۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۸۹۶
استاد حوزه علمیه کرمان:

رفتار و کردار روحانیت بر جامعه تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این که طلاب باید به وظیفه خود عمل کنند، گفت: طلاب توکل بر خدا را در زندگی فراموش نکنند زیرا اگر فردی در زندگی خود غافل از خدا شد، شیطان او را وسوسه کرده و او را از خدا دور می کند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن نوراللهي استاد حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام حسن نوراللهی استاد حوزه علمیه کرمان امروز صبح در مسجد ملک دینار کرمان، گفت: طلاب شأنیت یک طلبه را در درس خواندن و تهذیب حفظ کنند.

 

وی افزود: تحقیق نوشتن، ذهن انسان ها را فعال می کند، اما زمانی یک تحقیق می تواند انسان را به درجات بالای علمی برساند که تحقیق خود را از روی مطالعه و مشورت با دیگران نوشته و کسانی که با استفاده از اینترنت مقاله ای را می نویسند به خود ضرر می رساند.

 

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که دوران جوانی بهترین فرصت برای مطالعه است، اظهار داشت: پرورش دادن ذهن محقق، از فواید نوشتن مقاله شمرده می شود.

 

وی بیان داشت: طلاب باید در زمینه تحقیق افزون بر اهمیت دادن ظاهر مقاله، به باطن آن هم، اهمیت بدهند چرا که زمانی مقاله فایده دارد که مطالب آن دارای بار علمی باشند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که با برنامه ریزی انسان می تواند در کار خود موفق باشند، ابراز داشت: طلبه همچون مردم عادی، زندگی را از جهت سختی و راحتی دارا است و تنها تفاوت طلبه با مردم این است که طلبه با عشق زندگی می کند.

 

وی یادآور شد: طلاب برای زندگی متأهلی خود برنامه ریزی کرده و با حساب زندگی کنند تا درس خود را خوانده و به درجات بالای علمی دست پیدا کنند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که زندگی متأهلی انسان را از درس خواندن منع نکند، ابراز داشت: ازدواج تأثیر مهمی در طلبگی دارد و طلبه ای که نتواند زندگی خود را مدیریت کند، به درس خود ضربه می زند.

 

وی ادامه داد: درس های حوزه های علمیه انسان را با مبانی فقه، اعتقادات و ادبیان عرب آشنا می کند، که با خواندن این درس ها، طلبه می تواند خود را در آینده یک مجتهد بداند اما برای جواب سؤالات مردم طلاب نباید به این درس ها اکتفا کنند بلکه باید درس هایی دیگر را هم مطالعه کنند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که رفتار و کردار روحانیت در جامعه تأثیر زیادی دارد، خاطرنشان کرد: طلاب رفتار و گفتار خود را کنترل کرده تا با دیدن بعضی از ابزارها در دنیا، نیاز پیدا نکنند.

 

وی با بیان این این که طلاب به وظیفه خود عمل کنند، ادامه داد: طلاب توکل بر خدا را در زندگی فراموش نکنند زیرا اگر فردی در زنگی خود غافل از خدا شد، شیطان او را وسوسه کرده و او را از خدا دور می کند.

 

حجت الاسلام نوراللهی ابراز داشت: خواندن دعای عهد، زیارت آل یاسین و دعای سلامتی امام زمان(ع) انسان را به امام زمان نزدیک کرده و امام زمان توجه خاصی به او پیدا می کند.

 

وی در پایان گفت: ناامیدی ها و مقایسه خود بر دیگران را باید از زندگی خود خارج کنیم تا راحت بتوانیم یک زندگی خدایی برای خود داشته باشیم./9707/202/ب1

ارسال نظرات