۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۵۹۸۰
معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا:

درس و بحث مانع از ایفای نقش و دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقاجانی گفت: مشغول بودن به درس و بحث مانع از ایفای نقش و دغدغه های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی درجامعه اسلامی نشود و هوشیار باشیم تا موجب غفلت از مسئولیت انقلابی ما نشود.
حجت الاسلام آقاجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آقاجانی اعلام داشت: انقلاب اسلامی همواره از سه جبهه مورد هجمه قرار می گیرد؛ بیگانگان،جاهلان و عده ای ناشناخته برای عموم جامعه.

 

معاون آموزش مؤسسه امام رضا(ع) ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،ابراز امیدواری کرد، این انقلاب روز به روز سرافراز تر و باشکوه تر از گذشته باشد و ثمرات این انقلاب برای جوامع اسلامی رو به ر وز نمایان تر شود.

 

وی در ادامه افزود، ما درفضای مؤسسه، که فضای تربیت و تهذیب و آموزش و پژوهش است قرار داریم و از طرفی دارای نقش و مسئولیت های اجتماعی هستیم، لذا مشغول بودن به درس و بحث مانع از ایفای نقش و دغدغه های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی درجامعه اسلامی نشود و هوشیار باشیم تا  موجب غفلت از مسئولیت انقلابی ما نشود.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام مبارکه دهه فجر قرار داریم افزود، در این روزها که روز های مبارکی است و روزهای یاد آوری خاطرات انقلاب و الهام گرفتن از ایده های انقلاب است، شاهد هجمه ها به انقلاب و اصول انقلاب هستیم، هر چند این امر ازاول انقلاب اسلامی بود و امر بدیعی نیست همیشه عده ای یا در سنگر بیگانه و دشمن، یا عده ای جاهل و یا عده ای ناشناخته برای عموم جامعه، در این سه جبهه تهاجم بر علیه انقلاب و اصول انقلاب همواره وجود داشته است ، آن اصولی که اسلامیت انقلاب از آنجا نشأت گرفته می شود، و اگر آن اصول از انقلاب گرفته شود از آن چیزی نمی ماند، مهمترین ماهیت انقلاب اسلامی،اسلامیّت آن است. اسلامیتی که در آن مردم،اقتصاد،فرهنگ،سیاست و... وجود دارد. اما عده ای که در کنار اسلامیت انقلاب چیز دیگری اضافه می کنند، معلوم است که درک درستی نسبت به ماهیت اسلام ندارند. ما باید بیدار باشیم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در ادامه به دشمنی دیرینه دشمنان داخلی و خارجی اسلام و انقلاب اسلامی وتوطئه هاو هجمه ها ی آنها به انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا کنون اشاره کرد و افزود؛ ما امروز نیز که در شرایط حساسی قرار داریم، زمزمه های شنیده می شود که در ورای آن یک جریان خطرناک وجود دارد و ما باید در برابر آنها هوشیار باشیم،

 

معاون آموزش مؤسسه امام رضا(ع) در ادامه افزود،امروز هجمه بر علیه شورای نگهبان که مسئولیتش حراست از انقلاب اسلامی توسط بعضی از شخصیت ها و تریبون های رسمی کشورند، بی سابقه است.در هجمه به این رکن انقلاب با ادبیات هایی متفاوتی وارد شده اند از جمله واگذاری فیلتر انتخاب اصلح از شورای نگهبان به احزاب، و یا اصل دادن و مشروعیت بخشیدن به تشخیص مردم در تأیید صلاحیت افراد برابر شورای نگهبان.اینها نمی داند که کار شورای نگهبان یک امر حکومتی است. انبیاء نیامده اند بگویند مردم اسلام اسلام،خدا، خدا و بعد بروند، بلکه آمده اند تا بدون تحکّم، اراده مردم را جهت و شکل بدهند، مگر می شود جایی که تصمیم گیرنده امر حکومتی است این وظیفه را از آن سلب کنیمو بدهیم به احزاب، و بگویند اگر حزب داشته باشیم دیگر مشکلی نداریم.

 

وی در ادامه افزود: خطر این است که دفاع از اسلام، دفاع از ولایت و ارزش ها و انقلاب اسلامی تبدیل شود به دفاع از حزب، و این پیامدهای مناسبی برای جامعه ندارد. اینکه آنها امروز می گویند در جریان معرفی امیرالمومنین به عنوان خلیفه به مردم پیامبر در توصیه ای به امیرالمومین فرمود؛ اگر مردم نپذیرفتند،امر خلافت را به آنها واگذار کن. بعد از این مطلب نتیجه می گیرند که مردم مشروعیت بخش هستندآیا از این جمله مشروعیت برخی خلفاء استشمام نمی شود؟!از این جمله ظهور و بروز بدیل های آنها در انقلاب اسلامی استشمام نمی شود. آیا این نکات مهم نیاز به تبیین ندارد؟ ایشان در پایان افزود، بنا بر سخن شهید مطهری به روحانیت، باید رهبری نسل جوان را برعهده داشته باشد به وظیفه خود عمل کنیم و آنها را از خطراتی که از درون، انقلاب وارزش ها را تهدید می کنند به خوبی بشناسیم و برای نسل جوان تبیین کنیم./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)

ارسال نظرات