۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۱۶۳۳۱
وزیر سابق اطلاعات:

ایجاد تغییر در افکار مسؤولان و نخبگان برنامه دشمن برای عملیاتی کردن پروژه نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصلحی گفت: دشمن برای دست یابی به اهداف خود و عملیاتی کردن پروژه نفوذ به دنبال ایجاد اتفاقات و تغییرات در سه حوزه مردم و افکار عمومی، مسؤولان و نخبگان است.
حجت الاسلام مصلحي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم در یک نشست تخصصی با موضوع« روشنفکری جریان نفوذ» که ظهر امروز در مسجد العلی برگزار شد با اشاره به آیه پنجم سوره ابراهیم، اظهار کرد: ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلام دردنیای اسلام و زمینه سازی برای ظهور حجت(عج) از برنامه های امام خمینی(ره) در انقلاب بود که هر سه در جهت خروج از ظلمت به سمت نور است.

مسئله نفوذ بعد از برجام درمرحله اوج خود قرار گرفت

وی مسئله نفوذ را طراحی دشمن پس از برجام معرفی کرد و تصریح کرد: نفوذ مسئله جدیدی نیست بلکه دشمن همواره در طول مسیر انقلاب و موقعیت های مختلف(مثل بنی صدر و جنگ تحمیلی) از نفوذ بهره برداری کرده ولی امروز این نفوذ بعد از برجام درمرحله اوج خود قرار گرفت و این خاصیت مذاکرات است وبرنامه و اهدافی که دشمن در آن دنبال می کرد.

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان این که تمای آیاتی که درباره شیطان( جنّ و انس) در قرآن وجود دارد در رابطه با نفوذ مطرح است، اظهار کرد: نفوذ موردی و جریانی انواع نفوذ هستند که در نفوذ موردی یک نفر را به عنوان جاسوس قرار می دهد و در نفوذ جریانی دشمن با ایجاد شبکه به اهداف اش می رسد.

ترور فیزیکی و ترور شخصیتی از برنامه های دشمن در نفوذ موردی است

حجت الاسلام مصلحی به خواسته های دشمن در نفوذ موردی اشاره و بیان کرد: ترور فیزیکی و ترور شخصیتی از برنامه های دشمن در نفوذ موردی که در ترور شخصیتی دو کار انجام می دهد یا افرادی را برای تخریب شخصیت و شکستن اطراف آن شخصیت که مورد اعتماد مردم است قرار می دهد( مثل شهید مطهری یا آیت الله مصباح که موفق نشدند) یا این که در حوزه و دانشگاه ها و در بین صاحبان علوم دینی و نوآوری علمی، التقاط فکری ایجاد می کند.

وی افزود: مقابله با التقاط فکری خیلی دشوار است که سروش( دانشگاه) و کدیور( حوزه علمیه) به عنوان شخصیت هایی بودند که دچار التقاط فکری شدند و امروز هر دو توسط سرویس های اطلاعاتی غربی ادراه می شوند؛ دشمن بعد ازآن که ساختار، طراحی و برنامه ریزی امام را در انقلاب مشاهده کردند که توانست در دنیای اسلام تحول و دگرگونی فکری ایجاد کند به این نتیجه رسیدند که مقابله با انقلاب به این سادگی نیست و باید از راه خودش وارد شوند.

وزیر اطلاعات دولت دهم در ادامه گفت: آمریکا حدود 10 سال پیش به یکباره بسیاری از اندیشمندان ونخبگان دنیای اسلام و از جمله ایران را با محوریت محاتی محمد در مالزی در یک نشستی جمع کرد و موضوع بحث آن این بود که مبانی نهضتی و حرکتی در اسلام باید چگونه باشد و شعار محوری این نشست برای این که مانع انقلاب شود« اعتدال در دنیای اسلام» بود که نشست بعدی در نیویورک برگزار شد.
 
