۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۵۸۶۷
معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد:

پیامبر اکرم آیینه تمام نمای صفات جمال الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد با بیان این‌که پیامبر اکرم آیینه تمام نمای صفات جمال الهی است، گفت: اگر وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) نبود، بشر چگونه می توانست خدا را بشناسد و ما امروز میراث دار چنین سیره ای هستیم.
نشست سيره مديريتي پيامبر اعظم(ص) پیامبر اکرم آیینه تمام نمای صفات جمال الهی است پیامبر اکرم آیینه تمام نمای صفات جمال الهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جواد رقوی، معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد، امروز در نشست سیره مدیریتی پیامبر اعظم(ص) که با محوریت مدیریت بحران در سیره حکومتی پیامبر اعظم(ص) به همت مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به جایگاه والای پیامبر اکرم(ص) پرداخت.

 

وی به دلسوزی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: محبت خداوند نسبت به ما بندگان، از محبت مادر به فرزند بیشتر است. خداوند می فرماید:« وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ، و به راستى تو بر خلق و خوى بس بزرگى هستى».

 

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: اگر وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) که آیینه تمام نمای صفات جمال الهی هستند، نبود. چگونه بشر می توانست خدا را بشناسد و ما امروز میراث دار چنین سیره ای هستیم.

حجت الاسلام رقوی با اشاره به این که سبره غیر از سنت است، افزود: سنت به مجموعه گفتار، رفتار و تایید معصوم(ع) بر می گردد و سیره مجموعه عکس العمل ها، کنش ها و رفتار یک فرد در مقابل و در مواجه با حوادث است. 

 

وی ابراز داشت: ان شالله این همایش فرصتی برای ما باشد تا بیشتر با سبره پیامبر اکرم(ص) در حوزه مدیریت بحران بهره ببریم.

 

در ادامه این نشست خانم نسرین هژبری، مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: خدوند متعال را شاکر هستم برای سه نعمت مسلمان بودن، شیعه بودن و نعمت خدمت به ریزه خواران امام زمان(عج).

 

مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی پذیرای طلاب از اقصی نقاط جهان است
وی ابراز داشت: این همایش در راستای اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ایجاد وحدت مسلمانان و پاسخ گویی به بی حرمتی هایی که در سال های اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) شده است، برگزار شده است.

 

هژبری گفت: مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی در گروه های علمی تربیتی کلام، فقه و معارف، تفسیر علوم قرآن، علوم تربیتی و مطالعات زنان پذیرای طلاب گرامی از اقصی نقاط جهان است.

 

مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد با بیان این که 8 مقاله از میان 60 مقاله ای که ارسال شده بود به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند، اظهار داشت: مقالاتی که به این همایش ارسال شد از سوی گروه های علمی تربیتی مدرسه عالی خواهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

گفتنی است، در این مراسم دونفر از نفرات برتر مقالات خود را ارائه دادند، مقالاتی با عناوین سیری در سیره تربیتی فردی پیامبر اکرم(ص) و نحوه الگوگیری نامه رهبری به جوانان اروپا از نامه های پیامبر اکرم(ص) از جمله مقالات برتر بودند./1309/202/ب2

ارسال نظرات