۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۱۵۸۷۷
آیت الله موحدی کرمانی:

لیست ائتلاف پس از ماه ها تحقیق و بررسی تدوین شد/ درباره حضور هاشمی در لیست جامعه روحانیت هنوز تصمیم نگرفته‌ایم

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: عدم حضور هاشمی در لیست جامعه مدرسین قطعی شده است اما در خصوص حضور او در لیست جامعه روحانیت هنوز تصمیم‌گیری نشده است.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه شامگاه سه‌شنبه 20 بهمن در نشست سه هزار نفری مسؤولان بسیج دانشجویی کشور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران، گفت: در گذشته دشمن نور را در این مملکت پنهان کرده بود اما به برکت انقلاب این نور طلوع کرد و علاوه بر کشور ما سایر ملت‌ها را نیز نورانی کرد.

 

وی افزود: نعمت انقلاب را کسانی می‌فهمند که در دوران شاه زندگی کرده باشند و یا آن کسانی که در خصوص آن دوران مطالعه داشته‌اند.

 

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به خیانت‌های خاندان پهلوی یادآور شد: در زمان شاه فضایی ایجاد شده بود که بر اساس آن کسی نمی‌توانست نام امام راحل(ره) را بیاورد و حتی در منبرها از فتاوای ایشان استفاده کنند.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: در زمان شاه داشتن رساله امام خمینی(ره) مساوی با زندان بود، در آن زمان انقلاب هم معنایی نداشت و شاه می‌گفت صندوق‌ها را با نام کسانی پر کنید که من می‌گویم.

 

وی یادآور شد: در دوران طاغوت نمی‌گذاشتند مردم با روحانیان ارتباط داشته باشند، حتی در شهرهای مختلف به عمامه روحانیان جسارت می‌کردند.

 

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص وابستگی کشور در زمان شاه، بیان داشت: در زمان شاه کشور متعلق به انگلیس و آمریکا بود، اما امروز آمریکا مذاکره می‌کند که با رییس جمهور ما ملاقات کند اما وی اجازه نمی‌دهد، امروز ما نیروهای ما آمریکایی‌ها دستگیر می‌کنند و وزیر خارجه آمریکا برای آزادی آن‌ها التماس می‌کند، امروز به طور کل شاهد هستیم که ایران در بسیاری از زمینه‌ها قدرت دارد.

 

وی ادامه داد: امام راحل(ره) در دورانی قیام کرد که خفقان مطلق بود و برخی‌های از اندیشه‌ها می‌گفتند که حرکت وی به نتیجه نمی‌رسد.

 

آیت الله موحدی کرمانی، گفت: در آن زمان عده‌ای بر امام راحل(ره) خورده می‌گرفتند که چرا در مقابل شاهی که آمریکا از او حمایت می‌کند جوانان را به کشتن می‌دهد، اما ایشان تاکید می‌کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

 

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که دوباره وارد کشور شوند، رهبر معظم انقلاب نیز به موضوع نفوذ اشاره داشته‌اند، باید مراقب باشیم تا آمریکایی‌ها نتوانند در کشور فرهنگ و اقتصاد خود را تزریق کنند.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: در روز انتخابات باید کاملا مراقب باشیم به چه کسی رأی می‌دهیم، ضمن اینکه افرادی را که غافل هستند را باید بیدار کنیم.

 

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: برخی از افراد که نیت بد دارند می‌خواهند با رفتن زیر ماسک افراد دیگر منویات آمریکا را پیاده کنند، افرادی که به دروغ خود را انقلابی و پشتیبان ولایت فقیه معرفی می‌کنند.

 

وی گفت: رهبری می فرمایند شما به لیستی رأی دهید که پشت این لیست آدم های مومن، انقلابی و شناخته شده باشند.

 

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص ائتلاف اصولگرایان، بیان داشت: امروز و پس از تلاش‌های بسیار زیاد اصولگرایان حول محور روحانیت و پس از ماه‌ها تحقیق به یک لیست واحد 30 نفره رسیدند.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: لیست تهیه شده مورد تایید جامعه روحانیت مبارز، جبهه پایداری و حزب موتلفه و طیف های دیگری از اصولگرایان است و باید به مردم گفت که به لیستی رأی بدهند که توسط افراد متدین تدوین و تهیه شده است.

 

وی ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر خدای نکرده برای رهبر معظم انقلاب اتفاقی رخ بدهد باید این مجلس درباره رهبری تصمیم‌گیری کند.

 

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص جامعتین، بیان داشت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابتدای انقلاب در موضوع انقلاب حضور داشتند و در انتخابات آتی نیز برنامه خواهند داشت.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت هر دو مجلس، عنوان داشت: مردم باید بدانند که طبق گفته امام راحل(ره) مجلس شورای اسلامی در رأس امور است و مجلس خبرگان نیز به دلیل اینکه 8 سال نمایندگان در آنجا حضور خواهند داشت بسیار اهمیت دارد.

 

وی در خصوص لیست‌های شهرستان‌ها نیز، عنوان داشت: اگر مردم در شهرستان‌ها نتوانستند در لیست‌ها به افراد اصلح برسند باید خودشان به صورت مجزا افراد اصلح را پیدا کنند و به آنان رأی بدهند.

 

آیت الله موحدی کرمانی درباره لاریجانی، گفت: علی لاریجانی به دلیل مسؤولیت ریاست مجلس در جلسات ائتلاف حضور نداشت اما به شخص بنده اعلام کرد که من با شما هستم.

 

وی تاکید کرد: هاشمی در لیست جامعه مدرسین جایی ندارد، اما در خصوص جامعه روحانیت مبارز مصالح و ملاحظاتی وجود دارد که در خصوص حضور و یا عدم حضور وی هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارزدر خصوص اظهارات اخیر هاشمی، گفت: من برخی از نقاط ضعف و مورد اعتراض خود را به هاشمی گفتم و وی قبول کرد اما باید گفت که او سوابق برجسته‌ای در انقلاب دارد، ضمن اینکه هاشمی از نقاط ضعف و قوت نیز برخوردار است./856/پ202/ج

ارسال نظرات