حجت الاسلام مصلحی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن دریافت که بهترین راه مقابله با افکار و آرمان های انقلاب امام خمینی(ره) و جلوگیری از گسترش آن، اعتدال است و این طراحی آمریکایی ها بود یعنی التقاط فکری که اسلام ناب امام را به هم می ریزد و در مقابل اسلام اعتدالی و رحمانی شکل بگیرد.

وی اقدام بعدی در نفوذ موردی را سرمایه گذاری برای قرار دادن افراد در موضع قدرت معرفی و اظهار کرد: یک سوم از آیات قرآن درخصوص قوم یهود و نصاری است؛ قوم یهود بعد از رحلت پیامبر(ص) با نفوذ و البته بررسی در میان دیگر اقوام، بنی امیه را برای تقابل با اسلام برگزید و 21 سال معاویه حکومت را برعهده داشت و یک جنگ نرم سختی را با اسلام ایجاد کرد و امروز نیز دشمن در جنگ نرم همین کار را می کند یعنی افراد را با استفاده از نفوذ در جایگاه های کلیدی مسؤولیتی قرار می دهد.

 وزیر اطلاعات دولت دهم افزود: با وجود این همه تکرار قرآن درباره این قوم که امروز مصداق آن آمریکا و اسراییل به شمار می روند چرا هیچ جا در تفاسیر سیر تاریخی آن ها را نداریم و هیچ کس در این مقوله کار نکرده در حالی که از ضروریات و نیازها بوده و اگر چه در حوزه، فقاهت جنگ سخت بیان شده است ولی در بحث فقه جنگ نرم چقدر کار کرده ایم؟

کار نفوذ جریانی، ایجاد شبکه سازی در داخل ملت است

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که کار نفوذ جریانی، ایجاد شبکه سازی در داخل ملت است، تصریح کرد: یکی از این شبکه های نفوذ  که آمریکایی ها سرمایه هنگفتی برای ایجاد شبکه سراسری نفوذ در کشور و به ویژه نخبگان و خواص دراختیارش قرار داده بودند  به تازگی شناسایی و منهدم شد و نمونه دیگر آن در فتنه 88 بود که سفارت انگلیس با حدود 250 نفری که داشت در کل کشور و در ارتباط با خواص و نخبگان شبکه سازی می کرد ولی متأسفانه اخیرا باردیگر این سفارت بازشد و هزینه تمام خسارات آن ها نیز پرداخت شد.

وی به اهداف دشمن از ایجاد شبکه سازی نفوذ در کشور اشاره و اظهار کرد: تغییر باورها یعنی از بین بردن اصولی که امام به آن پرداخته بودند، تغییر آرمان ها که مبارزه با استکبار از آرمان های انقلاب به شمار می رود و امام و رهبری همواره در سخنان خود بیان می کنند ولی متأسفانه برخی مسؤولین امروزه کمتر ازاین آرمان ها استفاده می کنند و به جای آن از واژه های اروپا و یا ایالات متحده آمریکا استفاده می کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم افزود: تغییر نگاه جامعه در موضوعات مختلف و یکی از این تغییر نگاه های ایجاد شده این است که دیگر لازم نیست با دنیای غرب با اخم و تندی برخورد کنیم و در این قضیه فضاسازی زیادی صورت گرفته ولی دشمن ذره ای از هتّاکی، اعلان جنگ با انقلاب اسلامی و مبارزه با آن دست برنداشته است و شاهد آن بودجه دو میلیاد و 308 میلیون دلاری در بودجه امسال آمریکا برای مبارزه با انقلاب اسلامی و ایران است؛ اگر ما مذاکره کرده ایم پس این پول برای چیست؟ 

تغییر سبک زندگی از اهداف دشمن در نفوذ جریانی است

حجت الاسلام مصلحی تغییر سبک زندگی را به عنوان یکی دیگر از اهداف دشمن در شبکه سازی نفود معرفی و تصریح کرد: رهبری در یک مقطعی بحث سبک زندگی را مطرح کردند چون متوجه طراحی دشمن در تغییر سبک زندگی شدند و این وظیفه حوزه های علمیه است که باید سبک زندگی پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در جامعه ترویج و ارائه دهند از طرفی در نفوذ جریانی، پول و جاذبه های جنسی از عمده ترین راه های مورد استفاده دشمن است.

 وی افزود: ایجاد نظام طبقاتی و سرمایه گذاری از دیگر اهداف دشمن در ایجاد شبکه های نفوذ در کشور و  یک عدّه وقتی بحث های بیکاری و فقر مطرح می شود، اهمیتی به آن نمی دهد با این دیدگاه که وجود نظام طبقاتی در کشور طبیعی است به عنوان مثال در دوره سازندگی که بحث تحریف گفتمان امام مطرح می شد، شعار آن ها توسعه برای یک گروه خاص بود و همین امروز نیز معوّقات بانکی که حدود 40 نفر شامل آن می شود از میان همان کسانی که نظام سرمایه داری باعث سرمایه دار شدن آن ها شد.

نفوذ در دستگاه محاسباتی کشور از برنامه های دشمن در پروژه نفوذ است

وزیر اطلاعات دولت دهم در ادامه تصریح کرد: حوزه های نفوذ متعدد و نفوذ در دستگاه محاسباتی کشور و خواص یکی از آن موارد محسوب می شود و در این مقوله کار نفوذ این است که کسانی که در جایگاه مسؤولیتی قرار دارند را در تصمیم گیری ها دچار اشتباه محاسباتی می کنند و باعث می شود نتیجه گیری های آن واقعی نباشد و از این جهت ضربه های زیادی خوردیم و نمونه آن مذاکرات است.

حجت الاسلام مصلحی خاطر نشان کرد: تهدید و ایجاد ترس(آیه 173 آل عمران)، وعده های دروغین( آیه120 نساء)، مشغول کردن به خیال پردازی و آرزوهای طولانی،  زیبا جلوه دادن عملکردهای نادرست( آیه 43 انعام)، شایعه سازی و دروغ پراکنی( آیه 83 نساء)، القاء یأس و روحیه ما نمی توانیم( آیه 268 بقره)، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود( آیه 20 تا 21 اعراف) و تحریف سخن حق و ارائه سخن باطل از راهکارهای نفوذ دشمن در دستگاه محاسباتی کشور است.

ایجاد تغییرات در سه حوزه افکار عمومی، مسؤولان و نخبگان برنامه دشمن برای عملیاتی کردن پروژه نفوذ است

وی با بیان این که دشمن برای دست یابی به اهداف خود و عملیاتی کردن پروژه نفوذ به دنبال ایجاد اتفاقات و تغییرات در سه حوزه مردم و افکار عمومی، مسؤولان و نخبگان است، تصریح کرد: خوش بین سازی مردم نسبت به دشمن اصلی یعنی آمریکا، حساسست زدایی افکار عمومی نسبت به دشمن، بازتعریف معادله جدید و جابجایی دوست و دشمن، دشمن تراشی و ایجاد بدبینی نسبت به مسؤولان و افراد دلسوز نظام از مهم ترین تغییراتی است که دشمن در حوزه افکار عمومی دنبال می کند.

وزیر اطلاعات دولت دهم افزود: در بحث نخبگان دشمن به دنبال تغییراتی شامل تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تأثیر گذار، تضعییف مبانی گفتمان انقلاب اسلامی، بازتعریف جدید غیر اصیل و غیر منطبق با اندیشه امام از گفتمان انقلاب، تحریف گفتمان امام از طریق تحریف در الفاظ و نیز تحریف در مبنا و در تاریخ انقلاب با نقدهای مستند به ظاهر درست، می شود.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: تغییر محاسباتی مسؤولان، مشغول سازی مسؤولان به موضوعات غیر اولویت دار، امیدواری کاذب مسؤولان نسبت به خارج و غفلت از توان داخلی و نیز ایجاد بدبینی نسبت به نیروهای انقلابی و عدم اعتماد به آن ها به عنوان تغییراتی است که دشمن در حوزه مسؤولان در پروژه نفوذ خود دنبال می کنند./844/پ201/ج1

ارسال نظرات