  برگزاری دوره های تربیت معلم قرآن کریم حضور یافته بود در این باره گفت: از سال 1380 تا کنون 18 دوره تربیت معلم قرآن کرمی در شهرستان اردکان برگزار شده است که از مجموع این دوره ها بیش از 300 نفر موفق به اخذ  گواهینامه معلمی قرآن شده اند و در حال حاضر 235 نفر از این معلمین قرآن با موسسات قرآنی وابسته به این اداره همکاری آموزشی دارند.

 

قانعی اردکان با اشاره  به  اجرای طرح های قرآنی توسط موسسات قرآنی در این باره افزود: با تقویت بنیه مالی واعتباری موسسات قرآنی می توان در جهت ترویج وگسترش فرهنگ قرآنی این شهرستان گام بسیار موثری برداشت ودر واقع این چنین مراکزی علاوه برمسائل قرآنی میتواند مرکز خوبی جهت مشاوره های خانوادگی، ازداج و... باشد.

 

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان  افزود: قرآن کریم مقدس ترین، بزرگترین وجامع ترین کتب آسمانی است وبهترین وسیله برای قرب ونزدیکی به خداوند کریم است. 

 

قانعی اردکانی ادامه داد: قرآن کتاب محبت، تعلیم، تربیت، ایثار وگذشت و عدالت است واگر ما در زندگی دچار مشکلاتی هستیم به این خاطر است که به دستورات این کتاب آسمانی توجه نکرده وعمل ننموده ایم بنابراین فضای قرآن بهترین مسیر تعلیم وتربیت است وتمسک به قرآن جامعه را از فساد وفتنه دور نگه می دارد./1325/102/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات